Wie begint er in mei ook met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hallo,

Na anderhalfjaar mmm gaan wij in mei met IUI beginnen.
    Wie begint er nog meer? Hoe gaat het bij julie met pillen of spuiten?
    Het lijkt me leuk om samen deze weg te bewandelen zodat we elkaar kunnen steunen..... en hopelijk allemaal een positief resultaat!
    Ben benieuwd wie van jullie ook gaat beginnen.

X pcootje

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    sluit gezellig aan in het iui topic. IUI deel 2. Tis daar erg gezellig en allemaal meiden die ook het iui traject doorlopen. Daar kan je ook alle vragen stellen en te weten komen wat je te wachten staat.

3. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi hoi,

Zoals je weet gaan wij ook beginnen alleen is het nu afwachten of het Mei word of toch net nog april,
    Zodra ik telefoon heb gehad dan weet ik meer

Kortom wij starten zoals het er nu uitziet eerst met pillen en pregnyl.

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hoi lieve pcootje

Veel succes met de iui de komende tijd.

Zoals dancer al aan gaf sluit gezellig bij het topic IUI deel 2 ‎ aan.
    Daar zijn meer meiden bekend met de iui en kunnen je meer vertellen over het spuiten.

Lin@ Je bent ook welkom.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ dancer en Marnat, bedankt voor de uitnodiging...wie weet kom ik dr nog eens kijken. Op dit moment kies ik ervoor om met meiden te kletsen die het ook voor het eerst gaan beleven;)

@ Lin, gezellig meid, kletsen we hier gezellig verder :D
    Heb je al telefoon gehad???Of heb je je foon nog niet terug:p

Oja ik mag kiezen of ik nog verder ga met clomid of dat ik overga op spuiten...beide in combi met FM en pregnyl.
    Ik ga nog 1 maand aan de pillen omdat het prive beter uitkomt, omdat we met spuiten vaker naar het zhuis moeten.

6. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Pcootje@ Dan wens ik je heel veel succes met de iui meis knuf.

7. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Jaaaaa Ik ben een mei IUIer. Zaterdag onze eerste IUI.
    Spannend

Doet snel blauwe jurk uit :p

8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Whahaha doe maar, is het ook veel te warm voor:D

Mazzelaar, 1 dag eerder en je was geroyeerd hoor...... hmmmm zit me net te bedenken als je iui hebt op 30 april dan moet het toch een koninklijk kind gaan worden;)

Ik ga keihard voor je duimen meid!!!

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Lin: Kun je de spanning nog aan? Hoe laat moet je morgen?

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoi hoi,

Vanmorgen heeft manlief mij pregnyl gespoten zonder problemen . Mijn persoonlijke verpleeger. hahahahah
    Morgenvroeg om 09:00 uur moeten we zaad inleveren en ikke mag om 11:00 uur mij melden op een afdeling.

Hoest bij jou???

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Had manlief een spoedcursus prikken gehad?
    Ik zal dr maar ff misbruik van maken hoor, zo vaak gebeurt het je niet dat je een persoonlijkverpleger hebt:D
    Lekker op tijd morgen, zit je dr ook niet de hele dag tegen aan te kijken.
    Ben erg benieuwd naar je ervaring morgen, weet ik ook wat me te wachten staat.
    Hier mega pms verschijnselen, worden iedere maand erger lijkt het wel. Vanochtend testje gedaan, maar zo wit als het maar kan.
    Kom maar op met de ongi dan kan ik me volgende week ook gaan melden bij de gyn, hij wou me op dag 3 zien ;) lekker op tijd!

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Ik meld me ook even aan bij jullie clubje
    Vandaag is mijn ongi doorgebroken en vanaf deze maand gaan ook wij starten met IUI. Spannend ! Omdat we al weten dat Clomid bij mij wel aanslaat, gaan we dat in eerste instantie gebruiken, gecombineerd met Pregnyl. Maar dan wel een dubbele dosis Clomid (100 mg). In een later stadium gaan we misschien over op Puregon.

Ik ben benieuwd naar jullie verhaal en jullie ervaringen. Fijn om dit met elkaar te delen!

Lin, veel succes morgen met de IUI!

Liefs, Lien

13. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Lien Welkom!!!, in het kort mijn verhaal..... 6 jaar over onze dochter gedaan, spontaan zwanger geraakt, miskraam in april 2008 en nu anderhalf jaar in de mmm. Eerst met alleen FM in eigen cyclus,daarna FM in combi met clomid 50...daarna 100 ivm de vele bijwerkingen die ik er van heb mag ik overgaan op spuiten, maar gezien prive ga ik nog 1 maand aan de pillen in combi met pregnyl en IUI.
    Ik ben natuurlijk ook benieuwd naar jouw verhaal:)

@ Lin....... SUCCESSSSSSSSS, doe ons maar ff voor hoe het moet:D

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hallo allemaal,

IK heb de eerste IUI gehad en nu maar afwachten. Heb voor mijn idee nog geen ei sprong gehad maar buik is wel wat gevoelig.
    Moet zeggen dat mijn gevoel alles behalve happy is en ik in de auto terug naar huis wel even heb zitten huilen. Zeker omdat dit in hetzelfde ziekenhuis was als waar ik voor 16 weken en 1 dag mijn curretage heb ondergaan. Daarnaast ik het alles behalve tja hoe zeg ik het . Het is gewoon verdomd klinisch en zit geen sjeu aan zeg maar.
    Hopelijk is 1 keer genoeg en hoeven we niet weer.

@ Lien welkom . Hoe lang zijn jullie al "bezig" voor een kindje? Is het je eerste ??

