Wespen in huis...ieieieieieieii.

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnestraal, 7 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ik heb elke dag wel een stuk of vijf/ zes wespen in huis. :evil:

    Ik word er niet goed van en kan ook niet ontdekken waar ze vandaan komen. Ben als de dood voor die beesten!

    Zijn ze vroeg dit jaar of zo?
     
  2. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Meen je niet :confused: Das balen! Ben ook als de dood voor die beesten. Ik heb er eerlijk gezegd nog bgeen een gezien (afkloppen!)
    Misschien heb je toch ergens een nest? (sorry)
    Anders moet je ze eens een dagje observeren, waar gaan ze heen en komen ze vandaan? (leuk klusje 8) )
     
  3. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Of zo'n wespenverdelger bellen, die komen bij je langs om het nest te zoeken en uit te moorden :rolleyes:
     
  4. denise1976

    denise1976 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.179
    0
    0
    Den Haag
    Dat hebben wij nou ook in een kamer aan de voorkant van het huis zitten de laatste paar weken, allemaal kleine luie wespen en kan ook niet achterhalen waar ze vandaan komen, haal dagelijks zón 3 dode wespen van de vensterbank bah
     
  5. Dreamer83

    Dreamer83 VIP lid

    16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hebben hier af en toe een wesp in huis, die komen via het dak.
    Maar elke dag meerdere wespen lijkt me toch op een nest te duiden.
    Ga niet zelf aan de slag maar bel een verdelger (of de woningbouw wanneer het een huurhuis is)
     
  6. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    We hebben geen strenge winter gehad, dus dat gajes is niet allemaal dood gegaan.
     
  7. Coco

    Coco VIP lid

    31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Wij hadden het een paar jaar geleden ook. Ze zaten toen in de afvoerpijp van de badkamer ofzo en kwamen via de spotjes in het plafond in huis. Zodra we daarachter kwamen zijn ze ook uitgemoord. Die dag lag het hele bad vol met zo'n 60 dode en halflevende wespen. De dagen erna vielen er ook velen naar beneden maar na een week ofzo helemaal ervan af.
    Toen een paar jaar rustig, maar vorig jaar zaten ze er echter weer, ze hadden gewoon weer een nieuw nest gebouwd. Maar ze zijn toen weer uitgemoord.
    Hoop niet dat ze dit jaar weer terugkomen, want zelf ben ik al een beetje bang, maar straks met een kleine in huis moet ik er helemaal niet aan denken.

    Jij in ieder geval succes met het uitvogelen waar ze vandaan komen en met het verwijderen van het nest.
     
  8. juut26

    juut26 Fanatiek lid

    28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ieks dat is zo eng! ik heb vanmorgen 1 grote dikke vette keihard zoemende hommel moeten vangen, en ben daar nog steeds van onder de indruk...
    sterkte ermee
     
  9. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij hadden die beesten dus ook in huis, en grote :confused: .
    Maar geen idee waar ze vandaag kwamen. Nu hebben ze vorig jaar een nieuwe uitgang gemaakt voor de ontluchting en er zaten grote gaten in de muur, we denken dat ze daarin zitten. Ook hadden we jonkies erbij die waren donkerder van kleur.

    Nu heeft mijn man die gaten dicht gekit en nergens geen wesp meer te
    bekennen, gelukkig ppffff.
     
  10. gina18

    gina18 Bekend lid

    30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    maar watz ijn die wespen groot dit jaar zeg
     
  11. Arendskelk

    Arendskelk Niet meer actief

    Die wespen zijn zo groot omdat ze de winter overleefd hebben. Normaal gesproken gaan ze dood -wat Mensi ook al zegt- dus nu barst het overal van de bosbeesten...
     
  12. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bel ermaar snel iemand voor. Wij hadden vorig jaar ook telkens enkele wespen in huis die we telkens maar doodsloegen. Bleek er in een andere ruimte een heel groot nest te zitten. Vresssseeeelijk....brrr krijg er nog de bibbers van haha!
     
  13. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou er idd ook een bestrijdingsdienst voor laten komen voordat het dadelijk alleen maar erger word... Gewoon vies, ik ben ook als de dood voor die beesten!
     
  14. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Je hebt bij de dierenwinkel ook een soort wespennesten van stof, die kan je ophangen op de plek waar ze zitten (vaak ergens in de muur) en dan gaan ze weg omdat ze denken dat er al een nest is... Schijnt.

    Ga het ook maar eens proberen want hier zitten die krengen ook weer....
     
  15. louloutje

    louloutje Actief lid

    23 mei 2007
    190
    0
    0
    Heb in de winter veel luie slome grote wespen in huis gehad. 1,5 jaar geleden een wespennest in de spouwmuur gehad. Verdelger maar weer gebeld en die kon nog niets. Moeten wachten tot de nesten gebouwd worden. Volgens hem zijn het de wespen die de winter hebben overleefd, die "wakker" worden en op zoek gaan naar een plaats om een nest te bouwen. ALs je ze doodslaat is het prima dan kunnen ze geen nest maken. Hou het wel goed in de gaten, blijven ze komen dan moet je ze volgen waar ze vandaan komen. Nu gaan ze nesten bouwen.
     
  16. kat

    kat Fanatiek lid

    21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Nou ik ben ook te snel geweest met mijn oordeel. vanwegen ze zijn er niet meer, vandaag zat er weer een binnen en geen raam open gehad!

    Mijn man zei vandaag ook al toen we in de tuin zaten van wat zijn er veel beestejs in de lucht. Dus het is idd. opvallend.

    Ik hoop dat we snel achterhalen waar ze vandaan komen want ze zijn echt zoo groot.
     
  17. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Deze wespen zijn ook enorm... :confused:

    Doodeng vind ik het als er weer een binnen zit. Dan sta ik stokstijf, want ben als de dood als hij op me af komt gevlogen. Een monster lijkt het dan... :(

    Maar ik zal zeker eens in de gaten houden waar ze naar toe gaan. Dat vind ik een goede tip. Kan ik dan de "wespenmoordernaar" gaan bellen... :)
     

Deel Deze Pagina