Wens voor een tweede kindje

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Lill, 9 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zwanger dus twijfel een beetje of dit het goede subforum ervoor is, maar zo niet dan moet beheer het maar verplaatsen.

    Ik ben zelf opgegroeid als enig kind en heb altijd een broer of zus willen hebben. Op erg leuke of erg zware momenten komt dit gevoel ook altijd weer omhoog, nu weet ik heus wel dat niet iedereen een goede band heeft met zn siblings, maar toch.
    Mijn eigen idee bij kinderen was ook altijd: liefst 2.

    A. Is (voor degene die t verhaal niet kennen) een 'ongelukje' uit een one night stand/scharrel terwijl ik aan de pil was. Een tijdje getwijfeld wat te doen maar besloten ervoor te gaan. Desnoods alleen.
    Zijn vader is beperkt in zijn leven, gezien hij zelf zijn leven niet dusdanig op orde heeft dat hier plek is voor een bijna 2 jarige. Maar er is in elk geval contact.

    En ik.. ik heb inmiddels de wens voor een tweede. Erg wisselend dat wel, soms kan ik het een tijd de kop in drukken door alle praktische bezwaren (alleen, geen relatie, 2 verschillende vaders, hoe gaat dat met een donor/hoe kom ik aan een donor, ik vind t nu soms al heel zwaar laat staan met een 2e. Enz enz enz). Maar uiteindelijk komt de wens toch ergens er weer doorheen piepen. Zit ik te huilen als er een baby op tv wordt geboren of als er iemand in mijn omgeving zwanger is. Ik zou zo graag de zwangerschap eens meemaken waarbij het een bewuste keus is geweest en ik zou mijn kereltje ook een broertje of zusje gunnen.

    Ik worstel met mezelf. Met de vraag of dit wel eerlijk is. Moet ik niet gewoon blij zijn met wat ik heb en t hierbij laten? Evt in de toekomst als ik nog een relatie zou krijgen, en anders gewoon accepteren dat het er niet in zit. Blij zijn met t superlieve ventje dat ik nu al heb.
    Ik weet het niet. Ik kan 100 redenen opsommen waarom het verstandig is om het niet te doen. Maar ja... verstand vs gevoel..

    Weet ook niet wat ik met dit topic wil. Misschien gelijkgestemden treffen? Dames met ervaring?
    Bedankt voor het lezen in ieder geval :)
     
  2. Phoebe

    Phoebe Fanatiek lid

    15 dec 2016
    3.423
    1.209
    113
    Ik heb je verhaal gelezen en herken me zelf enorm in je verhaal! Ik zal mijn verhaal even met je delen.

    Ik werd zwanger van de eerste terwijl ik aan de pil was die relatie is gestrand en doe de opvoeding gewoon zelf. Door bepaalde situaties die met mn ex gebeurt waren was/ben ik echt wel even klaar met mannen en relaties. Wel had ik nog een enorme wens voor een 2e kindje. Zowel voor mn dochter om toch niet enigst kind te zijn (niet dat er wat mis mee is maar gewoon gevoelsmatig) maar natuurlijk ook voor mezelf. Ik heb de keuze gemaakt om er toen bewust voor in mn eentje te gaan. Het is echt niet altijd makkelijk maar ik vind het heerlijk en zou echt niet anders willen. Ik ben zwanger geworden van een donor dmv zelfinseminatie. Ik heb zelfs nog de wens voor een 3e kindje. Eerst zijn er wat andere zaken die ik geregeld wil hebben maar uiteindelijk wil ik het wel nog een keer doen ook gewoon alleen.

    Mocht je vragen hebben, dingen willen weten of gewoon erover willen praten mag je me altijd privé berichten!
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Dankje voor je berichtje :) heb je een pb gestuurd
     
    Phoebe vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Geen ervaring maar vroeg me af hoe oud je bent, als je 35 bent zou ik er geen jaren mee wachten, als je net 30 bent kun je het misschien nog even parkeren tot de kleine weer wat ouder is. Als die bijv net naar school gaat als de 2e komt dan geeft dat al veel meer ademruimte. Als je het financieel aan kunt zou ik er voor gaan..De rest vsn je bezwaren lijken mij ondergeschikt.
     
