Wie gaat er ook kamperen dit jaar?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamalizzy, 21 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Titel spreekt voor zich.

    Wie gaat er ook? Waar ga je heen en waar slaap je in?

    Ook leuke campingtips zijn welkom!
     
  2. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Wij gaan naar de camping. Vorig jaar al geboekt. In Nederland. Met de caravan :thumup: Het is even afwachten hoe het er allemaal voor staat dan. Maar we zijn voorzichtig blij dat we gewoon kunnen gaan zoals het nu allemaal lijkt :cool:
     
  3. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Lekker! Eigen caravan lijkt mij super!

    Wij gaan tot nu toe altijd met de tent. Ik vind het zo heerlijk om in iets te liggen vind ik wat van mezelf is. Kamperen voelt heerlijk vrij en ook relatief erg goedkoop dat maakt me ook erg blij!
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Kamperen vinden wij ook het leukst. We ontspannen er het meest van omdat het gewoon lekker simpel is.
    We gaan wel voor het 'comfortabel' kamperen.

    We hebben 3 jonge kinderen. Geef de kinderen een camping en die hebben 3 weken feest :thumup:
     
  5. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Comfortabel in welke zin? Eigen sanitair etc?

    Ik vind het zo lekker dat ik niet in bed hoef te liggen waar al zoveel andere mensen hebben gelegen of dat een huisje vies is maar dat je wel 2000 per week betaalt. Dat voelt niet als vakantie!!
     
    NdNk vindt dit leuk.
  6. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Dat is precies de reden voor ons geweest om een eigen caravan te kopen. Wel een dure aanschaf, dus je moet wel weten dat het de komende jaren leuk vindt want anders ben je nog duur uit. En de campings waar wij heen gaan zijn niet goedkoop. Maar alleen door het hebben van eigen kampeerspullen is het betaalbaar.

    @NdNk Zijn de sanitairgebouwen al open? Of gaan ze pas open met de zomervakantie? Wij hebben wel een eigen toilet en douche in de caravan. Maar de douche gebruiken we liever niet (ook nog nooit gedaan).
     
    Mamalizzy vindt dit leuk.
  7. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Gaan jullie buiten coronatijd meestal naar het buitenland of naar Nederland?
     
  8. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
  9. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wij gaan altijd naar Frankrijk. Kamperen is leuk, maar wel met mooi weer. De afgelopen jaren was het in Nederland ook prachtig weer, maar ik ga voor zekerheid. Plus ik hou van het buitenland. Het geeft mij meer een vakantiegevoel.

    Het enige nadeel vind ik die lange reis.
     
  10. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Ja wij gaan elk jaar kamperen. Ik wasvdit jaar wel graag naar Frankrijk gegaan maar Nederland is ook mooi! Wij gaan in een tent maar een caravan lijkt me oik heerlijk.
     
  11. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Frankrijk is zooo mooi elke provincie heeft wel wat vind ik. De kust is mijn favo.
     
  12. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Hier ook. We gaan vaak naar de cote d'Azur. Heerlijk!
     
    Mamalizzy vindt dit leuk.
  13. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij komen graag in Duitsland, Luxemburg en de Vogezen in Frankrijk - of eigenlijk: Domaine des messires - een fijne camping van een jong Nlds gezin. Echt thuiskomen daar.
    Dit jaar staat Noord Frankrijk op de planning. Ik wilde graag de invasie stranden etc bekijken. In luxemburg en duitsland bekijken we ook vaak de monumenten van de 2e wereld oorlog.
    Maar de 2e week gaan we naar een camping voor de kinderen ;) . Ik vind eigenlijk 40 euro per nacht wel het maximum. Vind meer niet nodig. Maar nu dus een keer een dure camping met geweldig zwembad etc (le ranolien van Sandaya) . Ik ben heel benieuwd of we kunnen gaan.

    Met pinksteren gaan we naar clervaux, luxemburg. Favoriete camping van mijn ouders ;) .

    Wij hebben trouwens sinds 2 jaar een caravan. Heerlijk. De kinderen slapen al jaren in een tentje samen.
     
    Mamalizzy vindt dit leuk.
  14. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Wij hadden vorig jaar al direct weer op dezelfde camping, dezelfde plaats, in Frankrijk gereserveerd voor een kampeervakantie met onze tent. Nu nog afwachten tot eind deze maand wanneer als het goed is duidelijk wordt of we de eerste 3 weken van juli ernaartoe mogen.

    Vakantie is voor ons pas echt vakantie als we lekker met de tent, het liefst in de bergen, op een camping staan.. het zal dan ook een enorme domper zijn als het niet door kan gaan :(

    Leuk om te lezen dat er nog meer kampeerliefhebbers hier zijn!
     
  15. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Wij gaan dit jaar ook kamperen. Voor het eerst!

    De mensen die in een tent slapen: Waar slaap je op?
    Wij moeten dus op zoek naar bedden voor in de tent. Willen natuurlijk warmte en een beetje comfort. Maar wat slaapt nou lekker?
     
  16. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.916
    3.966
    113
    Vrouw
    Wij hebben de zelf opblaasbare matrasjes van de vrijbuiter. Daar onder leggen we altijd nog een wollen deken zodat de kou het matras niet intrekt verder gewoon een molton, onderlaken en een dekbed. Wij kamperen in normale jaren zo'n 3 weken aaneengesloten en dan nog een week in het voorjaar, eentje in het najaar en wat losse weekenden. Vind het dan toch belangrijk lekker te liggen. Dit jaar helaas niet kamperen door zwangerschap, al hebben mijn ouders hun caravan al een weekendje aangeboden voor september.

    Wij hebben deze https://www.vrijbuiter.nl/redwood-stretch-limousine-12_cfca0105/
     
  17. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben nu 5 jaar geleden onze caravan gekocht. Normaal gaan we naar het buitenland op vakantie. Spanje, Italië of Frankrijk. We rijden lekker op ons gemak en overnachten op een overnachtingscamping. Wij zoeken juist wel de grotere luxere campings op.

    Dit jaar gaan we in NL ipv Italië op zomervakantie..3 kwartier van ons huis vandaan.. scheelt nogal in kilometers.

    Momenteel staan we in Zuid- Limburg op een camping.
     
  18. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.620
    1.081
    113
    Vrouw
    Ik ga dit jaar met mijn dochter naar een camping in NL. Met de caravan van mijn ouders.

    Mijn ex en ik gaan uit elkaar (zal binnen nu en 3 weken verhuizen) en mijn dochter wilde héél graag naar deze camping.

    Ik kijk er naar uit, maar vindt t ook spannend!
     
  19. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Wat vind je precies spannend?
     
  20. Mamalizzy

    Mamalizzy Fanatiek lid

    2 mei 2020
    1.930
    230
    63
    Vrouw
    Die matjes zien er goed uit!

    Tot nu toe slapen wij altijd op de simpele luchtbedden van de action van intex van 10 euro per stuk. Meestal leg ik er nog een dubbele fleecedeken op voor comfort en we slapen in een slaapzak. Tot nu toe altijd heel goed geslapen
     

Deel Deze Pagina