Welke winterslaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aegyo, 21 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    We gebruiken momenteel een winterslaapzak van de Hema, maar zoonlief voelt nog steeds ijskoud aan 's nachts. En wordt daar volgens mij dus ook elke nacht wakker van...

    Hij draagt een romper lange mouw met daar overheen een pyjama. Of t-shirt met joggingbroekje. Een extra deken is niet te doen, omdat hij graag aan acrobatiek doet in zijn ledikant :p

    Ik had een Puckababy The Bag besteld, maar die heeft tegenwoordig geen verwijderbare wantjes meer (is nu omslag). Dus veel te lange mouwen, dus een kind die daar gek van werd :p Mouwen leken ook erg krap voor zijn dikkere bovenarmen. Helaas weer retour gestuurd :(

    Bestaat er nog een soortgelijk iets? Welke winterslaapzak gebruiken jullie?

    ('s Nachts de verwarming aan wil ik overigens liever niet :oops:)
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij gebruiken de puckababy 4 seizoenen, heel tevreden over!
     
  3. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Dat is die ik besteld had :) Jij hebt denk ik de oude versie met de wantjes die je met drukkertjes kan bevestigen?
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.891
    25.242
    113
    GDuif en Aegyo vinden dit leuk.
  5. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Nee geen wantjes. We hebben ook slaapzakken van Jollein en Koeka, als de puckababy in de was moet. Die zijn ook lekker warm.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.259
    3.497
    113
    Hier voor onze dochter van 6 maanden ook puckababy the bag en ik sla gewoon de mouwen om, wantjes gebruik ik (nog) niet. Ik gebruik nu het teddy gedeelte met romper lange mouw en pyjama.
    Bij zoon had ik altijd slaapzakken van de prenatal, ook tevreden over hoor.
     
  7. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Hier een warme slaapzak van de Babydump. En dan krijgt onze koukleum een romper en lekker warme pyjama aan. Bij een simpele katoenen pyjama wordt ze ook wakker van de kou.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik sla de mouwen van the bag gewoon om...denk dat iedereen dat doet, aangezien ze de lengte hebben voor een kindje van 2.5 jaar :)
    Daarnaast heb ik een goedkoop hema slaapzakje voor als de puckababy in de was is.
    In beide slaapt hij eigenlijk prima.
    De verwarming staat hier aan, maar staat door het hele huis,in de nacht, dicht behalve in zijn kamer. Ik laat hem dan op 17.5/18 graden. Vaak is het 18.5 in zijn kamer met de deur op een kier.
    In de ochtend draai ik de woonkamer ed open en zet ik hem op 20
     
  9. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Welke (soort) pyjama draagt zij dan? :)
     
  10. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Probeerde ik, maar het lukte niet :( Sowieso zaten de mouwen erg krap bij hem (vond hij ook totaal niet fijn), maar hij heeft nogal stevige armen, dus dat zal ook niet geholpen hebben.

    Of het lag aan die omslag die de mouwen nu hebben, om wantjes te creëren. Eerst waren dat losse wantjes die je met drukkertjes moest bevestigen toch? Het werd in ieder geval één grote strakke prop rond zijn polsen daardoor.

    Jammer, want ik vond de slaapzak verder enorm fijn ogen!!
     
  11. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    Mijn zoontje heeft er eentje van de prenatal met de tekst boef. En 2 van ter stal. Ze zijn allemaal heel erg warm. Hij slaapt in zijn rompertje met de slaapzak aan. Als ik hem ‘s ochtends uit bed haal, is die lekker als een kacheltje. Alle slaapzakken zijn goed gevoerd.
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.048
    874
    113
    Vrouw
    Ik ook, ben er ook heel erg tevreden over.
     
  13. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Geen idee...ik heb de wantjes die aan de mouwen vastzitten.
    Met 1 keer omslaan zie ik ze niet meer.
    Er zou een kind tot 2.5 in moeten kunnen, ook qua breedte, maar als het niet lekker zit dan kun je het beter niet doen inderdaad.
    Lodger heeft ook fijne en vooral warme slaapzakjes.
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    je kan toch gewoon de mouwen een stukje omslaan..?

    Overigens heb je ook nog de Ergopouch, die is ook warm
     
  15. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.913
    113
    Ik heb een combisleeper voor mijn zoon (nog van zussen geweest). Mouwen zijn lekker ruim en hij kan erin tot een jaar of 4 (niet dat we dat doen, maar hij kan dus voorlopig nog mee).

    Edit: hij slaapt dan verder in een rompertje zonder mouw, longsleeve en blote benen en wordt nooit wakker ‘s nachts.
     
  16. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Door jullie reacties ga ik bijna denken dat ik er een met een fabrieksfout heb ontvangen :confused: Na omslaan (ging moeilijk) zat het veel te strak om zijn polsen. Hij werd er zelf ook naar van (terwijl hij slaapzakken met mouwen gewend is). Maar wat ik al zei, hij heeft ook stevige armen hoor.

    De mouwen liepen heel taps toe. Viel me al gelijk op, maar ik dacht dat, dat zo hoorde... Is dat bij die Puckababy van jullie ook?
     
  17. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.488
    5.572
    113
    Vrouw
    Hmm nee... mijn mouwen zijn rewoon recht
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  18. cherubin

    cherubin Bekend lid

    8 sep 2014
    549
    360
    63
    NULL
    NULL
    Een warme velours pyjama van de Hema en een van de C&a
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  19. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.259
    3.497
    113
    Ik haalde de slaapzak gisteren uit de was en dacht toen opeens, je hebt de slaapzak zeker helemaal compleet gepast? Dus zomer en herfstdeel aan elkaar? Dat vond ik hier toen bij dochter inderdaad ook wat krap en lastig omslaan, maar eigenlijk ligt ze nooit in de complete slaapzak. Ze ligt hier al heel lang in alleen het teddy gedeelte, de teddy zit dan aan de buitenkant ipv de binnenkant en dan vind ik hem echt ruim genoeg. Denk dat de complete slaapzak niet echt vaak zo zullen gebruiken, we hebben al best wat koude nachten gehad, maar tot nu toe had ze voldoende aan het teddy gedeelte en van de week overdag lag ze al in het zomerdeel met de lange mouwen eraan. Die apart is ook ruim genoeg vind ik, hier ook een stevige dochter en dus inderdaad alleen wat gedoe als ik de 2 slaapzakken over elkaar gebruik, gebruik ik ze apart dan dus niks aan de hand.
     
  20. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Hier zo n dikke slaapzak van de Hema met een lange mouwen romper en een dikke pyjama eronder! Eerst werd Ze ook wakker van de kou, nu geen last meer van gelukkig!
     

Deel Deze Pagina