Wie blijft er testen op Corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door tuc, 23 feb 2023.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.606
    3.853
    113
    Dat is vooralsnog alleen het advies en moet nog door Kuijpers overgenomen worden.....

    Maar ik denk dat dit voor veel mensen inderdaad een goede reden is om te stoppen met testen en isoleren.
    Van de ene kant voelt het ook gek, terwijl we zelf eigenlijk ook al een hele tijd minimaal testen (alleen bij flinke klachten met contacten met risicogroepen).
    Antwoord op je vraag: ik test denk ik niet meer, maar zal wel rekening houden bij klachten met kwetsbare mensen (zoals je bij elke griep oid zou moeten doen).
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.821
    25.921
    113
    Vrouw
    Alleen in geval van recent contact en geen klachten en bezoek aan verzorgingshuis.

    Met klachten gaan we niet. Ook niet als dat een gewone verkoudheid of griep is.
    Elke keer testen doen we niet.
    Maar als we goede reden heb om te denken dat we misschien wel corona hebben dan willen we dat niet onbewust meenemen.

    Wanneer we ziek zijn blijven we thuis en ziek we uit.
    Met enkel (stevige) verkoudheidklachten gaan kinderen naar school en werken we vanuit huis (hoesten en snotteren wordt op kantoor niet op prijs gesteld)
    Met een licht kuchje/snotneus gaat alles gewoon door.
     
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.053
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik vind het best bijzonder dat mensen nog testen. Vorige week een collega die dagen in quarantaine bleef en haar klas moest elke dag worden verdeeld. Ze had wat lichte keelpijn gehad en test gedaan: corona. Ze voelde zich verder prima.
    Ja ze had een ander aan kunnen steken en die had dan misschien wel griepklachten gekregen… Maar dat is met ‘gewone’ griep ook bij de een heftiger dan bij de ander.
     
    bubblybaby, angel02, Bloem2310 en 11 anderen vinden dit leuk.
  5. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.651
    21.155
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik deed het nu al niet meer. Hoewel zelf geen klachten gehad, maar bv dochter toen ze ziek was laatst niet getest. Ze was ziek, dus bleef thuis. Wat het dan voor ziekte was, maakt me niet uit.
     
  6. Megara

    Megara Fanatiek lid

    5 feb 2023
    1.360
    1.524
    113
    Vrouw
    Ik testte sowieso al niet meer.
     
    lorreke en Sado vinden dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.446
    4.877
    113
    Vrouw
    De kids testte we sowieso al niet meer. Als ze ziek zijn blijven we gewoon thuis. Tijdje terug waren we allebei wel echt flink ziek, toen wel getest. Maar doen we nu ook niet meer snel denk ik. Als we goed ziek zijn blijven we gewoon thuis.
     
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Ja hoor wij testen gewoon nog als zo uitkomt, ook ivm ziekenhuis bezoekjes.
     
    duitshollandsmeisje vindt dit leuk.
  9. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.332
    12.025
    113
    Vrouw
    Ik was er al een tijd geleden mee gestopt.

    Ikzelf ben in de kerstvakantie ziek geweest. Het hele gezin toen trouwens. Niet getest, gewoon uitgeziekt.
    De kinderen zijn regelmatig (flink) verkouden, maar zolang ze zich fit genoeg voelen om naar school te gaan doen ze dat ook.
    Pas vertelde zoon van 14 dat er in zijn klas een paar corona hadden, hij was toen zelf ook verkouden. Ook niet getest, want hij was prima in staat om naar school te gaan.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Kids testen we al heeeel lang niet meer. En deden we de afgelopen 3 jaar ook alleen als ze koorts hadden of erg ziek (2x in totaal getest ofzo). Wij zijn al een poos niet ziek geweest, maar zou nu alleen testen als ik te ziek ben om te werken.
     
  11. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.532
    6.224
    113
    zuid-holland zuid
    Ik testte nog wel omdat ik een paar keer per week op bezoek kom in een verpleeghuis .
    Het hangt er denk ik vanaf hoe ze daar de richtlijnen aanpassen of ik zelf stop met testen. Tot op heden deden ze bewoners nog steeds testen en isoleren. Dat alleen al is vervelend voor je kwetsbare naaste om mee te maken.
     
