Wensenlijstje voor vakantie in mei, tips/ideeën?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mien30, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    Manlief komt eind april na 5 maanden afwezigheid thuis ;) We willen in mei graag met zijn drieën (dochter is dan 23 maanden) weg om samen te zijn. Afgelopen jaar zijn we naar Curaçao geweest. Dit is goed bevallen: het klimaat de mensen, de zee. Inspanning afgewisseld met ontspanning.
    We hebben zelf al wel wat ideeën, maar nieuwe ideeën zijn ook altijd welkom.
    Wat er nu op mijn lijstje staat:
    1. Bali, daar een huis huren en vanuit daar uitstapjes maken.
    2. Kaapstad, idem
    3. Mauritius
    4. Portugal
    5. Suriname (al twijfel ik of ik dat niet liever doe als onze dochter wat ouder is).

    We willen graag een bestemming met minimaal 26/28 graden.
    Op het strand kunnen liggen, maar ook wat te doen hebben.
    Liever geen resort, appartement of een huis huren heeft onze voorkeur.
    Backpacken behoort tot de mogelijkheden evenals een auto huren.
     
  2. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Is Thailand een optie? Zijn wij afgelopen zomer geweest en was echt geweldig en super kindvriendelijk! (Wij waren wel zonder kinderen haha)
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Bali is geweldig, maar wel regenseizoen in mei... Ik weet er nog wel een paar gave villa's!
    Wat wil je in Kaapstad doen? Heel gaaf hoor, maar ik had er een onveilig gevoel...
    Mauritius lijkt me fantastisch
    Portugal vind ik dan in jouw lijstje een beetje 'gewoontjes' ;)
    Suriname lijkt me ook gaaf, maar meer om rond te trekken en ik weet niet of je dat wil met je dochter.
     
  4. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.601
    430
    83
    Vrouw
    @Lauren5 manlief is daar al meerdere malen geweest en ziet het niet zitten.

    @poema rondtrekken gaat niet echt in Suriname. Je onderneemt daar veel vanuit Paramaribo (is mijn ervaring).
    Is het in Bali een enkele bui tijdens het regenseizoen of zijn het buien?
     
  5. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Kaapstad zou ik in mei niet doen.. gaat toch al richting winter daar dan (ik heb er jaren gewoond). Dat gezegd hebbende deel ik het gevoel van poema niet.. Maar misschien is het anders als je er gewoond hebt, dan heb je toch een heel andere ervaring dan wanneer iemand een paar weken op vakantie gaat ergens. Kaapstad is echt heel fijn maar dan wel als het daar zomer is. Als je komende maand of in maart zou kunnen gaan zou ik zonder meer gezegd hebben: doen! Ik hoop over een tijdje ook weer eens terug te gaan, zo mooi daar.

    Misschien is Jordanië of Israël een optie voor jullie? Die twee zijn ook makkelijk te combineren overigens :) En anders wat verder weg, Mexico (Playa del Carmen en dan uitstapjes maken)?
     
  6. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Regenseizoen in Bali kan veel regen zijn, maar ook af en toe een stortbui... Ik ben er wel eens in het regenseizoen geweest. Twee keer zelfs. Eerste keer echt af en toe een stortbui en daarna weer stralend weer. Tweede keer was het echt wel een hele week bewolkt... vond ik wel jammer.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    van jou opties zou ik naar Mauritius gaan, lijkt me namelijk heerlijk... andere ideen

    ergens eiland hoppen? Seychellen en dan naar meerdere eilanden (mahe, la digue, praslin)? dichter bij huis, naar meerdere Canarische eilanden (bijv. Tenerife en la Gomera).

    De VS, en dan Florida? Miami en de keys?

    Verder misschien Costa Rica mooie natuur, maar ook zee en strand.

    Portugal, zeker als je rond trekt kan nog wel wat onzeker zijn qua weer, met die grote atlantische kust, vorig jaar zijn wij er in juni geweest (de kust boven Lissabon) en toen hebben wij vooral 15-20 graden en veel buien gehad.
    in de Algarve heb je wel meer kans op mooi weer overigens.
     
  8. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Florida is voor jouw wensenlijst inderdaad een leuke keuze.
    Mijn ervaring met Suriname is dat de binnenlanden het gaafst zijn en dat zou ik niet met zo'n klein kindje doen. En Suriname heeft geen strand.
     
  9. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Persoonlijk zou ik voor Portugal kiezen. Prachtig land alles met ov of auto te doen. Maar vooral maar een paar uur vliegen. Met een baby een verre vlucht maken is toch echt heeeel veel makkelijker als met een dreumes/peuter is mijn ervaring.
    En Portugal staat ook nog een keer op mijn lijstje.
     
  10. Pluk11

    Pluk11 Actief lid

    1 aug 2014
    206
    243
    43
    Suriname is een heel mooi land. Maar er is geen strand en je kan er idd niet rond trekken. De binnenlanden zijn schritterend maar alle tripjes daar heen zijn georganiseerd omdat je de binnenlanden alleen met het vliegtuig of een korjaal kan bereiken. Ik kom er regelmatig, ook met mn kinderen. Maar wij verbleven bij familie. Nu ze nog zo klein zijn ga ik niet met ze het binnenland in vanwege de malaria enz. Dat komt wel als ze groter zijn. Maar goed dat is een afweging die je zelf maakt en in andere landen zal je ook malaria te maken krijgen.
     
  11. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Cuba, erg mooi! Helaas weet ik daar geen huisje... Alleen ervaring met resorts/rondtrekken. Maar aanrader! Wij zijn daar ook in mei geweest, heerlijk!
     
  12. Lesliefje

    Lesliefje Bekend lid

    3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik ben vorig jaar in precies dezelfde periode in Florida geweest. Het was heerlijk weer!
    Je kan zoveel kanten op! Disneyworld was echt fantastisch voor de kleine, ze was toen 2.5!
    Orlando, Miami en the Keys!
    Wij zijn niet verder gekomen hoor dan Orlando, maar wij werden meegenomen door schoonouders, we zijn van plan terug te gaan en dan lekker te gaan touren :)
    Het huren van een auto en de kosten van een diesel zijn echt bizar laag!
     
  13. Popie

    Popie Bekend lid

    15 nov 2015
    619
    118
    43
    Vrouw
    @Mien30 voor hoelang wil je gaan?
    Persoonlijk zou ik bali doen
    Ben vorige jaar geweest met mn zoontje hij wan net 1 jaar.
    Super mooi
    Aardige mensen
    Veel te zien
    Lekker eten
    Wij waren in april was w echt wa rrm

    Enige nadeel is dat het zo ver is.
    We gaan waarschijnlijk weer
     

Deel Deze Pagina