Werk

Discussie in 'De lounge' gestart door mxm, 23 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik wist niet zo goed waar ik dit onder kon plaatsen. Dus hopelijk heb ik het goed.

    Ik heb morgen een sollicitatie gesprek bij een kinderdagverblijf. Nu krijgen wij eind Oktober de uitslag. Dit word sowieso IUI of anders zelfs ICSI. Als ik mijn cyclus zo bereken, dan eind Oktober de uitslag, dan een maand later starten bijvoorbeeld in volgende cyclus. Dan zou dit nog net in November a December zijn dat we zullen starten.

    Als ik voor 1 Oktober mijn huidige contract op zeg (doordat het gesprek morgen goed uitpakt en van beide kanten zit het goed) dan kan ik per 1 November weg. Als ik het na 1 Oktober op zeg, dan pas 1 December. Dan zullen we net zijn begonnen rond die tijd..

    Mocht dit gesprek morgen dan dus goed uit pakken, en ik neem de baan aan; zouden jullie dat morgen al vertellen dat wij een traject in moeten gaan? Of hoe kan ik dit dan het beste vertellen? Ik vind het erg lastig.

    Super bedankt alvast!
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zou dat op zijn vroegst in een tweede gesprek vertellen denk ik. Maar ik heb er geen ervaring mee dus misschien dat andere mensen betere tips hebben..
     
    Huismuisie, hummeltje5 en mxm vinden dit leuk.
  3. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Toch bedankt!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou dit niet bespreken tijdens een sollicitatiegesprek en pas na dat een proeftijd voorbij is aangeven. Iemand die door seks zwanger probeert te raken vertelt dat toch ook niet?? Je hebt alleen maar kans op niet aangenomen te worden als je het zou vertellen omdat als je zwanger raakt ze vervanging moeten zoeken... Het is niet voor niets dat tijdens een sollicitatiegesprek niets gevraagd mag worden over een potentiële kinderwens.

    (ps.. 11 x ivf/icsi gedaan dus ik weet waar ik over praat ;))
     
    owly, vruchtje24, Zeebra en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Je hoeft niks te zeggen hoor anders is de kans groot dat ze iemand anders aannemen
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Ik heb zelf een eigen bedrijf en verwacht niet van (aankomend) personeel dat ze dit vertellen tijdens een sollicitatiegesprek.
     
    Zeebra, Whysteria, twee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Het was meer ook van: Als ik dan daar begin, en ik zou moeten zeggen: “Nou, ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor onze kinderwens, en dit valt op m’n werkdag” dan vind ik dat meer lullig tegenover hun. Ik wil daar juist eerlijk in zijn. Maar ook zeker niet m’n kans verspelen. Ik ga het morgen nog niet aangeven. Dank jullie wel!
     
    twee vindt dit leuk.
  8. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Je hoeft niet te vertellen hoor waar je heen gaat. Gaat hun niks aan, zeg gewoon ik heb afspraak bij de dokter,klaar.
     
    mxm vindt dit leuk.
  9. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ja! Dat zou ik dan ook doen. Alleen in een behandeling moet je wel 3 tot 6 keer naar het ziekenhuis, toch? Als je dan iedere keer zegt: ik moet naar de dokter, en het misschien meerdere keren per week is.. dan lijkt me dat lastiger te zeggen. Of zeg ik het verkeerd hihi.
     
  10. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou na je proeftijd wel eerlijk zijn waarom je zo vaak naar het ziekenhuis moet. Ik zie het hier in de omgeving regelmatig ( werk met veel jonge vrouwen) en er is veel begrip voor problemen op het gebied van zwangerschap/fertiliteit. Je weet dat dat er bij hoort als je een jonge vrouw aanneemt.
     
    mxm vindt dit leuk.
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    #11 Jessi79, 23 sep 2020
    Laatst bewerkt: 23 sep 2020
    Ik zat een jaar of 10 geleden met hetzelfde dilemma. Ik dacht ook dat we na het uitslaggesprek snel konden starten, maar daar bleek toch wel een maand of drie tussen te zitten. Startgesprek met uitleg door de ivf verpleegkundige, prikinstructie, cyclusmeting 1 maand, bloedprikken (beide een hiv bloedtest doen) etc. Rond kerst doen ze geen puncties dus weer een maand later, volle planning etc. Een ICSI traject kost veel lab-uren in een ziekenhuis en dat moeten ze goed plannen qua personele bezetting.

    Kortom: niet teveel op de zaken vooruit lopen, en nu nog niks vertellen.

    Oh ja succes met solliciteren en het zh traject!
     
