Werken in detachering en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Roodborstje23, 3 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodborstje23

    29 dec 2022
    33
    24
    8
    Hi,

    Ik vroeg me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Bij mijn vorige zwangerschap werkte ik nog 'gewoon' voor een werkgever, inmiddels ben ik geswitched en werk ik als gedetacheerde, wel op vast contract bij werkgever, hbo/uni niveau (dus anders dan uitzend oid, wel meer zekerheden en betere voorwaarden, daar maak ik me geen zorgen om). Ik merk dat ik het toch wat lastig/anders vind dan vorige keer.

    Mijn opdracht loopt bijna af, lijkt er niet op dat die (weer) verlengd gaat worden. Dat vind ik op zich prima want ik ben wel toe aan wat anders, maar dan zou ik tot aan verlof nog 4 maanden max hebben en dat is in mijn sector wel lastig. Ook vind ik de uren verantwoording ingewikkeld, ik doe momenteel alleen een extra dutje op m'n vrije dagen, maar kan die eigenlijk ook goed gebruiken op sommige werkdagen. Maar hoe schrijf ik die uren dan? Mijn leidinggevende is niet heel meedenkend hierin, ook bij andere situaties, dus dat vind ik wel lastig.

    En ik hou er sterk rekening mee dat ik eerder met verlof ga moeten, omdat ik nu al medicatie heb moeten ophogen en ik vorige keer ook met 28 weken acuut moest stoppen. Maar als ik straks geen opdracht heb gaat het misschien wel heel goed omdat ik dan toch weinig te doen heb. Alleen zou ik dan mogelijk ook eigenlijk in de ziektewet 'horen'. Hoe werkt dat, iemand ervaring?

    Groetjes Roodborstje
     

Deel Deze Pagina