Wie ervaring: bloed, zware kramp en toch goed hartje. Zonder twijfel miskraam of??

Discussie in 'Miskraam' gestart door maartje84, 2 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ben vandaag 7 week en 6 dagen. Heb zware kramp en vrij veel bloedverlies. Groot was de verbazing dan ook een heel goed hartje te zien en te horen. Desondanks is de gyn duidelijk: dit word een miskraam.
    Graag jullie verhaal.
     
  2. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Oh Maartje, wat erg voor je. Ik herken zo goed de onzekerheid nu! Er is geen zinnig woord over te zeggen, je moet het afwachten, hoe erg het ook is. Ik had bloedverlies waarbij het goed ging (bij mijn dochtertje twee weken lang gebloed), bloedverlies en hartactiviteit waarbij het mis ging (MK met 7 WK, 2 uur nadat ik een kloppend hartje had gezien) en een MA met 10 WK met alleen wat bruinverlies en geen krampen. Ik hoop zo voor je dat alles goed gaat, maar je moet het gewoon afwachten. Hier kan niemand invloed op uitoefenen, hoe moeilijk het ook is.
     
  3. Speentje

    Speentje Fanatiek lid

    13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Dit is echt een nare situatie zeg! Het enige dat je kan doen is idd afwachten. Mijn miskraam verliep destijds als volgt:

    Bij 6 weken eerste echo met een kloppend hartje(!) en totaal nog geen bloedverlies. Een dag na die echo begint het bloedverlies mondjes maat. Eerst wat bruinig en met de dag loopt het op. Bij 7 weken weer een echo ivm met het bloedverlies wat maar aan blijft houden en steeds meer wordt. Wederom kloppend hartje te zien en een beebje dat mooi op groei ligt, niets aan het handje zou je zeggen. Bij 7w2d weer een echo gehad omdat ik nu ook stolseltjes begin te verliezen en gewoon van die onzekerheid af wil. Maar wederom kloppend hartje en beebje ligt nog steeds op groei. Nog geen 48 uur na deze (goede) echo krijg ik een miskraam.
    Het kan dus helaas wel... een kloppend hartje en toch een miskraam.

    Ik hoop zo voor je dat de gyn het mis heeft en baby lekker blijft zitten... Heel veel sterkte!!
     
  4. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Jeetje Maartje, wat afschuwelijk, zeker ook gezien je voorgeschiedenis. Het kán goed gaan, hoor. Mijn zus heeft het bij 3 zwangerschappen gehad, veel bloedverlies en krampen, en heeft nu 3 gezonde jongens. Bij mij liep het slecht af, de keer dat ik veel bloed verloor en er een krachtig hartje klopte. Het kindje groeide nog een week door, en is toen overleden. Ik hoop met heel mijn hart dat jij tot de 50 procent behoort bij wie het wel goed gaat.

    Lfs, Suus
     
  5. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    Wat erg en zeker met jullie geschiedenis!
    Hopelijk mag het goed komen.

    Ik had met 8weken en 5 dagen bloedverlies en voor mij was het toen al over... Met 8 weken en 6 dagen een goede echo gehad (ik heb geen krampen gehad)
    Volgende dag om 11.30 ben ik ons kindje al verloren. Verloskundige en HA stonden er behoorlijk vreemd van te kijken zeker na de goede echo en geen krampen.
     
  6. mommy to be

    mommy to be Bekend lid

    4 dec 2006
    549
    0
    0
    maartje wil je ff een hele dikke knuffel geven, ik duim voor je dat het alsnog goed mag gaan. na zo'n lange weg is dit niet eerlijk
    ***knuf***
     
  7. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx meiden.
    Net weer een echo gehad (8weken precies)
    Heb veel bloed in baarmoeder, maar het hartje klopt nog!!

    De arts was nog steeds pessimistisch maar gaf ook aan dat ze niet verwacht had dat het bloeden en kramp zou stoppen!!

    Herkennen jullie het dat ik krampen heb bij staan en niet bij liggen in geval van bloed in baarmoeder?
     
  8. Bkoenen

    Bkoenen Niet meer actief

    Maartje, wat ik als mogelijkheid zie is het volgende:
    Om 1 of andere reden heb jij bloed in je baarmoeder gekregen (misschien wel door de val? Geen idee..) Daardoor is je baarmoeder ineens een heel stuk zwaarder geworden - iets wat echt goeie bandenpijn kan geven. Het bloed komt er nu stukje bij beetje uit (gaat langzaam omdat je baarmoedermond goed dicht zit). Als je ligt trekt je baarmoeder niet zo, als je staat - door de zwaartekracht - juist veel meer.
    Ik wil je natuurlijk geen valse hoop aanpraten, maar bandenpijn kan echt heel erg pijnlijk zijn...en misschien is dit wel een verklaring ervoor?
    Ik hoop het!
     
