Welke wikkeldoek voor in Maxi cosi?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door rjdn12, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Hoi Allemaal,

    Eind april ben ik uitgerekend. Ik vind ik het niet nodig een voetenzak te kopen aangezien de zomer eraan komt. Nu ben ik dus op zoek naar een wikkeldeken die ook in de Maxi-cosi kan. Ik ben er al meerdere tegen gekomen maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

    De wikkeldoek van Koeka vind ik erg leuk, alleen is die warm genoeg voor buiten? De lodger lijkt mij weer TE warm voor in april mei. (En die vind ik ook wat prijzig;))

    Wie o wie heeft een goede tip?
     
  2. sweetbel

    sweetbel VIP lid

    27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Je hebt ook de Koeka voetenzak! Die was heerlijk! Ik heb overigens zowel de voetenzak als de wikkeldoek van Koeka, beiden veel gebruikt.
     
  3. S0fietje

    S0fietje Fanatiek lid

    4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Geen wikkeldoek maar gewoon een vestje aan en een dekentje over zijn beentjes. Zie dat bij vriendinnen die ook geen wikkeldoek speciaal hiervoor hebben en werkt prima. Zij gebruiken gewoon een dekentje. Ga ik ook doen. Vind het allemaal erg duur en met een gewoon dekentje of fleecedekentje kom je ook al een heel eind.
     
  4. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    De koeka voetenzak flanel is echt heerlijk, die komt er hier dit keer ook weer, en daarbij ook de omslagdoek van koeka. De voetenzak kun je ook gebruiken in de reiswieg natuurlijk, het is katoen/flanel en zweet dus niet zo erg. Die van snoozebaby had ik hier ook voor mijn kinderen, alleen vond ik die in het voorjaar toch wel snel zweterig worden, maar in de winter heerlijk! Overigens vind ik dat ze een dekentje vaak los trappelen, dus ben je constant bezig omdat weer recht te trekken enzo..
     
  5. teletascha

    teletascha Actief lid

    5 mei 2011
    147
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier nooit nodig gehad. Wij hebben altijd gewoon een jasje aangedaan en als het erg koud was een dubbelgevouwen badcape over de beentjes gelegd.
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Hier ook geen wikkeldeken maar gewoon een jasje en evt. met overgang naar auto een dekentje er overheen als het erg koud was of veel wind. maxi cosi gebruik je hoofdzakelijk in de auto en daar is het niet koud dus ook geen wikkeldekens nodig. zeker niet rond die tijd. voor de rest liggen ze in de wandelwagenbak dus het is puur van overgang huis naar auto.
     
  7. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik had een loger schelter. Vond het een heerlijk ding.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.508
    8.358
    113
    Voor J. (meikindje) had ik een wikkeldoek van de Prénatal. Dat is een vrij dunne wikkeldoek en hij was ook vrij goedkoop (tientje ofzo). Zaten geen gaten in, maar die heb ik er al snel zelf ingeknipt. Later nog zelf een doek gemaakt naar model van die van de Prénatal.

    Nu (februari-/maartkindje) heb ik een wikkeldoek van Nijntje van het Kruidvat. Die is wat dikker en er zitten al gaten in. Was ook niet duur en ook nog in de aanbieding gekocht, dus scheelde ook weer.

    Jasje met dekentje voldoet inderdaad ook prima. Ik vind zo'n wikkeldoek alleen vaak zo schattig staan. :D
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er gewoon 1 van bambino en geloof 1tje van Prenatal (met gaten) Zijn niet zo heel prijzig en vind persoonlijk een dekentje op de beentjes niet zo heel handig in een maxicosi want dat blijft niet zo goed zitten.
     
  10. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik heb er eentje van de Hema voor 13,-
     
  11. Soofje

    Soofje Actief lid

    6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    ik heb er een van snooze baby. bevalt erg goed
     
  12. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook een vestje en dekentje gedaan. Voor dat kleine stukje naar de auto lijkt me dat geen probleem.
     
  13. mirriemeis

    mirriemeis Actief lid

    17 okt 2011
    143
    0
    0
    Hier een juni kindje. Wij hadden er ook 1 van snooze baby.
    Is ons goed bevallen
     
  14. rjdn12

    rjdn12 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    1.810
    1
    0
    Dankjullie wel! Ik heb net toch de Koeka besteld met 20% korting;).

    Zie nu die van de hema en die lijkt me ook heerlijk en nog mooi ook;).
     
  15. Loveazra2

    Loveazra2 Bekend lid

    8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    ik ben eind maart uitgerekend ik heb die van babydump van jolijn zitten ook gaten met klitteband in voor de maxicosi heb hem nog niet gebruikt dus nog geen ervaring of hij wel of niet bevalt
     
  16. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    wij hebben een koeka wikkeldeken voor in de maxi cosi.
     
  17. Daro

    Daro Fanatiek lid

    1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Mn zoontje was een januari kindje, dus heb ik een voetenzak van maxi cosi gekocht. Nu verwachten we een mei kindje, dus die voetenzak zal misschien veel te warm zijn maar ik ga geen omslagdoek kopen, een dekentje met vestje of jasje werkt ook prima.
     
  18. Tuttie

    Tuttie Fanatiek lid

    11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik heb een MC voetenzak en een katoenen Lodger Shelter.
    Ben 12 april uitgrekend.
     

Deel Deze Pagina