Wie heeft dé tip voor mij tegen MUGGEN?!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Gymgirl, 3 jun 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Wij hebben zo verschrikkelijk veel last van muggen hier. Ik word er gék van! 's Nachts om 2 uur begint het gezoem. Dan doe je het licht aan en dan is het zoeken. Tot je er 1 vind en je weer kan gaan slapen. Tot de volgende komt zoemen... Zo gaat het nu al een paar weken, waardoor we langzaamaan moedeloos worden.

    Iedere avond voor de kinderen gaan slapen doen we een rondje door de slaapkamers. En we doden alle muggen die we zien. En dan 's nachts worden ze toch weer geprikt. Soms blijken er wel 5 op een kamer te zitten. Maar hóe dan????

    We hebben horren (op maat gemaakt van Luxaflex), extra horrengaas in de ventilatieroosters, 's nachts ramen en deuren dicht. Ook muggenmiddeltjes (zo'n stick) werkt niet.

    Wie heeft voor ons nog tips tegen muggen?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    een echte citronella (dus niet de waxinelichtjes of kaars in fancy houders) halen en die twee uur met alles dicht laten branden.
    Daarna goed luchten.
     
  3. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Oordoppen en slaappillen?

    Maar waar komen de muggen vandaan? Heb je in de tuin toevallig bakken gevuld met water staan of een zwembadje oid waar muggen larven in kunnen zitten? Dan zo snel mogelijk leeg kiepen.

    Het schijnt dat muggen ook niet van tocht houden, en een ventilator schijnt ook te werken?
    Hier gelukkig (nog?) geen last van muggen.
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Een klamboo
     
    brocante en jannanas vinden dit leuk.
  5. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Volg... Elke nacht ben ik de pineut met soms een allergische reactie als gevolg. Witte harde schijven die zo warm aanvoelen en zo jeuken. Vreselijk! Ik woon in een blok omringd met water dus daar kan ik niks tegen doen.
     
  6. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb geen echte tip om muggen tegen de houden, behalve horren op al je ramen ;), maar las laatst dat een warme/hete lepel tegen de bijt drukken de jeuk tegen zou moeten gaan. Waar wij wonen hebben we nog geen muggen, maar ik ben ook elke zomer de sjaak. Ga deze zomer deze tip eens uitproberen. Mocht iemand het al eerder willen proberen, dan ben ik erg benieuwd of het werkt!
     
  7. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.332
    113
    Muggen kunnen niet tegen tocht. Wij hebben altijd een ventilator aan en nooit last van muggen. We hebben nergens horren oid dus ze komen massaal binnen, maar we worden nooit geprikt (iig niet 's nachts in bed)
     
    mamameer vindt dit leuk.
  8. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Wij slapen allemaal onder een klamboe. Dat werkt voor mij en dochter t beste. Man word niet gestoken. Als ik wel gestoken ben, dan is t van t buiten zitten s avonds.
     
  9. Lilium

    Lilium Niet meer actief

  10. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het meedenken.
    Helaas krijg ik van ‘luchtjes’ heel snel erge hoofdpijn. Dus om daar dan de hele nacht in te liggen zie ik niet zitten.
     
  11. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Er is hier inderdaad een slootje voor het huis, maar verder geen stilstaand water. Woon wel landelijk. Maar zo erg als nu is nieuw voor me.
     
  12. Treez

    Treez Niet meer actief

    Wij slapen allemaal onder een klamboe. Dat werkt goed.
     
  13. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.024
    959
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft een stekker , weet ff niet meer hoe die heet. Zit vloeistof in wat de muggen weghoud.
    Bij haar werkt t, ze zijn nu allemaal naar mij gevlogen. Ventilator las ik ook idd dat dat zou helpen alleen vind man dat verschrikkelijk dus die zet m altijd uit als ie gaat slapen.
     
  14. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Klamboe heb ik ooit al geprobeerd maar ik krijg het er zo benauwd onder. Bijna claustrofobisch.
    Een ventilator kan ik wel gaan proberen.

    Vannacht was het trouwens weer raak! Nu waren we om 4 uur wakker.
     
  15. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Ruik je dat ding? En zou je voor mij willen kijken hoe het heet en waar je het kan kopen?
     
  16. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wij hebben airco op de bovenste verdiepingen. Nog nooit een mug gezien.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  17. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Maar als je alles zo goed hebt afgesloten hoe komen ze dan binnen? Zou daar eerst nog eens goed naar kijken.

    Sluiten je muggenhorren goed af? Laat je nergens een deur openstaan oid?

    Wij hebben ook muggenhorren en een kralengordijn voor de schuifpui en er komen geen muggen binnen. Misschien heel soms eens 1 maar niet zoals jij beschrijft.

    Denk dat je beter daar naar kunt kijken dan naar middeltjes voor als ze eenmaal binnen zijn.
     
  18. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Wij hebben echt geen idee waar ze vandaan komen! Alleen ramen MET een hor doen we open. De enige deur zonder hor is de voordeur. Daar zouden ze naar binnen kunnen komen. Maar ik vind het zo raar dat we ‘s avonds alles controleren en er geen zien. Als ze er wel zitten maken we ze dood. Dus lijken we in een mugvrije slaapkamer te kunnen slapen. En dan zitten ze er toch, blijkt later!!!!
    Of komen ze ergens naar binnen? Afzuigsysteem, schoorsteen? Ik heb geen idee!
     
  19. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Heb je wel echt in het hele huis horren? We hadden vorig jaar nog geen hor in de badkamer en bij het wc raampje: met heeeeel veel muggen tot gevolg. Dit jaar hebben we dat wel en nu nog maar weinig last van muggen gehad.
     
  20. ikke24

    ikke24 Actief lid

    29 jan 2011
    193
    25
    28
    Vrouw
    Een muggen stekker wat een heel hoog toontje geeft. Voor ons niet hoorbaar maar het werkt hier al jaren heel goed. Op alle slaapkamers zo' n ding en niemand word geprikt. 80 cent bij de action ☺
     
    Gymgirl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina