Wie gaat er al op het ijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa5, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Even benieuwd naar wat jullie denken.

    Bij de school van mijn kinderen is een vijver.
    Nou druk ik mijn kinderen al dagen op het hart, denk er om niet op het ijs!
    Vanochtend toen ik de kinderen ging brengen zag ik toch weer allemaal kinderen op het ijs. Dus heb ik de directeur gevraagd wat hun ijsbeleid is, zeg maar. Hij zei tegen mij dat het prima kon en dat de kinderen dus gewoon op het ijs mogen komen. En dat ik mij geen zorgen hoefde te maken. Maar ik blijf het stiekem toch heel eng vinden.
    Ben ik overbezorgd? Wat vinden jullie?
     
  2. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ik ga er iig ( sowieso) niet op
     
  3. Bouwjaar1979

    Bouwjaar1979 VIP lid

    20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Nou ik zou ook bezorgd zijn hoor. Op het nieuws zeggen ze toch ook dat je voorzichtig moet zijn.
    Minimale eis zou bij mij zijn dat ze met z'n 2-en moeten zijn, kan er nog iemand alarm slaan...
     
  4. Grumpy

    Grumpy Niet meer actief

    Goed dat je er naar gevraagd heb Rosa, als ze door het ijs is gevaarlijk, superkoud water! En je bent een lieve moeder:)
     
  5. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Ik vind het ook sowieso eng omdat ik daar zelf als kind door het ijs gezakt ben. Oké, eerlijk is eerlijk, de dooi had toen al ingezet. Maar ik kan mij nog als de dag van gisteren herinneren hoe koud het water was en hoe moeilijk het was om er weer uit te komen. En dat is toch al echt 22 jaar geleden.
    En ja minimaal met zijn 2-en is natuurlijk wel zo belangrijk maar nog blijf ik het eng vinden.
     
  6. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Heb het zelfde tegen mijn zoon gezegd deze week ga nog niet op het ijs. Het is nog niet dik genoeg wacht tot zaterdag. Dan is het wel dik genoeg denk ik.

    Trouwens wat een l.l van een directeur om te zeggen dat het al dik genoeg is.

    Trouwens mij niet gezien op het ijs ben echt een pechvogel wat dat betreft en mijn 109 kilo zakt er on middellijk door heen haha.

    Maar op je vraag terug te komen nee ik vind je niet overbezorgd zou het zelfde gedacht hebben. En heb in het verleden wel eens kinderen van het ijs gehaald. :$
     
  7. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik heb gisteren al even geschaatst met mijn zoontjes. Op de sloot achter bij mijn ouders. Daar waren al heel veel kinderen aan het schaatsen
     
  8. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Haha pnrimal, moet toch een beetje lachen om jouw zelfspot. Ik ben 60 kilo en deze angsthaas durft er ook echt niet op.

    Jada een sloot vriest denk ik eerder goed dicht dan een vijver, is smaller en minder diep. Sloot zou ik misschien nog wel durven maar die vijver ziet er gewoon eng uit.:)
     
  9. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief


    Nou niet alleen de kilo.s zijn de oorzaak. Ben gewoon als de dood op ijs haha. Zou dat moeders eigen zijn haha.

    Sloot idd kan me wel iets bij voorstellen is niet extreem diep en is meestal wel snel dik. Maar mijn niet gezien,. Hihi. Maar ja met kinderen ontkom je het niet altijd. Als ze dan toch willen dan ben ik toch liever in de buurt.:)
     
  10. schaapie123

    schaapie123 Niet meer actief

    vroeger waren mijn broer en ik vaak de 1ste die op het kanaal al liepen, je zag het ijs gewoon golven, maar dar deerde ons niks, maare nu.......... hahah ik wordt oud durf ik het echt niet, hihihihi
    ik wacht wel tot er meer mensen op zijn geweest dan gaan wij pas schaatsen
     
  11. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Dat komt mij bekend voor, ijschotsje lopen noemden we dat, maar goed zo ben ik er dus een keer ingezakt.
    Vroeger deden we altijd zulke domme dingen. We klommen ook in de hoogste bomen. Even de tak ´testen´ en als die volgens ons stevig genoeg was, nog weer hoger klimmen. Of fikkie stoken in de bosjes.:)
    Echt heel dom en gevaarlijk. En inderdaad nu ik ouder ben geworden, vind ik ijs eng en krijg al hoogtevrees als ik op een stoel sta.;)
     
  12. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vanmorgen hebben ze op de Belgische radio gebeld met een Nederlandse weerman ivm de 11-stedentocht. Hij zei dat vandaag de dikte van het ijs ong. 1 cm bedroeg. Normaal tegen het weekend met deze temperaturen 7-8 cm. Ideaal om al te schaatsen, maar niet voor de 11-stedentocht.

    Zou voor de veiligheid toch nog een paar daagjes wachten. ;)
     
  13. Saja87

    Saja87 Niet meer actief

    Ik niet hier ligt nog maar een dun laagje dus ik waag me er niet aan!
     
  14. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ijs is hier nog maar super dun. Zag gisteren ook kinderen hier op een sloot lopen. In de verte hoorde ik het al gigantisch kraken. Ook lag er al een wak en kon je zien dat het ijs nog echt maar super dun was. Dit weekend zeggen ze dat het misschien schaatsen word maar ik waag me pas op het ijs (en dan wel bij de ijsbaan waar het water niet hoger is als me knieen) als het niet kraakt. En dan is het nog de vraag of ik ga schaatsen of niet.
     
  15. Nynke

    Nynke VIP lid

    30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Kraak ijs is geen breek ijs.;)
     
  16. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Oei, 1cm is natuurlijk niet veel. Nog even wachten inderdaad.
    Ik denk dat ik vanmiddag zelf maar even met mijn kinderen ga kijken.
    Anders gaan ze misschien stiekem op het ijs. Aangezien anderen het ook doen, is de verleiding natuurlijk groot. Dan laat ik ze vanmiddag even proberen terwijl ik er zelf bij ben. Dan is de ergste nieuwsgierigheid er wel af. Maar dan wel op een sloot. Die vijver is echt te diep. Bij de sloot kan ik ze tenminste nog eruit trekken. Hè bah...
     
  17. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Nee misschien niet, maar als het breekt dan kraakt dat vast.;)
     
  18. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha dat zeggen ze inderdaad, dan nog blijf ik ver uit de buurt ;) Dat gekraak kan ik op 1 of andere manier niet tegen en krijg er grote kippenvel van. :)
     
  19. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat denk ik ook wel. Brrr koud
     
  20. Yummy

    Yummy Fanatiek lid

    7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Nee dat zei mijn broer ook altijd en daar stond ik heel dapper op het kraak ijs.. Nog geen seconde later werd het kraken een hele harde KRAK en lag ik in het water.
     

Deel Deze Pagina