Wie gaat er voor een BRUSJE!!! (IVF/ICSI)

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ingrid1979, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Wij hebben een prachtige dochter uit een eerdere behandeling van ICSI! Ze is inmiddels bijna een 1/2 jaar oud en we hebben besloten dat we nu voor een broertje of zusje (brusje) de MMM weer in willen gaan. 2 november hebben we gesprek gehad in het UMCN en we hebben bloed moeten laten prikken... nu wachten op de uitslag en dan komen we op de wachtlijst voor de GA... dit duurt ongeveer 3 maanden...

    Wie vind het leuk om ervaringen uit te delen, hoe ervaar je de behandeling nu, hoe ver ben je in behandeling enz...
     
  2. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn sinds 2010 bezig voor een brusje voor ons wondertje! (zie onderschrift ;))
    Nu de derde poging ICSI.... ben vandaag ongi geworden en al een week aan het spuiten, dus verwacht over een dag of 11 de eerste FM!
    Wat vervelend dat je dan weer drie maanden moet wachten he! Succes hoor!
     
  3. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Ik lees in je onderschrift dat je van je eerste kindje spontaan zwanger was...
    Ik hoop dat deze poging voor jullie mag lukken... hoe kijk je hier tegen aan? Ik ben wel heel benieuwd! Ik heb op dit moment zoiets van... we doen 3 pogingen en mislukken die, dat is kl*te, maar we hebben een gezonde dochter. Of kijk je er op dat moment anders tegen aan? Hoe is jouw gevoel hierin?
     
  4. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Ja, 3 maanden wachttijd in het UMCN! Dat is jammer... maar we hadden te horen gekregen van vriendinnetje (doet ook ICSI) dat de wachtlijst 6 maanden was, vandaar dus ook al nu aangemeld, en dan valt 3 maanden weer reuze mee!
     
  5. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, onvoorstelbaar nog steeds voor iedereen, want de kans was echt nul komma niks.... maar gelukkig toch zo gelukt!
    Toen wij net begonnen had ik dat ook heel sterk, zo van we kijken wel, lukt het niet dan genieten we gewoon nog wat meer van ons kleine mannetje (al vraag ik me af of dat nog kan, nog meer..!) Maar ik moet eerlijk zeggen, nu we bezig zijn is die wens toch weer zo sterk dat ik het niet los kan laten. We hebben het nu ook over een vierde poging, dat is dan wel echt de laatste hoor, maar ik heb er wel heel veel moeite mee!! Ik besef echt wel dat we super gelukkig mogen zijn (en dat zijn we ook) dat we een gezonde zoon hebben hoor, maar ja....het zou zo leuk zijn als hij niet alleen blijft, ook voor hem. Mijn man is enig kind en als ik nu zie hoe alles altijd alleen op zijn schouders terecht komt....hoop gewoon voor mijn zoon dat hij dat niet hoeft...
    Inderdaad als je iets hebt om naar uit te kijken is dat wel te doen en intussen lekker veel genieten van jullie eerste wondertje!
     
  6. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Ja ik ben ook enigst kind... en heb ook altijd geroepen, ik wil altijd meer dan 1 kindje... ach we zullen zien!
     
  7. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Spannend Ingrid

    Nu eindelijk na bijna drie jaar zwanger van tweede kindje.
    Dit was een vierde poging, zelf betaald.
    Herken heel erg wat Mus zegt. De wens het gevoel zit zo diep ook al heb je een kindje
    En omdat ik twee keer zwanger ben geweest maar een mk werd konden we het nog niet loslaten.
    En gelukkig niet want ben nu zwanger.

    Heel veel succes!

    Mus jij ook!
     
  8. jessy1983

    jessy1983 Fanatiek lid

    30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Heel veel succes meiden. Hopelijk voor jullie allebei gauw een brusje.

    Ik dacht ook in het begin dat ik al super blij was dat ik er al 1 had. Maar op t moment dt wij begonnen wil je dan ook zo graag je gezin compleet hebben. Het liefst zelfs 3 maar daar hebben wij de financiën niet voor..

    Maar dat brusje moet gewoon komen voor jullie allebei!!
     
  9. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @alexandra, wat fijn dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd hoor!
    @Jessy, voor jullie ook!! Hoe is het nu met je? Zat jij nu ook weer in okt/nov topic?
     
  10. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Alexandra... super dat je zwanger bent!
     
  11. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over twee maandjes ga ik de BV afbouwen (met pijn in mn hart) maar dan gaan we proberen nog zo'n wonder te krijgen. Ik loop in Dusseldorf en daar zijn geen wachtlijsten. Grote kans dat ik dus tegelijk met enkelen van jullie weer bezig gaan.