  5. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ik word 32 dit jaar. En het hoeft van mij ook niet nu meteen. Maar ik heb voor mezelf idd wel de grens bij 35/36 gezet.
    Idd geeft de basisschool meer ademruimte, maar ook begin je dan dus weer helemaal opnieuw als je net die ademruimte hebt gekregen.
    Als ik dit zou willen doorzetten zou ik denk ik eind dit jaar/begin volgend jaar mn spiraal laten verwijderen. Niet met het idee om meteen ervoor te gaan maar eens te kijken hoe mn cyclus dan is enz.
    Financieel is het geen probleem, maar worstel gewoon met de andere bezwaren. Wellicht zijn die inderdaad ondergeschikt aan de wens uiteindelijk. Dat zal de tijd denk ik uitwijzen.
     
  6. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja dat zou ik idd sowieso doen, dat je lichaam iig paraat zou zijn en wellicht wel oriënteren wat je liefst zou willen qua donor (als je dan nog geen partner hebt) voor een NL donor bij ziekenhuis is ook best een wachtlijst bijv. En je weet helaas ook niet of een volgende zwangerschap meteen komt en goed gaat...
     
  7. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Ja precies. Ik zit voor mezelf nu nog in de onderzoekende fase.
    Wil ik dit? Zo ja, hoe? Wat wil ik qua donor? Hoe gaat het in zijn werk? Wat is het financiele plaatje?

    Heb een beetje last van innerlijke oorlogvoering :roflmao:
    En een partner.. mja ik zie t eerlijk gezegd niet snel gebeuren. Maar je weet nooit. Tijdje terug wel gedate maar dat zorgde er alleen maar voor dat ik even bevestigd kreeg dat ik er nog niet klaar voor was. Een man in mn leven :roflmao:
    Ik vind t ergens ook wel lekker in mn eentje (nou ja, met zn 2en)
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik had in zelfde situatie kunnen zitten als jij, gelukkig nooit door pil heen zwanger geworden, weet niet wat ik dan had gedaan. Denk dat ik zelf niet voor een 2e zou gaan alleen omdat ik het te druk zou vinden etc. Ben mijn partner op mn 34e tegen gekomen (via Tinder ;) ) en met hem pas echt kinderwens gekregen. Maar als ik jou zo hoor denk ik dat je het sowieso wel wil..
     
  9. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Misschien als ik nu geen kindje had gehad dat het anders was geweest. Dan had ik t misschien in zn geheel beter aan de kant kunnen schuiven. Ik weet het niet.
    Ik weet ook nog dat ik tijdens de bevalling heb geroepen: waarom doen mensen dit in godsnaam vaker dan 1 keer?
    En ik was heel lang heel stellig; 1 is voldoende, als ik ooit nog een relatie krijg en daarin een 2e kindje is het meer dan welkom, maar anders blijf ik bij 1.
    Maar als ik zie hoe A. Met andere kindjes is. En daarbij mijn eigen gemis gevoel van een broertje of zusje... en mijn eigen wens voor een 2e die dus ineens kennelijk toch de kop op steekt.
    Ik weet het gewoon niet. Ik weet gewoon (nog) niet waar ik goed aan zou doen. Soms moet je verstand laten opwegen tegen gevoel.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Succes met je keuze!
     
    Lill vindt dit leuk.
  11. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    #11 Jacy82, 12 apr 2020
    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
    Ik heb ook in de situatie gezeten bij mn eerste zwangerschap. Alleen toen voor de andere keuze gegaan (gedwongen).
    Op mijn 35e alleen voor een kindje gegaan. Nu ook 2.
    Heb ook vele twijfels gehad over een 2e. Maar gezien mn leeftijd en bekende vruchtbaarheidsproblemen tich voor de 2e gekozen.

