het veranderd nog wel eens of een ziekenhuis van 2 embryo's naar 1 zijn teruggegaan.wij willen echt onze kansen zo goed mogelijk benutten, ook al scheeld het maar een procent.elke procent telt voor ons.wie weet waar ze in 2008 nog 2 embryo's terug plaatsen bij iemand van 29 jaar.ik wil niet overtuigt worden om naar 1 embryo te gaan.alleen reacties van mensen die weten waar ze 2 embryo's terugplaatsen.mag ook in het buitenland zijn. als vast heeeeeeeeeeel erg bedankt voor de reacties.veel liefs margaretha
je moet een contract tekenen in het ziekenhuis waarin je aangeeft hoeveel je er terug geplaatst wilt hebben. Ookal zijn sommige ziekenhuizen niet voor meerder embryo's terugplaatsen, als jullie dit perse willen is daar wel een mogelijkheid voor, dat kan je in dat contract ook neerzetten. ookal ben ik nog jong en raadde ze ons echt aan er maar één teruggeplaatst te krijgen, als wij er perse 2 hadden gewild, had dat gekund.
In het UMCG volgen ze het ESET-protocol (Elective Single Embryo Transfer). Wij hebben de behandeling ook volgens dit protocol gedaan. Ze nemen de minste risico's (op meerlingenzwangerschap) maar er wordt altijd gekeken naar de hoogste kans van slagen zeg maar *zoek even een link* http://64.233.183.104/search?q=cachea ... tartpagina
Nou bij ons hoef je geen contract te tekenen hoor! Niet ieder ziekenhuis heeft het zelfde protocol. Ik loop in het EMC in Rotterdam en daar mag je zelf nog kiezen. Ze hebben alleen liever dat je voor 1 embryo gaat. Wil je er zelf echt 2 doen ze daar ook n iet moeilijk over, maar liever niet. Ze kijken ook naar leeftijd, gezondheid etc. Groetjes Elvira
bedankt iedereen voor de reacties. ik ga informeren bij de ziekenhuizen in rotterdam en tilburg. ik ben al in behandeling in het umcg in groningen en doe icsi in eigen cyclus.ik heb al 2x een terugplaatsing gehad en heb nog 2 x in eigen cyclus en 2 x hyperstimulatie over.ik heb 2 x 1 embryo terug geplaatst gehad en zijn beide niet blijven zitten.als dit met hyper stimulatie was geweest dan zou ik nu al bij de laatste poging zijn.ja misschien had ik dan nog wat cryo's gehad.in het umcg plaatsen ze geen 2 embyo's terug bij de 2e poging als je 29 bent.en ik wil echt alles op alles zetten om een kindje te kunnen krijgen.ik vind de gedachte om zonder een kindje van ons zelf ondragelijk.ik denk er elke dag aan en voel me echt elke dag verdrietig.ik denk wel eens er is iets mis met met dat ik me zo voel.hoe hebben jullie dat.hoe voellen jullie je?.
ik had het wat meer bij mijzelf moeten houden dan margaretha, ik loop/liep in Utrecht in het diakonesseziekenhuis.
ik ben ook in tilburg geweest voor de ivf maar ze hebben er echt geen 2 terug geplaatst, ook al vroeg ik hier om. Ze doen dat echt niet altijd, ligt denk ik per persoon anders.
ik zit ook in tilburg maar wij krijgen alleen als het slechte zijn 2 terug en anders echt niet. ik hoefde ook geen contract te tekenen over hoeveel we er terug willen hebben enzo alleen voor cryo's hebben we getekend voor het invriezen. maar idd ik denk dat het bij elk zh en elk persoon anders ligt. bij cryo's kreeg ik er wel 2 terug maar bij ivf had ik allemaal goede embryo's en daar kreeg ik er maar 1 van terug.
Hoi Hoi Ik zit ook in Tilburg en bij de ICSI vroegen ze ons of we er 1 of 2 teruggeplaatst wilden hebben. Toen hebben we gekozen voor 1. Bij de cryo doen ze er nu 2 hopelijk. Zal misschien per patient wel anders zijn of zo. Ik weet het ook niet. X Jille