  12. Shendari

    Shendari Fanatiek lid

    28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wij zijn wel altijd blijven testen wanneer er klachten waren. Onze kinderen zijn namelijk 1x per week bij opa en oma dus we blijven voorzichtig. Maar ik denk dat wij heel erg in de minderheid zijn die überhaupt nog testen...
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  13. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.367
    5.637
    113
    Wij alleen als de klachten anders waren dan dat we gewend zijn bij een normale verkoudheid. Zo is mijn man er in december achter gekomen dat hij corona had. Wij hadden geen klachten, dus niet getest.

    Nu ga ik er ook vanuit dat je niet hoog ziek op bezoek gaat of gaat werken. En ook dat kwetsbare mensen zichzelf beschermen.

    Met het nieuwe advies ga ik me helemaal niet meer testen. mocht dat aangenomen worden. Ik volg keurig de adviezen op en ga niets extra's doen. Het zal wel even wennen zijn voor een aantal mensen, maar ik denk dat we over 1 a 2 jaar nog eens geen testen meer kunnen kopen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    We testen al heel lang niet meer. Denk dat we daar ook niet de enige in zijn. Laatste keer dat er iemand met corona was op school of bij een bekende was in september. Sindsdien hoor ik niemand er meer over. En ik ben niet zo naief om te denken dat er dan geen corona meer rondgaat.
     
  15. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.894
    5.580
    113
    Vrouw
    Gisteren nog getest omdat ik met de jongste (dubbele oorontsteking) naar de huisarts moest. Zelf al weken verkouden, oorpijn, keelpijn en niet fit. Laatste keer dat ik had getest was een maand geleden voor een verjaardag.
    Corona laait weer aardig op in deze omgeving, daarom uit voorzorg een testje voordat we naar de huisarts gingen.
    Ik blijf wel testen als ik vermoed dat het evt corona kan zijn, dit ivm ook geplande bezoeken aan mijn vader in een verzorgingstehuis.
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  16. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.951
    1.712
    113
    Ik test nog wel. Mijn zoontje van 4 jaar alleen bij uitzondering
    Ik werk zelf met zwangeren en net bevallen vrouwen, dus vind het wel zo safe om te testen. Daarnaast is mijn vader erg kwetsbaar. Dus ik ga er nog steeds trouw met het testen om. Maar als de overheid nu straks aangeeft dat het niet meer hoeft, dan ga ik er mee stoppen denk ik
    Mijn vader bezoek ik sowieso niet altijd ik neit fit ben.
     
    Zoe123 en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.090
    15.608
    113
    Vrouw
    Ik blijf thuis als ik echt ziek ben.
    Ik was in januari tijdends mijn stage in het woonzorgcentrum ziek en heb gewoon afgebeld.
    Of het nu corona was of niet weet ik niet maar ik weet wel dat ik niet thuis hoorde in een wzc op dat ogenblik.

    Selectief testen doe ik ook niet aan.
    Die snotneus alleen kan namelijk ook corona zijn en ik geloof niet dat mensen daarvoor nog testen.
     
  18. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Ik heb al een jaar niet meer getest denk ik.
    Ben ook altijd een beetje verbaasd als er een collega belt dat hij/zij positief getest is, of als er testen verkocht worden. Het is nl allemaal al een tijd uit m’n systeem, ik denk er echt nooit aan.
     
  19. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Test al een jaar niet meer, vorig jaar corona gehad en sindsdien nog niet weer in een situatie geweest waarvan ik het nodig vond om te testen.

    Dochter heeft gisteren nog getest maar dat was een verwoede poging om onder het volleybal toernooi van vandaag ( op school) uit te komen. Test was negatief ( ze had ook geen enkele klacht) dus gaat ze vandaag lekker volleyballen :roflmao:
     
    zwaaistaart, cosdy en TotalBella vinden dit leuk.
  20. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.951
    1.712
    113
    Hier test ik wel met snotneus. Omdat ik met snotneus dus wel mijn werk doe.
     

Deel Deze Pagina