    Net bevallen en ik moet zeggen met een overactieve 2 jarige echt niet te doen zonder hulp momenteel. Vooral omdat de opvang nu natuurlijk weggevallen is. Waar hij het normaal super naar zijn zin heeft. Ik vind het nu dus best zwaar en moeilijk niet oververmoeid te raken. Ook het gevecht met een dwarse 2-jarige en bewustwording dat hij zn tijd/aandacht moet delen is niet altijd makkelijk. Buiten dat ie ook heerl lief voor de baby kan zijn hoir. En natuurlijk wordt het wel een keer makkelijker, nu vibdt ik het alleen wel zwaar en de twijfel of je er goed aan gedaan hebt blijft denk altijd, of je er wel of niet voor gaat.

    Zelf zou ik ondanks mijn kinderwens niet voor een 3e gaan zonder partner. Vooral omdat ik het ook nu al moeilijk vind om anderen met 2 kinderen op te zadelen als ik eens oppas nodig heb. 1 kind is dan nog voor een hoop mensen te behappen om te helpen, 2 al lastiger. En als ik nu zie hoeveel energie de 2e kost, zeker als het niet allemaal lekker loopt met de baby (1e was heel makkelijk, deze niet zo), nee dan geen 3e en gewoon gelukkig met ons 3en.

    Als je alleen wilt zul je een verwijzing naar ziekenhuis of kliniek moeten krijgen, als he geen zelf insiminatie doet.
    Donoren kun je nederlands (duurt lang) ,internationaal (deens/america etc. Hier zijn verschillende banken voor). Via de kliniek krijg je soms wel korting op bv verzendkosten.
    Ook kan je op bv. Meerdangewenst kijken als je een bekende donor wilt en bv een speeddate doen.

    In een kliniek behandeling ktijg je ook begeleiding zodat je ook je vragen en twijfels kwijt kan. Je hebt dan wel echt met een hele inta ke te maken.
     
  12. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Dank je voor je reactie. Pfoe kan me voorstellen dat dat nu heel pittig is. Mijn bijna 2 jarige is nu af en toe ook wel wat heftiger door alle veranderingen en t gebrek aan een uitlaatklep.

    Ik zou idd ook niet voor een derde gaan in mn eentje hoor. Voor mn gevoel heb je dan sowieso altijd handen te kort ;) maar dat is hoe ik er nu in sta. Ik had ook verwacht dat ik de wens voor een 2e wel aan de kant kon zetten.

    Alles op dat gebied staat nu natuurlijk helemaal stil en dat is natuurlijk begrijpelijk.
    Dus sowieso zal A. Al een heel stuk ouder zijn voordat er uberhaupt een 2e zou komen.

    Ik ben me momenteel nog aan t verdiepen/onderzoeken naar manieren, wachttijden, wat zijn de stappen.
    A. Was een redelijk makkelijke baby, maar sliep wel alleen in de draagzak de eerste 10 maand van zn leven. Dus ik heb uren en uren met hem gelopen. Dat was wel pittig. Maar idd, je zou maar een huilbaby krijgen. Dat ks wel een heel stuk pittiger in je eentje en met een ander kindje.

    Heel veel sterkte in elk geval nu. Tis heel pittig lijkt me. Maar het wordt idd weer beter op den duur.
    Heb jij het via een ziekenhuis/kliniek gedaan?
     
  13. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Hee meid,
    Ik las het laatst al bij je maar ik kan me je gevoel heel goed voorstellen.
    Het is ook zo'n oergevoel soms, ik ben doodsbang geweest voor een 2e doordat ik een prenatale depressie had (pas vorig jaar is dit echt gezegd wist alleen dat ik me afschuwelijk voelde) maar bij mij komt nu de wens ook ineens er doorheen. De angst die er nog bij zit houdt me 'gelukkig' nu nog even tegen.

    Goed dat je al even gaat kijken wat je opties zijn. Ik denk dat je zeker niet moet gaan daten omdat je graag een kindje wil. Als je nu niet klaar bent voor een relatie dan ook echt niet doen. Je doet het nu mega goed alleen dus dat zou ook echt kunnen met een 2e erbij. :)

    Hoe zit dat met je oogziekte is dat nog iets wat je keuze beïnvloed?
     
