Wennen nieuw kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door debq, 14 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    We gaan over een paar weken verhuizen naar een ander dorp, dus M moet naar een ander kinderdagverblijf. Op het huidige kinderdagverblijf hebben ze aangegeven dat M echt tijd nodig zal hebben om te wennen omdat ze erg gevoelig is. Wanneer er een keer een nieuwe leidster is heeft ze ook echt tijd nodig om hier aan te wennen. Dit heb ik aangegeven bij het nieuwe kinderdagverblijf maar ik kreeg net te horen dat ze 1 ochtend kan komen wennen. Ze zien daarna wel hoe het gaat als ze helemaal daar zit.
    Hoe gaat dat bij anders kinderdagverblijven? Ook maar 1 ochtend (dagdeel) wennen, of toch meer?

    Het is overigens een klein kinderdagverblijf met maar 1 groep, niet alle dagen in de week open en in een klein dorp waar ook geen ander kinderdagverblijf of gastouder is.
     
  2. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Dat is verschillend per opvang. De meeste hanteren denk ik 2 dagdelen wennen. Maar omdat het zo kleinschalig is en ook niet alles dagen open, snap ik wel dat ze 1 dagdeel hanteren.
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Hier 2 dagdelen ,En bij de opvang waar ik werk ook maar merk dat vaak ouders de eerste paar keer hun kindje eerder ophalen misschien kan jij of je man dat ook zodat ze toch niet meteen volledige dagen hoeft.
     
  4. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Onze jongste heeft zo'n overstap naar een ander kinderdagverblijf gehad toen zij ruim 2,5 jaar was. Bij ons was er een intakegesprek waar zij bij was en op ontdekking ging in de groep, en daarna 1 wenochtend waar ze 'alleen' is geweest. Maar wij hebben de eerste weken dat zij over was er wel voor gezorgd dat het korte dagen waren en dat we de eerste week echt op hadden kunnen halen als het nodig zou zijn geweest.

    We zijn nu ongeveer een jaar verder. Ze heeft wel eens gezegd dat ze niet meer naar dit kinderdagverblijf wilde, maar naar de oude en zegt nu nog dat ze het stom vindt en dat 'niemand met haar wil spelen', maar dat is echt haar beleving, want als ik haar kom halen is ze altijd lekker in de weer met een aantal redelijk vaste 'vriendinnetjes en een vriendje' en ook als ik haar breng wordt ze heel liefdevol onthaald door de kinderen en heeft ze er altijd zin in.
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier 2 uurtjes wennen.
    C is zelfs helemaal niet wezen wennen.
    En ondanks dat ze altijd heel verlegen en bang is had ze er geen moeite mee.
     
  6. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij doen een intake en 2 uurtjes wennen
    En 2 dagdelen en evt extra als het nodig is.
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Hier was het ook een keer wennen. Verder wennen kon wel, maar dag gewoon binnen je contract.

    Bij mijn oudste zeiden ze ook dat ze tijd nodig zou hebben en sowieso dat ze het lastig zou krijgen op een verticale groep (1e kinderdagverblijf had horizontale groepen). Niets bleek minder waar. Ze vond de verticale groep en de juffen bij het nieuwe kinderdagverblijf kennelijk zo fijn dat het vanaf dag 1 prima ging. Alles wat ze bij het oude kinderdagverblijf als probleem zagen, speelde bij het nieuwe kinderdagverblijf totaal niet.
     
  8. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Dus op zich niet raar hoe het gaat. We proberen haar idd wel eerder op te halen asn het begin, al wordt dat wel een uitdaging omdat ik al ruim een maand een dag extra vrij moet nemen omdat er geen plaats is op alle dagen waarop we opvang nodig hebben.
    We gaan het meemaken..
     

Deel Deze Pagina