Wennen aan de fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Caecilia, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Hallo,

Mijn zoon van 3 maanden oud gaat over 1,5 week starten op het kdv. Met onze eerste zijn we netjes met 5 weken gaan oefenen met een flesje. Nu had ons kleintje met 3 dagen vanwege dorstkoorts al uit een flesje gedronken en weet ik hoe moeilijk kolven is voor mij... en zijn we dus pas 1 week geleden gestart.

Omdat ik bij mijn eerste op het laatst 7x moest kolven voor 1 fles voor hem had ik er nu niet zo'n zin in.

Nu heb ik spijt want mijn zoon weigerd de fles. Echt op alle manieren en wij zijn een beetje einde raad.

Kun je ons advies geven?

Wat wij hebben geprobeerd:
    - avent fles
    - medela fles
    - nieuwe nuby (Net zoiets als tommy tippie)
    - nu aventfles met matte ruwere difrax speen die op de borst zou moeten lijken.

Ik kolf steeds wat af doe dit in de fles en geef dit direct. Dus niet ontdooid of iets dergelijks. Ik heb de speen al voorverwarmd (ook in bh zodat hij naar mij ruikt). Ik heb de fles gegeven of mijn man terwijl ik de kamer uitga.
    We dopen de speen eerst in de melk.

We zijn nu ruim 1 week bezig. Resultaat max 30cc in 1 uur met heel heel heel veel huilen. (Meestal 30 a 40cc in de fles)
    We doen dit nu 1 a 2 voedingen per dag.

Wat kunnen we nog meer proberen. Zo kan ik niet gaan werken want hij eet echt niet...

Alvast bedankt

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Sommige baby's vinden het heel erg lastig om uit de fles te leren drinken. Misschien moet je even niet te veel meer aandringen en het maar één keer in de week proberen.
    Ooit zal hij uit de fles of een beker leren drinken.
    Misschien kun je iets regelen zodat jij je baby kunt voeden op je werk of de gelegenheid krijgt om naar je baby te gaan. Dit is een stukje overmacht. Bovendien ben jij dan ook van het kolfprobleem af.

Succes
    Linda

3. Caecilia

Caecilia Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.578
    0
    0
    Houten
    Ik woon een half uur rijden van mijn werk... dus ben bang dat dat geen optie is....

Volgende week gaat hij wennen op het kdv. Dan geef ik iig een flesje mee. Ik zal hem morgen eerst maar eens een dagje rust geven...

Deel Deze Pagina