Juist! De eerstvolgende keer dat ze weer contact met je opnemen netjes dit antwoord geven en daarna telefoon niet meer opnemen (als werk belt) en e-mailtjes van je werk negeren. Kun je niet zo'n "out of office"-reply instellen die dit antwoord geeft? Meid, wat vervelend dat ze je op deze manier blijven lastig vallen *knuf*
Die out ofoffice reply staat natuurlijk al lang aan tot eind november. Ik moet gewoon strenger worden,....
Dat ze bellen om wat te vragen, dat kan. Dat deden ze bij mij ook en hoor dat bij meer mensen. Druk leggen op een hoogzwangere is een ander verhaal. Dat is niet goed. Weet niet waar het precies om gaat, maar bepaalde zaken moeten anderen ook kunnen oplossen. Misschien dat je er een ochtend of middag heen kan gaan, een bakkie thee doen en alles nog 1 x kort en goed uitleggen, om daarna thuis de stekker uit de telefoon te trekken
Oh! Dat is wel heel erg! Onze oudste was 9 wk te vroeg, had de dag ervoor dus nog gewerkt en niks overgedragen nog, mijn werkgever vroeg of ik later nog een keer een middagje uitleg zou willen geven over alles. Dat heb ik toen ook gedaan. Maar pas nadat de kleine weer in het streekzh lag.
Een rot situatie voor jou, bah! Duidelijk zijn, grenzen stellen en idd mijn verlof eindigt op... Als je toch ingaat op verzoeken van hun kant zullen ze dat blijven doen. Zie het als een kind dat vraagt om een snoepje. Dan houd je ook vol met nee zeggen. Succes met afronden....en lekker gaan genieten van je verlof, je hebt het nodig doe het voor je baby en jezelf!!
Je geeft aan dat er een afdeling verantwoordelijk is en dat zij problemen zouden oplossen, daar kun je naar doorverwijzen. Je leidinggevende / het bedrijf krijgt inderdaad een vergoeding om jou te vervangen, doen ze dat niet (helaas herkenbaar) moeten ze ook niet zeuren. ook je leidinggevende niet. Al zou ik het iets netter verwoorden Je hebt niet voor niets verlof en als ik het zo lees, kun je het na die hectische periode ook echt goed gebruiken. Meid, laat echt niet meer met je sollen. Eind november zijn ze de eerste en moet er iets in de tussentijd worden opgelost, moeten ze toch echt een andere weg bewandelen. Ook al ben je de enige overgeblevene, er is niemand onvervangbaar! En zo hebben ze je tot november in ieder geval goed gemist en zullen ze blij zijn dat je er weer bent.
Bel je leidinggevende op en zeg dat je op last van de verloskundige nu niet meer lastig gevallen mag worden omdat jij hier op dit moment erg gestrest en emotioneel van wordt en dat dit niet goed is voor jouw gezondheid en van de baby en dat ze jou nu echt de rust van het verlof moeten geven, en dat je nu ook geen telefoon of mail van het werk meer beantwoord.
Zou er zelf geen problemen mee hebben. Vind mijn werk leuk en als ik iets nog kan verduidelijken voor hen dan doe ik dat graag. Vooral voor mijn bevalling had ik tniet erg gevonden maar had ook t liefst tot aan mijn bevalling doorgewerkt. Ze moeten t natuurlijk niet verwachten want t is immers je verlof dus aan jou de keuze. Maar mij mogen ze altijd belken of mailen met vragen
Zooooo herkenbaar dit! 2 jaar geleden werkte ik ook bij zo'n bedrijf. Waarschijnlijk kleinschalig maar wel met goede bedrijfsresultaten? Mijn leidinggevende (ook directeur) belde ook rustig 's avonds of als ik ziek was..voelde ook die dubbele gevoelens want verdiende er écht goed (en was pas net 22 en van school af). Maarja, jij hebt een kleine in je buik en nog twee thuislopen, in de vakantie. Lekker die telefoon even uit dus, uiteindelijk vinden ze zelf heus wel een oplossing, is alleen makkelijk om jou als eerste te proberen (helemaal als je van jezelf al hulpvaardig bent). Stel je voor, lig je straks op je kraambed met je laptop op schoot, NIET DOEN! Veel succes en rust toegewenst meid!
En oja; de uren die je wel in je verlof hebt gewerkt/bezig bent geweest met je werk, bijhouden en gewoon opeisen na je verlof! Jij meer vrij voor je kiddies, en zij merken het waarschijnlijk amper. Voor niks komt de zon op, hupsakee.
Kan het bedrijf zonder jou niet functioneren? Dan zou ik compensatie vragen of de functie van de directeur Telefoon niet oppakken en mails niet beantwoorden. Jij hebt verlof, bent zwanger en voelt je niet echt lekker, laat ze lekker in hun sop gaar koken. Je werkt om te leven, je leeft niet om te werken
Thx meiden. Heb het weer een beetje van me af kunnen zetten. Vandaag ook lekker dagje weg met de kids.
Je hebt nu je punt duidelijk gemaakt. Ik zou inderdaad gewoon echt niet meer opnemen of reageren op de mail. Belt je baas op je prive-nummer? of zakelijk? In het laatste geval is het eenvoudig op te lossen door de voicemail in te spreken dat je niet beschikbaar bent voor werk en de telefoon uit te zetten. succes. enne.... Je voelt je nu mss rot, maar weet dat je hard hebt gewerkt. Houd die gedachte vast. Je hebt recht op je verlof! Bedenk dat je salaris nu niet van je werkgever af komt van je werkgever af komt maar van het UWV!
Nou ik zou gewoon duidelijk zijn van ik heb verlof en heb op dit moment wel andere dingen aan mijn hoofd.. zou er wel heel duidelijk in zijn en dat je niet meer gebeld of gemailt wilt worden.. en dat je hierna niet meer op neemt of terug reageert via de mail.. Meteen helemaal niet op nemen of wat dan ook zou ik dus niet doen.. je moet daar toch straks ook weer aan het werk dus ik zou het eerst netjes oplossen door duidelijk te zijn.. Na die boodschap moet het toch wel over komen lijkt mij.. en dan indd gewoon niet meer op nemen of mailen..