Wie had er milde coronaklachten die ook niet erger werden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Warboel, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Gelijk een tweede topic erachteraan. Ik heb nu (van mijn klachten uitgaande) 2 en een halve dag corona.
    Vooralsnog beperkt het zich tot verhoging, milde spierpijn, een rommelende maag en buik, vermoeidheid en een beetje last van mijn keel. Iets waar ik normaal niet op zou kijken, maar na mijn positieve GGD test knijp ik hem toch een beetje. Ik heb dan ook zoveel 'horror'verhalen gelezen van hoe een coronainfectie verloopt.

    Om deze reden ben ik een beetje opzoek naar enigszins positieve verhalen. Kan zo zijn dat mijn klachten mild blijven? Of moet ik rekening houden met dat het na nog meer dagen alsnog erger gaat worden?

    Aanvullende info: ik heb in juni 2021 1 vaccinatie gehad. Zou eigenlijk gisteren een afspraak hebben voor prik nummer 2, maar dat ging dus niet meer op ;).
     
  2. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.821
    6.989
    113
    Vrouw
    Het kan beide ;) als je ergere klachten krijgt kan dat nog tot dag 10 ongeveer.
     
  3. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Bij mij verliep het als een gewone fikse verkoudheid. Verder niks bijzonders. Toen nog niet gevaccineerd.

    Veel beterschap!
     
    Warboel vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Volgens mij kan niemand je dat vertellen. De ene wordt direct heel ziek, de tweede lijkt beter te gaan en wordt dan opeens ziek, de derde wordt geleidelijker steeds zieker. En alles daartussen in is ook mogelijk.
     
  5. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ik ben gevaccineerd en had van Corona 2 dagen last: spierpijn, hoofdpijn en koud en moe/koorts. Daarna ging het weer goed, beetje vermoeid nog daarna maar dat kan ook komen omdat ik een baby heb :roflmao: Wel nog poos geen smaak en reuk gehad.

    Mijn man en mijn ouders idem.
     
    Warboel vindt dit leuk.
  6. Yvuna

    Yvuna Actief lid

    12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Dat kan helaas echt niemand je vertellen. Er zijn zat mensen die nergens tot nauwelijks klachten hebben, maar ook mensen die echt goed ziek worden. Het is afwachten hoe het zich bij je ontwikkelt. De kans is echter wel groot dat je de Omnikron variant hebt te pakken, die verloopt over het algemeen wel milder qua benauwdheid en longproblemen.
    Het komt over of je nogal angstig bent. De kans is vele malen groter dat je er gewoon door heen komt (met mogelijke flinke griepverschijnselen) dan dat je echt medische hulp nodig hebt. Relaxt dus, er zijn je (helaas) al vele mensen voor gegaan.
     
    Syane en Warboel vinden dit leuk.
  7. MariekeRox

    MariekeRox Fanatiek lid

    6 nov 2015
    1.610
    788
    113
    Mijn zus niet gevaccineerd 2 dagen koorts af en toe een kuch wat spierpijn en dat was het.
     
    Warboel vindt dit leuk.
  8. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Wij krijgen het voor de eerste vaccinatie. Is bij ons niet erger geweest dan een lichte verkoudheid
     
    Warboel vindt dit leuk.
  9. nanni1996

    nanni1996 Fanatiek lid

    23 jul 2008
    3.631
    320
    83
    Ik kreeg voor mijn vaccinaties. 5 dagen na mijn positieve test een goede verkoudheid voor 3 dagen. Daarbij smaak en reuk weg en wat spierpijn in mijn benen maar echt minimal. Ik zat in isolatie in onze stacaravan en ben gewoon aan het klussen geweest.

    Spierpijn had ik na het werk nog geregeld in het begin, ging weg na 1e vaccinatie.
    Geur is nog steeds zo goed als weg (nu bijna een jaar)
     
  10. JennyDallas

    JennyDallas Bekend lid

    19 jul 2018
    521
    271
    63
    Vrouw
    Niet gevaccineerd, heb astma, zit aan hartmedicatie en net trombose gehad. Ik was alleen maar moe.

    Ben van de mexicaanse griep veel zieker geweest.
     
  11. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Ik ben Vanochtend positief getest, gisteren testen zoon positief die heeft last van een hoest, maar dit heeft hij altijd met een 'verkoudheid' en 38 Grade verhoging/koorts. Hij is vooral vervelend en boos want hij dacht fijn dagen op de tablet te kunnen nu en die hebben wij afgepakt.

    Zelf vanochtend wakker geworden met een raar hoestje ik noem het meer een uhuhm steeds omdat het gevoel had dat er wat in mijn keel zat. Meteen een positieve zelftest. In de loop van de dag werd ik wat minder 'lekker' of ik een flinke kater had. Want het is nu weer ver over. Heb mijn cardioloog al gesproken over hoe en wat en ik hoef alleen koorts in de gaten te houden. Ben gevaccineerd en daardoor gaat hij er vanuit dat het mild zal verlopen.
     
  12. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    Alleen 2 dagen licht gehoest.
     
  13. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    In oktober 2020 heb ik het gehad, nog voor de vaccinatie dus en mijn klachten zijn mild gebleven. Geen reuk en smaak, heel klein beetje spierpijn in mijn nek en verder niets. Mijn man was de eerste dag ziek en daarna weer kiplekker. Kinderen alleen neusverkouden.
     
  14. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Te vroeg gejuicht. Sinds gisterennacht onwijze keelpijn, neus dicht, hoofd gewoon dicht. Koorts/ verhoging is wel weg, maar ben me wel beroerder gaan voelen.
     
  15. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Zo herkenbaar. Maandag positief vage klachten gisteren avond opeens een rot hoest. En voel mijn eigen nu contenu zieker worden. Echt beroerder op dit moment 38 graden duizelig warrig in mijn hoofd giga warm en dan weer koud. En veel spierpijn
     
  16. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Inmiddels ook weer 38 graden. Is inderdaad ook een rothoest bijgekomen.
     
  17. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik had hoofdpijn, neus verkouden, hoesten en reuk/smaak verlies. Ik voelde me niet echt fit maar kon gewoon voor de kinderen zorgen en het huishouden doen. Reuk/smaak verlies vond ik het ergste.
     
  18. Maan93

    Maan93 Niet meer actief

    Het gaat echt zo van het ene naar anderen uiterste, als ik smorgens wakker word gaat alles gewoon goed. Maar in de loop van de dag word het steeds erger. Man en jongste zoon zijn nog steeds negatief. Hopen ook echt dat dit zo blijft. Hij start namelijk de eerste bij een nieuw bedrijf.
     
  19. Warboel

    Warboel Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Volgens mij begin ik nu ook mijn geur en smaak kwijt te raken. Dat is een rare gewaarwording. Had een lekkere salami met truffel en Parmezaanse kaas. Mijn hoofd weet hoe het hoort te smaken, maar that's it, hahaha. Zelfs een biertje smaakt nagenoeg naar niets.
    Ik proef (of voel) de alcohol in mn keel en op mn tong, maar that's it.

    Raar!
     
  20. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoon heeft geen klachten. Nu voor 3e keer corona. Geen een keer ziek geweest . Gewoon niks.

    Risico patiënt en niet gevaccineerd. Astma en type 1 diabetes

    Ik ben nog herstellende van juni..longcovid. had niet eens heel ergere klachten.
    Momenteel denk ook de lul. Sinds vandaag weer die bonkende koppijn en gisteren prikkeling in de longen en dood moe. Zondag testen
     

Deel Deze Pagina