Wie begint er januari 2012 ook met puregon en pregnyl spuiten.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hopesoon, 30 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopesoon

    Hopesoon Actief lid

    23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Even een korte introductie. Mijn man en ik zijn in juni 2010 gestopt met de pil omdat wij dolgraag een (eerste) kindje willen. Helaas werd ik na het stoppen van de pil niet meer ongi, na een jaar aansukkelen mocht ik dan eindelijk naar de fertiliteitsarts. Daar zijn we begonnen met clomidbehandeling eerst de 50 mg, de eerste kuur sloeg aan maar helaas niet zwanger! De 2e en 3e keer sloegen niet meer aan... Toe zou ik overgaan op 100 mg maar nadat ik provera had ingenomen werd ik ook niet meer ongi na een tijd moest ik dan toch maar op een willekeurige dag beginnen met clomid 100 maar helaas werd ik op cyclusdag 10 ongi.... En had ik daarna geen eisprong meer van de clomid... Dit is twee keer over gebeurd. Toen moest ik maar gelijk overgaan op de 150mg ook dit sloeg niet aan. Nu mag ik begin januari gaan spuiten met puregon en pregnyl, hopelijk gaat dit wel werken,
    Zijn er meiden hier aanwezig die in hetzelde schuitje zitten?

    Liefs hopesoon
     
  2. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Hey,

    Niet helemaal in hetzelfde schuitje, als was dat 2 jaar geleden nog zeker zo. Maanden aan de clomid gezeten wat niks deed bij mij. Voor Elise hebben we ruim 2,5 jaar in de MMM gezeten maar het was het waard. Uiteindelijk heeft het heeel lang geduurd voordat ik uberhaupt een eisprong had maar toen was het meteen raak. Omdat ik bijna 34 ben gaan we vrij snel door voor nr 2 en zijn we begin dec terug naar de FA geweest. Ik kan gewoon weer met puregon beginnen, ik zit nu een maandje aan de pil en verwacht dat ik rond 14 januari kan beginnen met spuiten voor ronde 1. Ik hoor bij de uitgangsecho of de kwaliteit van het sperma van mijn man nog goed genoeg is om thuis aan de slag te gaan of dat we naar IUI moeten, was bij Elise op het randje..kwaliteit zeer matig maar kwantiteit was errug goed, haha mijn man toch een beetje trots.
     
  3. duckie83

    duckie83 Actief lid

    5 apr 2010
    177
    10
    18
    hoi

    wij gaan ook in januari beginnen met puregon en pregnyl.
    ik zal me ook even kort introduceren, mei 2008 besloten ervoor te gaan, na 9 maanden spontaan zwanger geraakt, helaas een missed abortion gehad met 13 weken, daarna eerst nog een jaar zelf geprobeerd, toen naar de FA en daar clomid gehad, en de laatste 3 rondes 150 mg met pregnyl, toen 3 vroege miskramen gehad, afgelopen jaar even rustjaar gehad, geen pillen spuiten etc, en nu gaan we er weer helemaal voor.

    ik ga trouwens wel eerst beginnen met duphaston, om een bloeding op te wekken.

    lijk me leuk ervaringen met jullie te delen.

    groetjes

    Duckie
     
  4. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Hey, gezellig zo, hoop dat er nog wat meiden bijkomen.
    Duckie, jij hebt ook een paar pittige jaren achter de rug. Ik heb hier ook geen menstruatie van mezelf. Ik heb in december provera geslikt om een bloeding op te wekken en daarna een maand aan de pil. Ik bouw geen mooi BMS op en af en toe een maandje aan de pil doet wonderen gek genoeg, ik geloof dat ze dat bij IVF ook wel eens doen. Moet zeggen dat er wel zin in heb gek genoeg. Op clomid voelde ik me niet lekker maar met puregon had ik lang niet zoveel last.
     
  5. Hopesoon

    Hopesoon Actief lid

    23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hey duckie en stefanie,
    wat leuk dat jullie reageren, gesellie!!
    Nou jullie hebben er idd al wat pittige jaren opzitten!
    Gek he zodra je eenmaal hebt besloten samen voor een kindje te gaan dat het dan allemaal zo raar kan lopen. Fijn dat jullie meekletsen en ervaringen willen delen! Erg fijn! Nou ik wens jullie een heel fijn oudjaarsavond toe en kletsen we gezellig in 2012 hihihi klinkt zo ver weg haha we kletsen snel verder! Liefs hopesoon x
     
