Wie doet bij jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnat, 27 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Tegenwoordig moet een man vaak wel helpen in het huishouden.
    Is niet meer zo van pantoffels aan krantje en de vrouw rent en werkt zich in het rond.

    Hoe verdeeld is dat bij jullie?
    Ben wel nieuwsgierig!


    In 2010 toen we zwanger waren [ helaas mis gegaan] deed hij de katten bak [ mocht ik niet aan komen]
    Toen hij vol op werkte deed ik het allemaal , alleen hij deed s avonds de koffie.
    nu zijn de rollen om gedraaid . ik werk hij het huishouden.
    Boodschappen doen we samen, wij zijn altijd samen behalve als we werken.
    Maandag mag ie even weer een dag werken , dan doe ik de hele dag huishouden [is ook mijn werk]
    Koken heb ik al erg lang niet meer gedaan , kokkerellen doen we samen in het weekend .
     
  2. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    uhhh... ik

    haha... eigenlijk altijd zo geweest. Als ik mijn man iets vraag doet hij het zeker wel hoor! Maar nooit uit zichzelf. En tja ach. Hij werkt ook fulltime en draait daarnaast ook nog diensten bij de brandweer... en ik werk niet fulltime.. dus opzich vind ik het ook logies dat het op mij meerkomt. :)
     
  3. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik werk de helft van wat manlief doet, dus ik doe eigenlijk alles. Alleen koken doet hij, dat vind hij leuk. (En ik niet, dus dat is mooi;))
    Af en toe een boodschap of eens stofzuigen doet hij wel als ik het vraag... Maar dat komt zelden voor:)
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben de rollen ook omgedraaid. Ik werk 32 uur, mijn partner is fulltime thuis en heeft de zorg voor onze 2 dochters. Hij doet het grootste deel van het huishouden, de tuin en de beestjes.
    Strijken en bloemen/planten verzorgen doet hij absoluut niet.... was ook deel van de onderhandelingen toen we zijn gaan samenwonen :D

    Ach en de drie dagen dat ik thuis ben, doe ik ook nog wel het eea hoor. Meestal was en de kinderen. Boodschappen doe ik eigenlijk altijd al op de terugweg vanaf kantoor.
     
  5. Sterrefeetje

    Sterrefeetje Niet meer actief

    Mijn man werkt 60 uur in zijn zaak, 20 uur in die van mij, ik werk op het moment 20 uur in mijn zaak en nog zo'n 5 uurtjes per week thuiswerk.
    Ik doe het huishouden, mijn man legt 1 van de kinderen in bed, en verder niets, ik zou ook niet weten wanneer hij dat zou moeten doen :)
     
  6. EdelHertje

    EdelHertje Niet meer actief

    Wij werken beide fulltime en zijn beide verantwoordelijk voor het huishouden maar hij doet in mijn ogen meer dan ik :).
     
  7. sandra

    sandra Fanatiek lid

    Hier werken we allebei best veel (man: 36 uur/ ik: 32 uur), daarbij moet ik nog thuis studeren. Dus schoonmaakwerk wordt hier gedaan door een hulp in de huishouding.
    Koken en boodschappen doet mijn man. Wassen en strijken is mijn taak. Verdere taken zoals bijv. vaatwasser, tuin doen we allebei.
     
  8. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ik..

    mijn man werkt heel veel en ik niet dus ik doe het huishouden. Al lijkt het me wel fijn wanneer hij eens boodschappen zou kunnen doen aangezien ik geen rijbewijs heb.
     
  9. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.810
    2.405
    113
    Limburg
    Mijn man doet bijna net zoveel als ik in het huishouden (maar dan wel op z'n pantoffels :D :p)
    Hij doet sowieso altijd de ramen wassen, dat hoef ik niet te doen.
    Ik doe altijd de was strijken en voor de rest is het wel aardig verdeeld.
     
  10. troetjuh

    troetjuh Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik doe het meeste
    Als ik het vraag doet hij het wel maar moet er eerst gezucht gekreunt en gesteunt worden
    Erg vermoeiend dus....

    Hij zegt ik werk fultime 36 uur
    Ik 24 uur. Ma die wel huishouden zorg voor onze zoon en werk
    Dusse ik denk dat ik fultime werk 😝

    ( en kan beter ma zelf doen, want hij kan uren over dingen doen en ben ik b.v in 15 min klaar)
     
  11. Marnat

    Marnat VIP lid

    10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Leuk om te lezen dat er mannen zijn die mee helpen in het huishouden.
    En als de man meer werkt dan de vrouw ja dan is het logische dat hij niks hoeft te doen.
    Hij zorgt er voor dat jij het weer flink uit kan geven. hihi

    Hopelijk worden de rollen hier wel weer om gedraaid .
    Als er iets is wat manlief niet lukt doe ik het wel . bepaalde dingen van de was vind ie lastig te vouwen .
     
