wens voor 4e, maar te veel mee bezig

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door DMOM, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DMOM

    DMOM Lid

    8 jan 2021
    32
    17
    8
    Vrouw
    Hallo lieve demes,
    ik ben mama van 3 prachtige kindjes. 2 jongens van 7 jaar en 5 jaar en een meisje van bijna 4 jaar.
    In de eerste instantie wilde we het bij 3 kindjes laten en zou mijn man zich laten sterriliseren. door verhuizing en drukte is het daar niet van gekomen. Toen begon het bij mij weer te kriebelen en dacht ik steeds vaker aan een 4e kindje. Ik dacht dat dit gevoel wel over zou gaan, maar dit gebeurde niet. Het gevoel bleef en werd steeds sterker.
    Regelmatig gaf ik dit aan bij mijn man, maar zei steeds weer dat hij 3 kindjes echt genoeg vond.


    In decenber voeldede ik me zo slecht en kon ik niet meer omgaan met gedachten dat er geen kindje meer zou komen. Ik zakte steeds verder weg, maar durfte dit niet met mijn man te bespreken, omdat ik wist dat zijn besluit vast stond.

    Uit eindelijk klapte ik en heb ik alles eruit gegooit. Nog 1 laatste keer. Ons laatste kindje. Dat zou voor mij ons gezin compleet maken.

    Na een aantal goede gespreken en afwegingen met mijn man zei hij ineens ... laten we er dan gewoon voor gaan. Ik wil niet dat je zo verdrietig bent. Maar wel afgesproken dat er na de 4e een knoop in gaat.


    Ik was dolgelukkig en werd een totaal ander mens. Het was nieuwjaarsdag en mijn Jaar kon niet beter beginnen. Ik had net mijn eisprong gehad, maar voor de zekerheid wel een poging gedaan. Helaas mislukt. Ik ben al een aantal jaar niet aan de pil.

    In januari kocht ik ovulatietesten. Van sensitest. maar werd wat onzeker van die streepjes en kocht daarom de digitale van clearbleu erbij. Deze was op 26 januarie positief, dit was op cyclusdag 14. 2 dagen daarvoor hadden we het al bewust gezellig gehad. op de dag van de positieve test en de dag erna Das cyclusdag 12,14 en 15. Nu maar afwachten............Helaas werd ik op dag 29 ongesteld.

    In Februari gebruikte ik de ovulatiietesten van sensitest, gewoon omdat deze gedkoper waren. Ik vond mijn piek weer op de 26e. Dit keer op cyclusdag 17.Dit keer maakte we het gezellig op cyclusdag 15,16 en 18 en dus weer afwachten......Helaas werd ik op dag 30 ongesteld.

    In maart
    ging ik voor andere ovulatietesten. Dit keer van de action en bestelde ik de digitale versie van de sensities, die is wat voordeliger dan de clearbleu.... Ik vond mijn piek met de actiontest op cyclusdag 14 in de ochtend. Ik controleerde dit met de digitale sensitest. Maar tot mijn verbazing gaf deze dus nog geen piek aan. Ik ben naar de wikel gereden en heb de digitale van ckearbleu gekocht.. wat een idioot ben ik eigenlijk dacht ik! savonds deed ik nogmaals de actiontest en deze was iets minder vel. met dezelfde urine deed ik:
    • digitale sensitetst
    • digitale clearbleu
    • kruidvat
    • sensitest dipstick deze waren allemaal positief.
    ik was die dag mega moe van mijn werkweek en was in slaap gevallen, maar gelukkig hadden we die dag daarvoor nog een gezellige avond. uiteindelijk dus op cyclusdag 11, 13 en 15 gezellig gemaakt in de avond.... weer wachten.....ondertussen kreeg ik last van kwaaltjes.. heb ik deze echt of houdt ik mezelf voor de gek?
    • 9 dpo = 6 dagen voor nod negatieve zwangerschapstest.. echt omo wit
    • 10 dpo = 5 dagen voor nod negatieve zwangerschapstest... of zie ik toch wat.. of wil ik het zien?... nee ik zie niks
    • 11 dpo = 3 dagen voor nod ik test niet omdat ik vroeg de deur uit moet
    • 12 dpo = 2 dagen voor nod negatieve zwangerschapstest van predictor die je 6 dagen voor je verwachte menstruatie kunt gebruiken... ik zit er 2 dagen voor. Helaas ook wit. hooguit een streepje die ik wil zien, maar die er niet staat.
    Ik heb de hoop voor deze maand opgegeven, omdat ik bij de andere 3 kids echt al wel een streepje zag. Alhoewel ik er toen minder vestand van had testte ik wel al 4 dagen voor dat ik mijn menstruatie moest krijgen met een licht streepje. Ik kan ne dus niet voorstellen dat dit dan nu wel het geval zou zijn. Maar toch laat het me niet los en hoop ik echt nog dat ik op mijn Nod 2 streepjes zie.

    Ik moet zeggen dat ik echt wel gek wordt van mezelf. Ik blijf zeggen tegen mezelf dat ik het moet los laten, maar hoe doe ik dat??

    De ovulatie app van mijn telefoon gooien? Geen ovulatietesten meer? Dan ben ik de controle kwijt en weet niet of dat me rustiger maakt.

    Ik zou gewoon om de dag een gezellige avond kunnen hebben vanaf dag 9, maar weet eerlijk gezegt niet waar ik de energie vandaan moet halen om zo vaak verplicht te moeten klussen. Liever gewoon wanneer ik zelf wil, maar dan komt het er niet zo vaak van.

    zijn er meiden die een soortgelijke situatie hebben?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. sabrinab1986

    sabrinab1986 Fanatiek lid

    9 okt 2012
    1.157
    266
    83
    NULL
    NULL
    Loslaten wat is dat voel me ook al 21 rondes een ongeleid projectiel de wens is gewoon zo groot en dat is gewoon moeilijk ben blij als ik aan het werk ben dan kan ik alleen mijn gedachten even verzetten
     
  3. babynr4

    babynr4 Actief lid

    30 dec 2020
    289
    258
    63
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal, alleen was mijn man dus al gesteriliseerd en is onlangs ongedaan gemaakt. Nu bezig met de 1e ronde en ben er extreem veel mee bezig.

    Ik heb geen advies voor je, ik kan wel zeggen probeer het los te laten, maar dat doe ik zelf ook niet dus tja..
    Wil je wel even een steuntje in de rug geven dat ik het herken en hoop dat je snel zwanger mag zijn!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hoe druk je je er om maakt gaat er echt niet voor zorgen dat je minder zwanger raakt, alleen het maakt het voor jezelf wel lastiger.

    het is logisch wanneer je er aan denkt, ovulatie testen doet en evt temperatuurt. Dat is tijdens een vruchtbehandeling echt nog intenser. En die mensen worden vaak uiteindelijk ook zwanger :)

    wel is het voor jezelf lastig als je jezelf zo gek maakt dat het compleet je dag ruïneert. Vooral omdat je toch nog wel heel kort bezig bent. Ik begrijp wel dat je het het liefst NU wil. Maar zo gaat het vaak niet. Probeer te relativeren dat het heel normaal is als je er een jaar over doet. Wie weet brengt dat wat rust.
     

Deel Deze Pagina