  6. duckie83

    duckie83 Actief lid

    5 apr 2010
    177
    10
    18
    hoi

    allereerst de beste wensen voor 2012, dat het jaar maar iets heel moois mag opleveren en onze dromen waarheid worden.

    ja het is niet makkelijk geweest, en soms nog steeds niet makkelijk.

    vandaag de eerste pilletjes geslikt van mijn 10-daagse kuur dus het is nog afwachten. heb nu al de bibbers voor het spuiten, maar ja het is niet anders.

    tot later

    groetjes

    Duckie
     
  7. Sween4

    Sween4 Bekend lid

    9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,

    ik zal mij ook even aansluiten, allereerst een fantastisch 2012 voor ons allemaal met veel roze!!.
    Zie onderstaand in mijn handtekening onze behandelingen.

    Ik heb morgen weer een afspraak met de Gyn omdat de clomid niet het werk heeft gedaan zoals het zou moeten. We gaan nu over op Puregon spuiten, ik moet dan weer eerst 10 dagen aan de Duphaston, ik verwacht dat ik morgen kan starten en dan ongeveer rond de 20 ste ongesteld moet worden, dan heb ik vernomen dat je op dag 2 moet gaan spuiten en dan elke keer terug moet voor een FM om te kijken of het eitje gaat groeien zo nee, gaan ze meteen de dosering Puregon aanpassen tijdens de cyclus, dus dat is veel beter dan die clomid, omdat je daar tussentijds geen reet kan veranderen. Hebben jullie de spullen al thuis? En hebben jullie al wat informatie over wat alles inhoudt etc? nou leuk dat we elkaar zo op de hoogte kunnen houden en dat we allemaal een beetje het zelfde qua tijd zitten. succes meiden!! en op naar ROZE
     
  8. Stefanie78

    Stefanie78 Fanatiek lid

    7 jul 2010
    3.744
    0
    36
    Friesland
    Ik denk al sik het inshat dat ik op 15 of 16 januari begin met spuiten.
    Ik merk dat ondanks dat ik het al een keer gedaan heb toch wel spannend vind. van Elise was ik ind e 2e ronde spuiten al zwanger. Ik heb alle meds alweer in huis en ik had mijn prikpen natuurlijk goed bewaard ;) Maar gister op maar weer effe een filpje gegoogeld(site van organon) over hoe het nog al weer zat. Moet zeggen viel me echt heeel erg mee. Ik spoot in mijn buik en merkte er eigenlijk niets van. Alleen de pregneyl is een wat dikkere spuit maar toen heb ik mijn buik eerst even verdoofd met een ijsblokje en dan voel je er niets van ;)

    Sween; ik moet op dag 3 voor een uitgangsecho komen en dan kijkt ze of de eierstokken verder rustig zijn (geen cystes ofzo) en dan mag ik op dag 3 meteen spuiten. Ik begin nu weer met 75 al deed dat de vorige keer niets en moest ik beide keren ophogen naar 100. De eerste keer had ik FM op dag 9, dag 11, dag 14 en dag 18 maar er was alleen maar een cyste te zien en toen is die poging afgebroken. Bij poging 2 had ik fm op dag 10 en toen wa ser niets te zien en toen weer op dsag 15 en toen had ik 2 van 19 mm :$ 's avonds pregneyl gespoten en het resultaat staat in mijn banner :D terwijl in 9 ronden clomid ik nooit een eisprong heb gehad.
     
  9. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Dag allemaal.
    Ook ik start waarschijnlijk deze maand weer met de genoemde injecties. Wij konden in dec net niet meer voor IUI 2 gaan omdat er feestdagenstop was en was net te laat ongesteld. Nieuw jaar,nieuwe ronde, nieuwe kansen. verwacht eind deze week mijn nod. Als we voor de 2e IUI gaan, dan moet ik nu 75puregon gaan spuiten. Ben benieuwd!
    @ducky: niet bang zijn voor t spuiten Ikzelf voel niets vd puregon. Is maar ieniemienie naaldje! Je kunt het.

    Voor jullie allemaal een vruchtbaar 2012!
     
  10. Taaamaaar

    Taaamaaar Actief lid

    25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    Hey meiden.