  12. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Omdat hij later thuis komt dan voorheen doet ie een stuk minder en dat wordt een beetje een hekel punt, dit omdat ik afgekeurd thuis zit...ik kan dus simpelweg niet alles alleen doen.
    Dingen uit zichzelf doen is nooit z'n sterkste punt geweest maar als ik het vraag doet ie het wel zonder mopperen...maar als hij 's morgens 04.30 uur is opgestaan en om 20 uur thuis komt vind ik het weer bezwaarlijk te vragen of hij nog wil stofzuigen ;)
     
  13. adi

    adi Niet meer actief

    Schoonmaak werk doet de hulp, en de rest doen we samen. Hij doet vrijwel altijd de afwas/ keuken opruimen, ik doe de was en de strijk, hij maait het gras en boent de tegels, ik verzorg de planten en poets buitenmeubels, hij stofzuigt, ik doe de wc enz.
     
  14. Koffieleut

    Koffieleut Niet meer actief

    Ik doe doordeweeks bijna alles. Bedden schoon opleggen helpt hij wel mee als ik vraag (meestal alleen de overtrek want vind ik lastig met de lits-jeumaux) Strijken doen we om en om ongeveer maar als ik echt geen zin heb doet hij het voor me! Ik haat strijken namelijk! En in het weekend helpt hij meestal mee met stofzuigen enzo.
    Of een wasje ophangen.

    Echt blij met mijn man!
     
  15. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ik wil ook een hulp! ;)
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik zeg eerlijk, ik vind het niet zo logisch hoor. Hij heeft verder niet hele inspannende beroepen en denk dat ik gesloopter ben s'avonds dan hij.
     
  17. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    voornamelijk ik. tenzij ik 100 keer vraag of hij iets wil doen :p

    Mijn schoonmoeder komt af en toe mijn huisje schoonmaken gelukkig.

    ik loop drie dagen stage, heb bergen aan opdrachten, 2 kinderen, zwemles zaterdags (vriend werkt zaterdag) dus af en toe heb ik t idee dat ik tijd te kort heb.
     
  18. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Beide! Samen hebben we in de afgelopen jaren onze "eigen" taken op ons genomen. Hij vouwt meestal de was, dweilen ( als ik de boodschappen doe) kookt, drie dagen per week ( als ik aan het werk ben), haalt drie dagen per week de kinderen van school.. En dan zijn er dingen die allebei doen, afhankelijk van wie tijd/zin heeft. Dan kan je denken aan de vaatwasser inruimen, stofzuigen, 'rommel' opruimen, was draaien etc...

    En ik ben meer van het poetsen en boenen en het fijnere werk ;). Wc, badkamer, kamers van de kinderen opruimen, tuin, konijnenhok, afstoffen, was strijken, ramenlappen etc... Ik ben ook meestal de persoon die de kinderen wegbrengt naar sportclubjes, play-dates maakt voor de kids, winkels afrijd voor boodschappen en andere benodigdheden. Uiteindelijk, als je het allemaal optelt met ons werk erbij, dan denk ik dat we evenveel vrije tijd hebben.

    En ik heb het echt getroffen met mijn man! Geen 'gezeur' of gedoe, als ik wat vraag doet hij het en andersom ook. En tja... eigen vind ik dat het altijd en bij iedereen zo zou moeten zijn.. ;) Samen vorm je het gezin, samen moet je daar dus ook je verantwoordelijkheden voor nemen. ;)
     
  19. debke83

    debke83 Fanatiek lid

    24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier vooral ik eigenlijk, maar vind het niet zo erg.
    Mijn man werkt best veel en als we dan samen vrij zijn vind ik ook fijn om wst leujs samen te doen.
    Al helpt hij me wel als ik iets moet doen en hij vrij heeft!
     
  20. nono

    nono Niet meer actief

    Vriend en ik hebben de taken netjes verdeeld! Stofzuigen doen we wanneer we zien dat het nodig is, als ik het zie dan doe ik het en anders doet vriend het wel. Keuken doet hij en de rest van de woonkamer doe ik. Toilet en de douche is toch eigenlijk wel mijn ding. Ik doe dingen in de wasmachine en vriend die doet Ze in de droger haha.. Zo zijn we mooi op elkaar afgestemd!
     

Deel Deze Pagina