    Zeebra, one of kind en mxm vinden dit leuk.
  12. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik heb het bij mijn vorige werk, na mijn proeftijd, wel eerlijk verteld. Ik zag er erg tegenop maar wilde ook niet liegen. Ik begon zo: ‘misschien gooi ik wel mijn eigen glazen in, maar...’
    Mijn leidinggevende was heel erg begripvol en waardeerde het dat ik er zo open over was. Daarna zei ze ook meteen dat ik echt m’n glazen niet in aan het gooien was, want dat ze me een prima kracht vond en als ik eenmaal zwanger was, zou ze me maar een paar maanden ‘kwijt’ zijn mbt verlof etc. Ik was heel opgelucht.
     
    mxm vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.621
    11.169
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Verwacht je dat het veel invloed zal hebben op je werk? En hoe graag wil je de baan hebben?
     
    mxm vindt dit leuk.
  14. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Totaal geen ervaring met zo traject. Maar uit verhalen hoor ik wel dat het heftig is qua hormonen. Wil je dan wel wisselen qua baan?
    Of is je huidige baan zo vreselijk?
     
    mxm vindt dit leuk.
  15. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.897
    2.397
    113
    Vrouw
    Ik heb even het even uit gezocht. Ik heb een contract voor bepaalde tijd. Dus samen met mijn huidige werkgever hoop ik er uit te komen dat ik na een maand weg kan gaan. Ik heb namelijk vandaag het gesprek gehad, en ik heb even mee gelopen op de groep. Ik zou maandag eerst terug gebeld worden, maar ik ben nu vanavond al terug gebeld dat ze me enorm graag willen hebben. Dus dan zou ik, (ik ga morgen met mijn huidige leidinggevende zitten) vanaf 1 November bij mijn nieuwe werk kunnen beginnen. En inderdaad, ik ''reken mezelf rijk'' dat nadat we de einduitslag te horen krijgen eind Oktober ik eind November/December al terecht kan omdat de wachttijd niet erg lang is bij Nij Barrahus. Maar als dit toch wat langer is, heb ik ook gewoon rustig de tijd om het aan te geven op mijn werk.
     
  16. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Hier twee heel positieve ervaringen gehad na het wel vertellen tijdens het tweede gesprek. Zowel bij mijn vorige werkgever als mijn huidige ben ik hier open over geweest en bij beide heb ik te horen gekregen dat ze mijn openheid erg waardeerden. Ook bij allebei de baan gekregen.
    Ik had op zich niet echt het voornemen het te vertellen, alleen maar als ik me op mijn gemak voelde en het ook goed voelde om erover te beginnen.
     
    Dubbelgeluk en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @mxm ik zou wanneer je meer duidelijkheid hebt over wanneer jullie kunnen beginnen het gesprek erover aan gaan. Zeker gezien de huidige ontwikkelingen met corona kan het langer duren dan nu verwacht wordt qua wachttijd.
    Wil je wel alvast veel succes wensen met zowel je nieuwe baan als het traject dat beide positief mogen verlopen.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.829
    25.927
    113
    Vrouw
    Dat klopt. Maar iemand die via seks zwanger probeert te raken hoeft niet om de andere week naar het ziekenhuis op momenten die nooit handig uitkomen.

    Ik zou het in het eerste gesprek niet vertellen. Zeker niet wanneer je nog niet zeker weet wat voor traject.
    In een later stadium misschien wel. Dat ligt ook aan hoe de klik is en of je het idee hebt dat ze er open voor staan.
     
  19. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Hoeveel dagen/uren ga je werken? Voor elke Iris ga je inderdaad zo’n 6x Naar het ziekenhuis, maar die bezoeken vallen ook weleens in het weekend. Voor de follikermetingen kan je ook (bij ons dan) aan het eind van de dag of juist heel vroeg. Hier hielden ze wel rekening met de wensen van de ons. Ik werk zelf in het onderwijs (6x Icsi gehad) en ik kom mijn lesuren laten verplaatsen. Misschien kan jij werkuren ruilen met collega’s? Als je dichtbij het ziekenhuis woont/werkt, ben je zo terug.
     
  20. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik heb eerlijk gezegd bij beide iui trajecten niet mijn werkgever op de hoogte gesteld. Zelfs niet toen ik iedere 3 dagen een echo had.
    Meestal kon ik voor werk of aan het einde van de werkdag naar de kliniek. De laatste tijd deden ze het zelfs in de avond. De paar keer dat ik overdag onder werk moest kon ik gewoon als doktersafspraak. En die anderen waren dat bij wat later beginnen ook. Maar goed ik vind ook dat zolang mn werk er niet door beïnvloed wordt ze niets met mijn "seks" (of niet seks) leven te maken hebben. Behalve als ik echt vaak zoi moeten dan zou ik wel vertellen dat ik onder behandeling ben, maar afhankelijk van de relatie met mn werkgever ingaan op details van de behandeling.
     

Deel Deze Pagina