Over mijzelf onze dochter is spontaan gelukt en gelijk in de eerste maand.
    Nu zijn we anderhalf jaar gestopt met de pil en 2 x zwanger geweest met moeite zwanger geworden en 1 x een MK heel vroeg en 1 x een MA bij 14 weken en daar kwam ik achter toen ik dacht bijna 16 weken zwanger te zijn met gevolg een curretage.
    Nu duimen op een goede eisprong hier en een mooie test met 2 streepjes.

Hoest bij jou pcootje jij al ongi gespot???

15. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Lin, ik had je al ff gesproken... Ik ga keihard voor je duimen dat het bij IUI gaat blijven!

@hier, nee nog niet..denk zelf morgen

16. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi Meiden,

Wat fijn voor jullie dat jullie al een dochter hebben! Hoe oud is ze nu? Het lijkt me wel heel zuur als het voor een tweede kindje dan niet (meer) lukt. En zeker als je dan ook nog een miskraam krijgt, dat lijkt me heel hard en verdrietig. Je zou natuurlijk heel graag een brusje willen voor je meisje :) Hopelijk gaat de IUI snel aanslaan voor jullie allebei!

@ Lin : Hebben ze bij jou kunnen ontdekken waardoor het niet meer lukt / telkens misgaat? Kan me goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar wie weet raak je vandaag wel zwanger ...

@PCOOtje: Bij jou is het zo te horen nog spannend of je morgen ongi gaat worden. Hopelijk hoef je het IUI traject niet eens in... Of heb je de eerste tekenen van een aankomende ongi al? Heb je bij je dochter ook hulp gehad om zwanger te worden, heb je voor die tijd ook al gedokterd? Want zo te lezen duurde het toen ook lang.

Nou, dan mijn verhaal. Het is zoals bij de meeste meiden al een lang verhaal, maar ik zal proberen om het kort samen te vatten.
    Wij zijn begonnen in december 2007, toen waren we net twee maanden getrouwd en met de pil gestopt. Mijn cyclus was altijd wat onregelmatig (varierend tussen 24 en 38 dagen), maar verder leek alles wel normaal. Toen het na een maand of 7 nog steeds niet was gelukt ben ik gaan temperaturen, ook dat zag er vrij normaal uit. Toen het na een jaar nog niet was gelukt zijn we de MMM in gegaan. Zaad van mijn man bleek in principe goed, maar bij mij bleek na enkele FM's dat mijn eitje niet goed rijpte. Ik heb wel een eigen eisprong, maar het lijkt erop dat het eitje springt als het nog niet voldoende ontwikkeld is. Bij de FM's was de maximaal gemeten maat 16 mm en mijn progesteron was te laag. Daarop heb ik Clomid 50 mg voorgeschreven gekregen en in totaal 8 mnd gebruikt. Eisprong is nu goed en mijn cyclus is ook vrij regelmatig... echter geen zwangerschap ! Andere onderzoeken (bloed, HSG) waren allemaal goed, dus op dit moment is er geen verklaring waarom het niet lukt. En daarmee zijn we dan aangekomen bij de volgende stap: IUI. Lin, wat jij schrijft over dat klinische, dat herken ik helemaal.Ook wij vinden het erg jammer dat de romantiek er nu echt helemaal vanaf is. Maar van de andere kant is het wel fijn dat we nu verder kunnen, want zonder hulp schiet het ook niet op. Wij zijn bezig voor ons eerste kindje, en het lastigst van alles vind ik nog de onzekerheid of wij uberhaupt wel zwanger kunnen raken. Als ze me dat alvast konden vertellen...

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    De meningen van de artsen zijn verdeeld over de reden waarom de baby's niet blijven plakken. De een zegt mijn leeftijd ( klopt ook wel denk ik ), weer een ander denkt dat de MA was vanwege een strepto kokken bact ( zodra ik zwanger ben moet ik hierop getest worden ), en weer een ander denkt gewoon domme pech. Zeg het dus maar.

Hopelijk voor jou ook snel resultaat Lientje.

Hier nog geen eisprong kunnen spotten , dus we doen zelf ook nog maar voor het gevoel iets wat kan helpen ;)

Ik ga werken en spreek jullie wel weer.

18. KwiePark

KwiePark Bekend lid

6 jul 2008
    894
    0
    16
    Hoi meiden,

Mag ik mezelf ook aanmelden bij jullie? Ik heb dan wel een eerste IUI in april gehad, maar die is helaas mislukt. Maandag moet ik het ziekenhuis bellen voor een nieuwe eerste meting dus dan loop ik een beetje op met jullie.

19. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ik ga ook beginnen in mei!

Zit nu op wachtbankje ronde 15, laatste zelfklussen ronde.
    Vorige week heb ik spuitles gehad in het ziekenhuis, t valt best mee het prikken, je voelt er minder van dan bijv bloedprikken.

KAn eigenlijk niet wachten om te beginnen, mijn nod is 8 mei. Waar ik vooral tegenop zie is het echo's maken om de dag, dit omdat jen iet vooruit kunt plannen wanneer je echo's kunt maken, krijg er de stress van ivm werk. Daar weten ze niks en dat wil ik voorlopig zo houden.

fijn om elkaar te steunen hier.

xxx

20. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    vraagje: heeft jullie ziekenhuis ook een zomerstop?
    echt belachtelijk, vanaf eind juni tot eind augustus zijn ze dicht.
    komt er op neer dat ik 2 kansen heb en dan gaan ze gewoon sluiten en kunnen we weer 2 maanden zelf proberen...grrr.

Deel Deze Pagina