Ik ben benieuwd of er nog meer meiden zijn die hun kind voor het slapen gaan nog een flesje (opvolg)melk geven? Onze dochter eet haar avondeten goed en krijgt na haar eten ook nog een klein soya-toetje (ivm KMA). Maar voor het slapen gaan krijgt ze nog een flesje met peptimelk. Ze heeft daar echt nog behoefte aan. We wilden de fles afbouwen voor de avond, maar toen ging het slapen die nacht niet lekker... Ik schaam me een beetje als mensen vragen of ze nog een fles krijgt.... ik hoop dat er nog meer zijn die dit geven. Gr. shampoo
Wij gaven met 1 jaar ook de fles nog... zo'n 130 cc, hij vond het gewoon heerlijk, hij sliep er goed op... ik vond het wel prima.... nu sinds 2 weken wil hij de fles niet meer, heb dus tot 14 maand de fles gegeven,
Hier ook een mannetje wat nog lekker een flesje warme melk krijgt voor het slapen, heel af en toe laat ie een groot gedeelte staan maar over het algemeen vindt ie het heerlijk en hij is al anderhalf!! Oja schaam me helemaal niet hoor daarvoor... is volgens mij ook niet nodig...
Hier ook gewoon nog een fles hoor. Geen schaamte, gewoon lekker doen wat je goed lijkt. Ze geniet er enorm van en slaapt er lekker op. Geen probleem. Als ik voordat ik op bed ga melk wil drinken doe ik het ook.
het cb vertelde mij dat dit best gewoon kan tot 2 jaar. Liefst langzaam afbouwen naar een gewone beker en ze kunnen daarna ook best even wat drinken voor het slapen gaan. Ik zat diep bij mijzelf na te denken maar ik mocht ook altijd als kind even wat limonade en een koekje en daarna tandenpoetsen en naar bed. Ze drinkt het hier ook dus een flesje 150 cc soja melk
Zie er totaal geen probleem in dat een kindje van +1 nog een flesje melk krijgen. Wanneer een kindje borstvoeding krijgt drinkt het over het algemeen na 1 jaar ook gewoon nog bij zijn/haar moeder, gewoon voor de melkbehoefte. Waarom zou een kindje dat melk uit een fles drinkt er na 1 jaar ineens mee moeten stoppen? Nouja de oudste twee van 2.5 jaar oud krijgen elke dag nog heerlijk een flesje van 150/5 kunstvoeding voor ze naar bed gaan. Genieten ervan en daarnaast kan het ook geen kwaad. Verder helpt het gezien ze zonder die laatste fles zeker snachts gaan komen, en met deze fles slechts een enkele keer. Jongste krijgt om 23.30 nog een flesje van 90/3 kunstvoeding. De rest van de dag krijgt ze borstvoeding. Hier word voorlopig ook nog niet gestopt met de melk dus blijft ze die lekker uit de tiet en de laatste voeding uit de fles krijgen !
Kyra krijgt dubbelop. Bij het afdrogen mag ze nog eventjes aan de borst voor de gezelligheid en een klein slokje en daarna brengt papa haar naar bed met een flesje soyamelk. Ik voel me hier helemaal niet schuldig over en ik ben blij dat Kyra nu vaak goed in slaap valt.
Hier ook nog steeds, schaam me er niks voor! Is ons momentje, ritueel, vind het goed! Lekker blijven doen hoor niks mis mee vind ik persoonlijk
Als ze het nodig heeft heeft ze het nodig, dan maakt het toch niet uit wat anderen vragen? Enige waar je rekening mee moet houden zijn de tanden, dus meteen na het opstaan de tanden poetsen, zodat de plak-bacterien niet te lang door kunnen groeien. En, als ze het wil, paar slokjes water na.
Tandenpoetsen binnen 45 minuten na sap of fruit is niet zo goed. In sap en fruit zitten namelijk zuren die het glazuur zachter maken. Ga je dan poetsen dan poets je glazuur weg, waardoor je kind veel meer kans op gaatjes heeft. Liever eerst tandenpoetsen, dan beker sap en even de mond spoelen met wat water om de suikers uit de mond te krijgen, kregen wij als advies.
Ja mijn zoontje krijgt nog wat warme melk voordat ie gaat slapen. Hij heeft het een tijdje echt nodig gehad omdat ie anders wakker werd van de honger, maar inmiddels is dat geloof ik niet meer het geval. Hij krijgt nu nog een klein flesje van 50cc en dat is eerder een lekkere slaapmuts. En ook omdat ie nog geen melk overdags wil drinken (tenzij ik het in een fles aanbied maar dat gaat me toch net te ver).
Hier ook nog melk voor het slapengaan hoor. Soms drinkt hij meer, soms minder. Ik geef het in een antilek tuitbeker omdat hij het vaak liggend wil drinken. Beker drinken kan hij uiteraard wel, maar dat wordt dan zo'n troep in bed Ik zie het ook een beetje als het vochtpeil bijhouden, hij is overdag niet zo'n drinker namelijk.
Ja hoor. Ons meisje krijgt elke avond rond 22:00 nog een flesje Nutramigen (180ml). Ze drinkt die half slapend helemaal leeg en gaat dan tevreden weer naar bed. Ze slaapt daarna tot 7:30 door... Wat wij natuurlijk erg fijn vinden Maakt me niet zoveel uit wat het CB ervan zou zeggen hoor. Ze doet het er erg goed op.
Onze oudste krijgt nog steeds een flesje warme halfvolle melk voor het slapen. Wel poetsen we pas na die tijd haar tanden. Voor ons hoort het bij het slaapritueel en is het gewoon gezellig. Omdat ze anders te veel melk zou krijgen, drinkt ze 's morgens thee of verdunde sap. Tja... eigenlijk zou ze niet meer uit een fles moeten drinken, maar ach.... de rest van de dag is het gewoon uit een beker, dus ik vind het wel best!
Hier kreeg Nathan tot zijn 2e een flesje melk voor het slapen gaan. Daarna was het leuk geweest, flesje was voor de baby. Nu drinkt hij wat water uit een bekertje voordat hij gaat slapen. En 's nachts als hij wakker wordt dan pakt hij 'm ook.
Hier ook melk voor het slapengaan! Vindt hij heerlijk & zonder die tuitbeker (geen fles die krijgt hij niet meer) melk gaat hij ook écht niet slapen!
Ja, hij moet het op z'n minst uit een tuitbeker drinken van mij. Niet uit een fles, daar vind ik hem gewoon te oud voor. Voor de avond maak ik dus een uitzondering Overigens gaat het al beter. Ik blijf hem iedere keer bij het ontbijt een beker met melk aanbieden en hij drinkt er steeds meer van. Vanochtend 50cc dus dat is al heel wat
Wij zijn met 11,5 maand gestopt met de avondfles! Dus alleen nog maar avondeten met wat drinken en dan na een paar uur naar bed zonder fles! Gaat hier erg goed, maar als je kindje er nog niet aan toe is, dan blijf je die fles toch lekker gewoon nog geven!!