Wie ervaring met MMC in Amersfoort?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ecosa, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik ga om medische redenen bevallen in het ziekenhuis, het Meander Medisch Centrum in Amersfoort.

    Nu kom ik er al maanden, maar ineens moest ik van het weekend denken hoe dat nu moet strax als ik met weeen er heen ga. :)
    We hebben met mijn mannetje er nog over gehad hoe hij dat moet doen met mij en de auto. De parkeerplaats is een eindje lopen, dus ik vraag me af hoe dat moet als ik met zware weeen of gebroken vliezen ofzo van die parkeerplaats naar de ingang moet lopen. Ja, je kan bij het MMC ff je auto voor de deur zetten, maar dan moet ie mij daar bij de deur neerzetten en dan moet ik wachten totdat hij de auto heeft weggezet. Lijkt me geen pretje..

    Ik vroeg me af of er dames zijn die in het MMC zijn bevallen en hoe zij dat hebben gedaan?
    Ook vraag ik me af hoe jullie de verzorging van het MMC hebben ervaren?

    Waar je je de laatste dagen toch druk om kan maken he? :)
     
  2. Niet meer actief

    Hey meid,

    Ik ben er bevallen van mijn zoontje Kylian*....de reden waarom jij je vraag stelt is prima te doen hoor....je kan je auto ook op de andere parkeerplaats zetten, dan moet je over dat bruggetje, ik vond dat zelf fijner dan die andere parkeerplaats...
    Ik zou er nooit meer bevallen...maar dit heeft met de gyn's te maken...

    suc6!

    liefs Pjetje
     
  3. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    Ik heb geen ervaring met Amersfoort, maar hoor inderdaad ook minder positieve verhalen daarover. Zelf kan ik kiezen tussen Hilversum of Amersfoort en heb ik gekozen voor Hilversum. Ik vond het wel erg fijn dat ik zelf kon kiezen naar welk ziekenhuis ik zou gaan als het niet thuis zou lukken/kunnen/mogen. Je moet denk ik gewoon op je gevoel af gaan. Er zijn vast ook wel genoeg positieve verhalen over Amersfoort.
     
  4. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb er zowel positieve als negatieve verhalen over gehoord. Maar uiteindelijk ervaart iedereen het anders. IK hoor bijvoorbeeld goede verhalen over Utrecht, maar ik bene r 2 keer geweest voor echo en beide keren ging ik met een slecht gevoel daar weg, voelde me echt niet op mijn gemak daar.
     
  5. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Bruggetje? Waar zit dat bruggetje dan? Ik dacht dat het MMC maar 1 parkeerplaats had, waar zit die andere parkeerplaats dan?

    Ik heb je site bezocht, kan me voorstellen dat je niet meer in het MMC wilt bevallen. Ik heb gelukkig geen nare ervaringen met de gyn's tot nu toe. Ik ben benieuwd hoe de bevalling zal gaan..
     
  6. Niet meer actief

    Je hebt het toch over het meander locatie elizabeth? als je zeg maar de draaideuren uit komt dan heb je rechtdoor die grote parkeerplaats, als je links gaat kun je langs het gebouw naast de hoofdingang een bruggetje over een watertje over..daar is nog een parkeerplaats...ik heb op dat bruggetje een aantal weeen opgevangen, ging zelfs terug, omdat daar zon heerlijk briesje staat...binnen in dat benauwde grijze ziekenhuis hield ik het niet uit, ging dus zelf lopend, met infuus en gebroken vliezen en hevige weeen van boven naar beneden naar buiten naar het bruggetje, op de een of andere manier verzachte dat heerlijk briesje de pijn..en de wandeling was een afleiding..dus naar mijn idee als je het alleen wilt lopen van auto naar ingang is dat heel goed te doen...

    Gelukkig heb je geen nare ervaringen met de gyn's ik wens je dan ook een voorspoedige bevalling...als je iets niet bevalt, dan moet je wel echt op je strepen gaan staan...ze laten je gewoon liggen anders...helaas ben ik niet de enige die dat daar zo ervaart...
    Ik sta nu ook onder controle in Utrecht en moet zeggen dat ik dik tevreden ben, ik hoef nergens om te vragen, ze sluiten alles uit terwijl ik amersfoort echt overal achteraan moet hobbelen, zelfs na wat er is gebeurd....maar idd iedereen ervaart het anders, en als alles goed is en jij een normale bevalling krijgt dan zul je weinig tot geen last hebben van de laksheid van de gyn's en verloskundige in het meander.

    liefs Pjetje
     
  7. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik heb er drie dagen gelegen voordat ik ging bevallen, weet dus niet hoe het zit als je met weëen aankomt, want alleen mijn vliezen waren gebroken, ben gewoon vanaf de parkeerplaats gaan lopen en eenmaal binnen in de rolstoel...

    Ik moet een eventuele volgende keer weer in het ziekenhuis bevallen. De verpleging was uitstekend, geen opmerkingen over, maar ik heb alleen op verlos gelegen, niet op kraam....dus tja, daar hoor ik andere dingen over....

    De enige reden dat ik daar niet meer zou willen bevallen is de Gyn/Vk (geen idee wat ze nou was, ze heette Heidi, bij sommige dames een bekende volgens mij). Vreselijk chagrijnig mens, liet me direct na het hechten ook ruim een half uur alleen liggen, terwijl mijn dochter en man met spoed naar Neonatologie waren (Mirthe moest in de couveuese) . De verpleging dacht dat ze nog met mij bezig was en dachten ons met rust te laten, maar ik lag al een half uur alleen, wel met een telefoon in mijn handen geduwd en gelukkig had mijn man de laptop met Blof neergezet, dus ik had muziek tijdens en na de bevalling...

    Dus tja, in drie dagen veel positieve en veel negatieve zaken......denk dat ik de volgende keer gewoon weer hier heen ga, vooral omdat het in de buurt is, hoewel ik hoop dat dan het nieuwe ziekenhuis al klaar is....die wordt mooier en de behandelingen persoonlijker (1 persoonskamers zodat je samen met je kindje kan slapen/kramen)
     
  8. Niet meer actief

    Idd Judy, de verpleging is wel super, die waren ook erg lief voor ons tijdens de bevalling van Kylian* en erna waren ze ook super...alleen de verloskundigen en gyn's :x
     
  9. setje

    setje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik ben daar ook bevallen, en mijn verloskundige was echt super! Ik had eigenlijk gekozen om thuis te bevallen, maar moest toch naar het ziekenhuis, maar ik zou er zo weer heen gaan!

    groetjes Setje
     

Deel Deze Pagina