  9. Tuana

    Tuana Actief lid

    10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen, het klinkt wel logisch wat female81 zegt. Ik hoop echt dat dit het is. Ik ben enorm geschrokken van je verhaal Maartje, ik las het vanmiddag pas. Een dikke knuffel, en hopelijk blijft alles goed gaan!
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx voor alle reacties!
    Female haar stukje klinkt logisch. Schoonzus had zojuist ook een theorie: bloed valt bij lopen naar beneden, wellicht op wondje en vandaar veel pijn bij lopen. Op rug liggen = bloed op organen dus dan geen pijn?? Maar female haar stukje klinkt ook wel goed logisch!! Vooral ook omdat plassen zo'n pijn doet. Blaas en banden vlakbij elkaar??? Heb nog steeds geen bloed meer gezien... Daar krijgt dit mmmeisje moed door... Hopelijk terecht...
    Verstand zegt (door uitspraken gyn) dat ik ons kindje zal verliezen. Gevoel zegt dat hij blijft!! Laat m'n gevoel het Please juist hebben!!!!!!
     
  11. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jeetje Maartje , ik hoop dat je gevoel gelijk heeft , ga voor je duimen , knnufffffffffffffff
     
  12. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx.

    Had het (zag ik net) niet duidelijk geschreven maar heb dus alleen donderdag bloed gehad. Wel vrij veel. Donderdag in de namiddag nog een goede echo gehad en ''s avondspits is het bloeden gestopt!!!
    Gisteren ook geen druppel bloed verloren. Wel in de namiddag nog een keer een echo gehad. Het hartje klopte nog steeds!!!
    Wel was er 1 verschil op de echo gezien vergeleken met die van donderdag: nu heb ik veel bloed in m'n baarmoeder zitten.
    Nu is het inmiddels zaterdag en net weer m'n Utrogestan ingebracht en heb wederom geen bloed aangetroffen...
    Ik heb weer meer vertrouwen!! Ondanks dat enge bloed in m'n baarmoeder. Ik lig nu dagen plat op rug en ik merk dat ik dan het minste last van m'n buik heb. Ik hoop zo dat dit voldoende is om te voorkomen dat m'n baarmoeder zich gaat reinigen!!
    Onze kanjer heeft al veel doorstaan... Dit moet ook goed doorstaan worden!!! B
     
  13. Trees

    Trees Niet meer actief

    Oh meis ik ga heel hard voor je duimen!!

    Er is geen wetenschappelijk bewijs voor, maar blijf liggen en ga niet tillen. Het bloed wat nu nog in je baarmoeder zitkan er nog uitkomen en door de krampen die dit veroorzaakt kan de vrucht meekomen. Blijven liggen en niet de zwaartekracht tarten. Gebruik je driemaal daags Utrogestan? Gebruik dit in ieder geval tot een week of 12/13 door.

    Ik ga mijn duimpjes voor je draaien!
     
  14. Tuana

    Tuana Actief lid

    10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel positief klinken dat je geen bloed meer hebt verloren. Ik hoop zooo dat het goed zit en goed blijft gaan!!
     
  15. Meleka

    Meleka Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maartje, wat een onzekerheid.
    Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt!
     
  16. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Thnx trees, tuana en meleka!!
    Thnx voor tips en posi!!
    Lig nog steeds op rug, na al sinds donderdag avond en nog steeds geen bloed aangetroffen!!! Krampen zijn ook weg!!
    Ben zo ongeduldig voor de echo van morgen!! Pff pas om half 5!!

    Slaap trouwens ook nog steeds niet boven maar op de bank omdat traplopen geen goed plan is als je platte bedrust neemt. Mis het wel om fijn tegen m'n man aan te liggen, maar ik klaag niet!! Alles
    Voor ons wonder!! Al moet ik de rest van ze zwangerschap plat liggen!! Als ons kindje in juli maar gezond geboren gaat worden!!!

    Zijn er posi en negatieve ervaring verhalen van meiden waar ik het bloedverlies en de krampen gestopt zijn??
     
  17. Suzanne1

    Suzanne1 Bekend lid

    28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Kwam hier perongelijk terecht, zojuist heeft iemand uit mijn forumgroep een miskraam gehad en wilde haar even opzoeken om te kijken of ze hier ergens stond...
    Nu dit verhaal gelezen en hoop zo dat het goed komt! el veel sterkte en ga het in de gaten houden!!
     
  18. Miek74

    Miek74 Fanatiek lid

    3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ow nee Maartje :( wat een rotsituatie! Bij mij was het steeds einde verhaal als er eenmaal bloed was, dan was er ook geen hartje meer :'(. Maar bij jou klinkt het goed, nog een mooi hartje en ook geen bloed mee. Bij mij stopte het bloeden niet meer als het eenmaal was begonnen.
    Blijf inderdaad goed liggen en span je niet in. Als dat de manier is dan moet je het gewoon proberen he! zeker met jullie voorgeschiedenis.

    Dat Utrogestan, wat is dat eigenlijk?

    Heel veel sterkte en ik duim voor je!!!!
    liefs Miek
     
  19. s1986

    s1986 Niet meer actief

    Hier kwamen er hele plassen uit met 6w2d. Grote stolsels die je echt een beetje uit moest persen en enorme krampen!!!!

    Maar kijk mn banner;) Meer als liggen kun je idd niet doen. Bij mij was het toen een hematoom van 12 cm lang die een paar keer geklapt is.
    Zal voor je duimen!! Wanneer heb je weer een echo?
     
  20. Trees

    Trees Niet meer actief

    Maartje morgen om half 5 brandt er een kaarsje voor jullie en het kleine, dappere vechterje in je buik!

    @Miek74, Utrogestan is de merknaam voor progesteronbolletjes. Progesteron ken je waarschijnlijk wel.
     

Deel Deze Pagina