Werken in de jeugdzorg

Discussie in 'De lounge' gestart door klarinet, 4 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wie werkt er in de jeugdzorg?
    Ik ben benieuwd hoe jullie he werk ervaren en wat je voor functie je hebt.

    Ik ben zoekende naar wat ik nou echt leuk vind. Mijn huidige functie binnen de huisartsenzorg is oké, maar wil ik dit nou echt.

    Door mijn eigen zoon, met autisme, ben ik in aanraking gekomen met de zorg rondom jeugdigen en het trekt mijn aandacht.

    Ik hoor jullie graag!
     
  2. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.298
    477
    83
    near rotterdam
    Ik heb er zelf geen ervaring mee om te werken bij jeugdzorg maar ik weet door een boek die ik gelezen heb dat de meeste mensen niet zo heel lang daar blijven werken omdat het heel intens is.

    Ik heb zelf voor mijn kinderen al.aardig wat voogden versleten in 2 jaar tijd. Ik kan ze al niet meer tellen allemaal naar een heel ander vakgebied gegaan
     
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.031
    113
    Ik ben gezinsvoogd/Jeugdbeschermer.
    Ik heb van 2006 tot 2009 bij BJZ Amsterdam gewerkt, van 2010 tot 2015 bij BJZ Noord Holland en van 2016 tot heden bij Nidos.
    Altijd Jeugdzorg gedwongen kader, dus met rechterlijke machtiging.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Koon

    Koon Niet meer actief

    Ik werk nu 15 jaar in de jeugdzorg en heb o.a gewerkt als pedagogisch medewerker in de residentiële jeugdzorg, jeugdzorgwerker in een wijkteam van de gemeente en als ambulant hulpverlener in (pleeg)gezinnen.