Gehakt met de datum 5 maart? Heb het afgelopen zaterdag gehaald dus helemaal niet bij nagedacht dat het vandaag over datum zou zijn. En ik heb zo'n zin in zuurkoolschotel met gehakt erin..
Het ruikt niet vreemd.. Wel een ander kleurtje als ik gewend ben. Maar dat kan ook aan het soort gehakt liggen want meestal haal ik bij de ah en deze is van de jumbo.
De kleur heeft vaak met de kleurstof te maken die ze erin gooien, als het goed ruikt, kun je het gewoon eten.
Gehakt is bruin, hij is rood door de kleurstof .. Hoe roder, hoe meer kleurstof.. @TS : Je kan het gewoon nog eten hoor als het niet vies ruikt... Eetse
Het was niet bruin maar ook niet zo mooi rood als ik gewend ben van het vlees van de AH. het ruikt en smaakt trouwens prima.
Je kan dat idd nog eten hoor, hier gebruiken ze dat gehakt voor blinde vinken van te maken of verwerken we dit in het nieuwe gehakt
je kunt gehakt wat aan de datum is , toch niet opnieuw verwerken voor blinde vinken , ik snap het als je gehakt hebt gedraaid , en dat verkleurd binnen een dag dat je het dan verwerkt , maar toch niet als het aan de datum is ? Maar goed als het god ruikt zou ik het vandaag nog wel durven , maar daarna niet meer .....Met kip never nooit niet nog gebruiken dan !
maar het gebeurt wel zelfde als snitzels... de gepaneerde zijn die, die er niet meer fris uitzien om als naturel te verkopen
Ik heb zelf in een slagerij gewerkt , daar ging het gelukkig netjes weg , zou het niet willen verkopen ...
maar kan me niet voorstellen dat je gehakt wat al meer als een week oud is ( vlees wat voorverpakt is , is een week houdbaar) , daarna nog gaat verwerken , hoe loop je een voedselvergitiging op .. Als gehakt 1 of 2 dagen oud is ok , maar niet als het al een week gestaan heeft....