  14. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Hey :)

    Ja dat speelt ook wel mee. Maar na mijn zwangerschap ben ik er wel achtergekomen dat het er veel minder slecht voor stond met mijn ogen dan ze oorspronkelijk hebben gezegd, en ook alweer 3 jaar stabiel op dit moment.
    Dus de angst voor het spontaan heel slecht worden is wel wat weggegaan, daarnaast zal het bij mijn kinderen zich naar alle waarschijnlijkheid nooit zo 'slecht' uiten als bij mij omdat er weer vers bloed bij komt.
    Maar t speelt zeker nog wel in mn hoofd hoor.

    Daten zou ik ook niet doen vanwege een kindje. Dat lijkt me geen hele goeie reden hahaha. Heb een tijdje geleden een keer een date gehad, gewoon om eens te kijken hoe en wat en ik dacht alleen maar: mag ik naar huis?
    En dat lag niet aan de man, die was echt wel leuk. Maar ik wil nu even geen relatie denk ik.
    Ook al mis ik soms echt wel iemand om samen dingen mee te doen.
    Maar qua kids ben ik nu al zo gewend alles alleen te doen. Denk dat daar niet heel veel in veranderd.

    Als je erover wil praten, over je eigen angsten en wensen, je weet me te vinden he? ❤
     
    Mila1988 en LizMe vinden dit leuk.
  15. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heel begrijpelijk hoor.

    Hier ook alleenstaand. Onverwachts zwanger van de 2e (zelfde vader) uiteindelijk ben ik ook blij voor voor het eerste kindje dat deze straks een broer/zus krijgt. En zelf geniet ik er natuurlijk ook van, want 2 is bij mij de max. Wel bijzonder het nog eens mee te mogen maken, snap precies wat je bedoelt.
     
    Lill vindt dit leuk.
  16. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd ❤ voel je je goed?
    Hoe oud is je eerste?

    Ik heb er de laatste weken veel over nagedacht. En merk dat de wens heel sterk is.
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Dankje!
    Best ziek geweest, gaat nu heel stuk beter! Dus rustig aan meer genieten nu, al vind ik deze wel iets vermoeiender dan de eerste zwangerschap. Maar dat komt misschien omdat er nu al een kindje (bijna 4 ) is natuurlijk. Kijk heel erg uit naar de komst van de kleine. Je leeft maar één keer, doe waar je je goed bij voelt. Succes met je keuze. :)
     
    Lill vindt dit leuk.
  18. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Jij veel geluk met de rest van je zwangerschap :)
     
    Mila1988 vindt dit leuk.
  19. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ja het is behoorlijk zwaar. Al een paar dagen ziek geweest van vermoeidheid en dan is mn oudste (2 jaar) niet eens iedere dag thuis geweest. Maar omdat hij niet meer wil slapen in de middag kan ik dus ook geen rust nemen in de middag. Dat hakt er behoorlijk in met een kindje met reflux en ook nog verkouden. Bijna op de helft van mn verlof pfff ik wou dat het nog 2x zo lang duurde. Na bijna 5 weken eindelijk wat ritme in het eten. Speelt ook mee dat er buiten mn ouders natuurlijk nu ook geen netwerk is dat kan komen helpen.

    Wat ben ik blij dat de oudste deze week 2 middagen bij de opvang mocht komen. Jammer dat ze pas over 3 weken weer open mogen.
    Maar goed het wordt over een tijdje vast beter en misschien ook wat makkelijker (als de oudste nou maar eens ging luisteren).
     
  20. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Klinkt wel heel erg pittig ja. En er lijkt nu geen eind aan te komen. Maar het wordt straks wel beter. :)
    Ze zijn nu nog zo klein en inderdaad met een 2 jarige die niet slaapt tussen de middag en de gebroken nachten.
    Lijkt me heel slopend.
    Wel fijn dat straks inderdaad de opvangen weer open gaan. Zodat je iets meer je handen vrij hebt voor alleen de baby en wellicht wat bij kan slapen als de baby slaapt
     

Deel Deze Pagina