    Zijn hier meer vrouwen die de BV eerder dat eigenlijk gewild hebben afgebouwd/gaan afbouwen om voor een brusje te gaan? Ik wil heel graag proberen een broertje of zusje voor onze meid te gaan krijgen, maar ik heb heel veel moeite met het idee van afbouwen.
     
  12. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb bijna 5 maanden BV gegeven, maar omdat het niet rechtstreeks wilde lukken heb ik fulltime gekolfd. Toen onze zoon vier en halve maand oud was overleed mijn schoonvader, in die periode ging het kolven ook niet meer en dus heb ik toen ook af moeten bouwen. Wij zijn ook toen ons zoontje zes maanden was weer 'begonnen' voor een brusje, dus had dan sowieso af moeten bouwen, maar om eerlijk te zijn was ik er ook wel een beetje klaar mee hoor! ;) Veel succes en geniet nog even van de komende maanden! :)
     
  13. jessy1983

    jessy1983 Fanatiek lid

    30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    @mus. Zat in het okt nov topic. Omdat zodra me menstruatie zou beginnen we mochten voor een tp in t ez. Maar die kwam maar niet. Dus we zijn nu bijna 7 weken zwanger. Alleen ik verander me onderschrift pas na de echo woensdag. Als alles goed is. Heb natuurlijk net een ma gehad. Dus vind het nog erg eng

    @Maartje. Ik weet dat er iemand bij de bevallen dames ook is gestopt met borstvoeding voordat ze begonnen met een 2de. Weet alleen niet meer wie.... Haha
    Hier geen bv gegeven dus kan er niet over mee praten. B verkleining gehad dus raden ze af.
     
  14. Zora

    Zora VIP lid

    12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hey meiden, hier ook voor een brusje, wij hebben ons aangemeld een maandje voordat Sara 1 is geworden en ik ben nu aan de pil en begin 17 november met Decapeptyl. Dus het is allemaal vrij snel gegaan hier. Morge de medjes halen. Waarschijnlijk heb ik rond 14 december de punctie. Vind het wel weer erg spannend. Ik merk wel dat de wens voor een brusje erg groot is, maar toch de druk en stress van toen we met behandelingen starten voor Sara ervaar ik nu nog niet. Ik ben nu mama en dat kan niemand ons afnemen, hoewel de wens voor een brusje ook enorm groot is.
     
  15. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jessy, wauw, wat goed!! En spannend nog natuurlijk, maar toch alvast een voorzichtige gefeliciteerd! Woensdag is een goeie dag (ben ik jarig ;)) dus moet vast helemaal goed komen, duim voor je!
     
  16. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Zora jij ook weer. Wat spannend succes!

    Jessy gefeliciteerd meis. En een mk hakt er echt in. Herken het zo goed. Ben nu ook erg bang soms met vlagen.

    Mus jij moest bellen toch vandaag?

    Maartje hier geen noodgedwongen afbouwen, vond de bv net wat belangrijker dan de wens voor een brusje. Het ging zo goed met de bv.
    Uiteindelijk wilde meisje zelf niet meer met acht maanden en toen dus met negen maanden ziekenhuis gebeld.

    Maartje
     
  17. Mus82

    Mus82 Actief lid

    2 aug 2011
    235
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, volgende week dinsdag eerste FM, ben benieuwd!
     
  18. alexandra80

    alexandra80 Fanatiek lid

    19 jan 2010
    1.973
    2
    38
    oosten van het land
    Spanned!
    Heel veel succes!
     
  19. Ingrid1979

    Ingrid1979 Bekend lid

    3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Maartje... hier ook al enige tijd geleden de BV afgebouwd... maar niet omdat we voor een brusje wilde gaan. Maar omdat het niet meer liep zoals het moest!

    Jessy... spannend! De echo!
     
  20. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Hoi Maartje!

    Onze kindjes verschillen niet zo heel veel in leeftijd en ook wij willen per januari 2012 proberen een tweede wondertje te krijgen. Jouw situatie is wel wat anders dan de onze. Wij willen het toch eerst een paar maandjes op de natuurlijke wijze proberen alvorens wij van onze cryo's (8) gebruik zullen gaan maken.

    Echter, nu ik borstvoeding geef, heb ik geen cyclus. Sommige vrouwen worden wel gewoon ongesteld tijdens de BV, maar ik dus niet. Ik zal dus ook moeten stoppen met de BV om een cyclus te krijgen.

    In het begin wilde ik 3 maanden BV geven, maar inmiddels geef ik al 4 maanden en ik wil eigenlijk ook nog niet stoppen. Wel hebben we inmiddels de laatste avondvoeding vervangen door de fles en zijn we net begonnen om ook de middagvoeding te vervangen door FV. Voor de rest wil ik nog gewoon BV blijven geven. Wil er nog niet aan denken om helemaal te stoppen....:(
     

Deel Deze Pagina