    Aller eerst voor iedereen de beste wensen!
    Ik zou me ook graag willen aansluiten bij jullie.
    Ik ga ook beginnen met Puregon spuiten.
    Mijn verhaal:
    Ik weet al vanaf mijn 18e dat ik PCOS heb.
    Ik heb ook vanaf mijn 18e nooit meer een natuurlijke menstruatie gekregen. Ik moest 4x per jaar Primolut slikken om verklevingen te voorkomen. Nu ben ik 26 en ben afgelopen september getrouwd. Dat is iets wat ik heel graag wilde voordat ik aan kinderen zou beginnen (lekker ouderwets ;)) Wij zijn gelijk na onze trouwerij begonnen. Ik heb nu alle Clomid dosissen gehad maar geen van alle slaat helaas aan. Nu heb ik gister weer mijn laatste Primolut geslikt dus als alles volgens plan gaat word ik donderdag ongi en kan ik dus zaterdag voor het eerst gaan beginnen met Puregon.

    Ik vind het fijn dat jullie in hetzelfde schuitje zitten. Dan kunnen we hopelijk ervaringen delen en elkaar oppeppen (iets wat ik eigenlijk niet hoop omdat we gewoon snel allemaal zwanger moeten zijn!)

    Heel veel succes allemaal! Ik ga heeeeeeel hard duimen!
    Liefs Tamaar.
     
  11. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #11 chantal85, 3 jan 2012
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
    Ha tamaar. wij zijn even oud zie ik. Ik ben ook heel ouderwets hoor,ook eerst getrouwd en meteen begonnen voor de eerste. Vervelend die PCOS. Maakt t allemaal toch wat lastiger of niet? Bij ons kunnen ze niets vinden,wat t ook wel lastig maakt...
    Ik moet vrijdag ongesteld worden. kan er bij mij de klok op gelijk zetten. maar gisteren iets rose gespot op t papiertje, rest vd dag niets. Vanochtend weer t zelfde. Ik weet,niet teveel hopen, maar nichtje had t zelfde en is nu 10wkn zwanger.... oh, loop mezelf weer gek te maken hier! Maar heb mezelf nog in kunnen houden en geen vroege test gekocht.

    Hoeveel hebben jullie al uitgegeven aan testen? Ik heeel wat de afgelopen jaren!
     
  12. Taaamaaar

    Taaamaaar Actief lid

    25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    Hoi Jacq85! Soms is het heerlijk om ouderwets te zijn! Hihi:)
    Ja PCOS maakt het er niet makkelijker op maaaar wij laten ons niet kennen! Wij gaan winnen van de PCOS en over een tijdje hebben wij zo'n klein hummeltje :D
    Lastig zeg als ze niet weten wat je hebt!!
    Zijn jullie al lang bezig? Ik heb (helaas) nog nooit een test hoeven kopen. Ik wist al vanaf het begin dat ik geen eisprong heb dus ik kan gewoon niet zwanger worden zonder medicijnen. Mijn man en ik hebben nooit voorbehoudsmiddelen gebruikt. Dus ik weet dat echt 99% zeker. En helaas heeft de Clomid ook nooit iets gedaan dus hopelijk word het nu met Puregon onze aller eerste echte kans!! Heel spannend!! Wanneer is je NOD?? Zou wel super zijn als je zwanger bent!! Dan begint 2012 echt super voor jullie!! Spannend meis! Heel veel succes! Liefs Tamaar.
     
  13. duckie83

    duckie83 Actief lid

    5 apr 2010
    177
    10
    18
    hoi,

    testen, ik weet niet eens hoeveel ik er in de loop der jaren heb gekocht.( teveel :D)

    op zich ik heb ook wel pregnyl bij mezelf gezet dus ik kan het wel, maar het idee van iedere dag spuiten, daar heb ik de bibbers van, als het eenmaal gaat, dan heb ik er waarschijnlijk geen problemen meer mee, maar voor nu moet ik nog even aan het idee wennen.

    wel leuk dat er wat meer meiden bij gekomen zijn. denk dat we zometeen allemaal een beetje gelijk op zullen gaan met spuiten enz.

    nou tot later

    groetjes

    Duckie
     
  14. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Tamaar, alle antw op je vragen staan in mn handtekening ;) En positieve instelling is altijd goed! In het begin maakte ik me ook geen zorgen. Nu gaat dat met ups en downs. Maarja, is ook al ronde 32....
    Ja wel leuk dat we ongeveer gelijk lopen met zn allen. ik hoop op de uitgangsecho op maandag of dinsdag.
     
  15. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Goedemorgen dames,
    Vanochtend voor de derde dag op rij iets roze gesot op t papiertje. Dit heb ik nog nooit gehad. Komt dat vaker voor als je na een iui poging een maandje stopt? Mn temp is 37.3
    Ohhhh loop mezelf echt gek te maken! Nichtje had hetzelfde en die is nu 10wkn zwanger... moet me echt inhouden om niet zo'n vroege test te kopen! Wat vinden jullie?
    Normaal gesproken nog 2 dagen tot NOD...
     
