Werk

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door xMandykus, 17 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik ben nu bijna 6 weken zwanger en ik ben al bijna een hele week super ziek (ook een blaasontsteking erbij gekregen + antibiotica, waardoor ik nog beroerder ben).
    Ik moet nog 3 weken wachten op de eerste echo van de vk maar hoe houd ik het op m'n werk vol om te zeggen dat 't maar een griepje is en van die antibiotica? Op een gegevene moment gaan dlze dat toch door krijgen.
    Wil eigenlijk bellen of ik niet iets eerder kan voor een echo, al is het maar om tegen m'n baas te gaan vertellen. Nu weet ik natuurlijk niet of het 'goed' zit.. En tuurlijk je hebt geen garantie maar hoe houd ik dit nog 3 weken vol?
     
  2. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Die blaasontsteking op zichzelf is toch al wel reden om je even ziek te melden..? Dat is niet per se gerelateerd aan zwanger zijn...
     
  3. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Als ik het goed begrijp, wil je het op je werk vertellen na de echo, ook als je een vroege(re) echo krijgt. Waarom vertel je het dan niet nu aan je leidinggevende? Ja je weet niet of het goed zit, maar goede of slechte zwangerschap, je bent er tóch zo ziek van dat je er nu niet door kan werken. Is dat niet een idee?
     
    xMandykus vindt dit leuk.
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou het nu al vertellen.
    En erbij zeggen dat je over 3weken pas een echo hebt dus of hij/zij het nog wel wilt stil houden.
     
  5. xMandykus

    xMandykus Lid

    7 apr 2019
    97
    30
    18
    Vrouw
    Ben maandag en dinsdag al niet geweest, sinds zaterdagavond ziek dus al ook al aantal dagen.
     
  6. Buurvrouw31

    Buurvrouw31 Actief lid

    4 okt 2012
    441
    48
    28
    Utrecht
    Ik zou geen echo voor 7 weken plannen. Het kan je ontzettend onzeker maken. Rond 6 weken zie je het hartje kloppen maar als je qua groei net een paar dagen achterloopt en het hartje klopt (nog) niet dan zit je enorm in de stress want dan moet je wachten tot een volgende echo.
     
  7. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik zou het in situatie ook aan iig je leidinggevende vertellen.

    Zelf heb ik met 4 weken zwangerschap aangegeven dat ik zwanger was , toen wisten wij het zelf echt 1 dag maar wij gebruiken chemicaliën waar je niet mee mag werken in je zwangerschap.

    Moet ik er wel bij melden dat de relatie tussen mij en leidinggevende altijd erg open is geweest dus ik het ook echt wel met een goed gevoel kon vertellen.

    Het blijft uiteraard jou eigen besluit , maar dan heb je in ieder geval wel de steun en begrip van je leidinggevende in alle scenario’s :).
     
    xMandykus vindt dit leuk.
  8. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Ziek is ziek en je hoeft helemaal niet vertellen wat je hebt. (Mag eigenlijk niet eens gevraagd worden, alleen arbo arts mag dat) als je last blijft houden zou ik het gooien op je blaasontsteking die wat na zeurt of dat ab gewoon niet lekker valt. Ik zou ook niet te vroeg voor een echo gaan.
     
    boerderijmama en xMandykus vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina