Onze meid is nu 13 maanden en sinds afgelopen weekend is ze naar haar nieuwe kamer verhuisd. Nu slaapt ze s'nacht gelukkig gewoon door (ze wordt wel eerder wakker), alleen overdag is het een ramp, zo was ze vanmorgen om 6.15 al wakker en ging ze om 7.00 uit bed en nu pas ligt ze er weer in (heb het al 2x eerder geprobeerd). Nu weet ik wel dat ze moeten wennen (daar hebben we ook ruim 2 maanden de tijd voor, voor onze tweede kindje wordt verwacht), en dat ze overdag nu ff minder slaapt is ook geen probleem. Maar hoelang moesten jullie kindjes wennen aan hun nieuwe kamer? Ging dat over dagen, weken of toch maanden. Ben weleens nieuwschierig.
hier geen nieuwe kamer maar een meisje van 13 maanden die toe was aan 1 slaapje, ze is wakker van 7 tot half 12 en slaapt van half 12 tot 14 uur meestal. hier was dat niet meer slapen in de ochtend echt een teken dat ze aan 1 slaapje toe was. succes ermee, als het wennen is dan zou het ook weer beter moeten gaan straks, hopelijk krijg je nog reacties met ervaringen met nieuwe slaapkamers want die heb ik niet
sorry heb ook geen nieuwe kamer ben wel benieuwd want ons meisje gaat straks in de vakantie op het grote bed. Kan het ledikant straks naar de kleine toe. Onze dochter was inderdaad rond 13 maand ook toe aan 1 slaapje en dat doet ze nu nog prima. van half 12 tot half 2/2 uur. Hoop voor je dat dat het is. sterkte
onze zoon heeft helemaal niet moeten wennen aan zijn nieuwe kamertje alles ging meteen goed....... wel had hij vrij snel een ander ritme te pakken en nu slaapt hij van 12 tot 15
Zoontje van 'n kennis is bijna 3 en kreeg een "grotejongenskamer". Is een drama geworden: slaapt niet goed meer, ziet spoken etc. Opnieuw de oude kamer gezet, maar was te laat. Nu slaapt ie tijdelijk in een reisbedje bij de ouders op de kamer. Sorry voor het negatieve verhaal - bij jullie hoeft het zo niet te lopen natuurlijk!
Misschien is het idd ook de tijd om over te gaan op 1 slaapje. Ze is gelukkig niet lastig of zo omdat ze de hele ochtend wakker is geweest. Ze is om 12.30 netjes gaan slapen en ze begint nu wakker te worden. Het is ook niet dat ze huilen in slaap valt of huilend wakker wordt, dus bang voor de verandering zal het niet echt zijn. Tja, misschien nieuwe kamer nieuw ritme, ik weet het niet. Maar als dat zo is mag ze van mij best wel weer iets later wakker worden , dat was eerst 8 uur en nu 7.