  16. Hopesoon

    Hopesoon Actief lid

    23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hey meiden,
    De beste wensen voor allemaal, hopelijk raken we allemaal snel zwanger!! Wat gezellig dat er weer wat meiden bij zijn!
    Ikmoet eerlijk zeggen dat ik ook wel bang ben voor het spuiten.. Ik kijk al nooit als ze bloed prikken... En toen mn verstandskiezen werden getrokken moesten ze me bijna op de stoel vastbinden toen ik de verdoving kreeg... Dus dat wordt nog een uitdaging! Maar ik heb er alles voor over om maar een kindje te mogen krijgen, dus ik probeer maar te denke dat we er een kindje voor terug krijge hoe moeilijk dat soms ook is. Soms heb ik er geen vertrouwen meer in, dit kwam ook mede door de clomid daar werd ik echt depri van niet normaal!! Hoe is dat met de bijwerkingen van puregon/pregnyl?
    Liefs hopesoon
     
  17. Sween4

    Sween4 Bekend lid

    9 nov 2011
    718
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed, net terug van Zh, heb allemaal spulletjes en uitleg gekregen over het spuiten, vandaag maar ff alles bestellen bij de apotheek en dan volgende week of zo starten met Duphaston1 moet ff wachten omdat we op vakantie gaan, niet zo fijn om die spullen allemaal mee te nemen en moet ook nog eens allemaal in de koelkast.. dus mijn nieuwe ronde zie ik met roze kleur tegemoet! Ik denk als ik het goed heb uitgerekend ik van het weekend ga starten met Duphaston en dan opp 30 januari terug moet voor een Echo.. spannend.... dat spuiten was helemaal niet eng je voelt die naald geen eens in je buik... heb ook wel klein buikje dus zet hem gewoon in het vet haha.
    succes meiden met deze ronde!
     
  18. Hopesoon

    Hopesoon Actief lid

    23 mei 2011
    288
    0
    0
    Hey sween, watfijn dat je de naald niet voelde! Haha ik heb ook een buikje haha mensen hebben mij de afgelopen jaren ook al zwanger verklaard... Erg fijn.. Not!! Fijne vakantie alvast!!
    Liefs hopesoon
     
  19. chantal85

    chantal85 Fanatiek lid

    2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik sluit me aan bij sween. voel je nix van. vetrolletje onder navel vastpakken en prikken. maar is een grens die je ff over moet. eerste x puregon spuiten duurde t bijna minuut voorday ik m erin stak. was bij prikinstructie. krijg jij die ook hope?
    Succes met spuiten!

    Oh zie dat mn mobiel helft vd hoofdletters vergeet hier. lekker handig! Haha
     
  20. Taaamaaar

    Taaamaaar Actief lid

    25 okt 2011
    234
    0
    0
    Met mijn lieve hondjes wandelen, mijn aquarium ond
    @ Jacq Wat spannend!! Ik heb er zelf geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen...maar ooooh wat maak je het spannend! Hoe super zou het zijn zeg... *droom*
    Kan je er niet een testje tegen aan gooien? Of vind je het nog te vroeg? Heel veel succes met de spanningen!!!

    @Hopesoon Ik begrijp je volkomen! Ik had ook echt totaal geen vertrouwen in de Clomid. Ik heb het ook meerdere malen aangegeven in het ziekenhuis maar zij wilde dat ik het toch ging proberen. En wat blijkt...het werkt niet..!! Told you so!!!
    Nu we aan Puregon gaan beginnen heb ik wel het idee dat het gaat werken en dat het onze aller eerste echte kans gaat worden! Ken je dat gevoel ook?? Wel vervelend dat je zo bang bent voor spuiten! Mijn hobbie is het ook niet maar ik vind het niet zo erg als jij! Kan je man/vriend het anders niet bij je doen? Of vind je het dan ook niet prettig? Succes!! En wat je zegt...het is voor een goed doel!!!

    @Sween ik heb al op jou gereageerd in een ander forum;) maar nogmaals...ben erg blij voor je dat het je allemaal is meegevallen! Nu eerst lekker van je vakantie gaan genieten en dan weer vol aan de bak!

    @hier is het nu wachten op mijn ongi...als het goed is komt hij morgen...maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit met die Primolut! Hopelijk komt het morgen wel want mijn handen kriebelen! Ik wil zo graag weer verder!! Ik wil weten of de Puregon wel wat bij mij doet!!! Succes meiden!!!:D
     

Deel Deze Pagina