Wie heeft de gouden tip???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tann, 17 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ik kom nogmaals even voorbij met een post. We weten het niet meer. Zoon van ruim 8 maanden heeft in zijn leven 2x doorgeslapen. Alles geprobeerd zo wel (osteopaat, kinderarts, homeopaat, reflexelogie, babymassage) maar zoontje weet elke 3 kwartier tot een uur wakker. Huilt dan niet maar maakt een soort mopperend kreunend geluid wat hij goed een uur vol kan houden mar soms ook in huilen over kan gaan. Als we hem willen troosten kan hij juist soms helemaal in paniek raken en overstrekken. Hij slaapt rond 19.0p uur na een badje en bedritueel lekker in maar begint dan rond 22 uur met dit gedrag. Hij krijgt dan nog een fles en slot dan van wel tt een uur of 2 maar dan is het elk uur raak, soms elk half uur. Als ik hem soms een flesje geef hebben we mazzel als hij weer 2 uur slaapt. Het breekt echt op. Ik weet het het hoort bij kinderen maar toch is elke tip welkom!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hoeveel voeding krijgt hij overdag?
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Zolang hij niet huilt moet je hem met rust laten, en leg hem op zijn eigen kamer als hij daar niet al ligt.
    Het klinkt misschien onverschillig maar dat is het niet, kennelijk is hij een erg onrustige slaper en nu stoor je hem telkens, met de beste bedoelingen natuurlijk, door hem steeds te gaan troosten.
     
  4. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Mopperend geluid snachts bij ons kwam door vastzittende boertjes. Maar toen was hij een paar weekjes oud..
    Ik hoop dat jullie het snel vinden waar jullie kindje last van heeft.
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Oordopjes? Klinkt ook heel wreed maar soms kun je bij het eerste kreuntje al denken, oh nee daar gaan we weer, en echt huilen hoor je er wel doorheen. Of anders één oor een oordopje en op de andere gaan liggen. En er dan dus alleen heen gaan als hij echt huilt.
     
  6. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Nu 3 van 180 +6 waarvan de laatste met half om half forte
     
  7. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja hij slaapt heeeeel licht dus al vanaf 2 weken op zijn eigen kamer... het geluid i alleen zo vervelend dus misschien eens een nacht oordoppen indien en hopen dat onze dochter niet wakker wordt
     
  8. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Thnx! Ja medisch gezien is alles gecheckt dus ben ik niet bang voor. Heb nu een klein nachtlampje op zijn kamer gezet net misschien dat het helpt
     
  9. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Is niet zo gek veel.
    Tot een jaar hebben ze minimaal 500 ml nodig. Daar mag je rustig naartoe werken.
    Misschien dat een extra flesje overdag nog kan helpen.
    Ik ga ervan uit dat je ongeveer 7:00 12:00 en 19:00 een fles geeft. Misschien rond 16:00 een flesje van 120 erbij.
    Aangezien hij snachts die flessen zo gretig drinkt.
     
  10. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja kan ik eens proberen inderdaad. Die van 19 uur is vaak ook maar een beetje omdat hij dan nog vol zit van het avondeten
     
  11. 2kanjertjes

    2kanjertjes Actief lid

    15 jan 2012
    238
    128
    43
    Kun je de fles van 19.00 niet iets later geven en dan pap? Mijn kinderen deden het daar altijd heel goed op..
    In ieder geval succes, ik hoop dat je snel de gouden tip vind!
     
  12. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Indd de laatste fles een papfles geven, of dat je hem om 19.00 een half flesje geef en rond 22.30 nog een papfles!
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Wij hadden stille stop, voordat wij naar bed gingen nog een flesje en dan hadden we er geen omkijken meer naar tot de volgende ochtend, uitgezonderd groeispurten.
     
  14. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hou ook rekening nu met een 8 maanden sprong. Daarbij staat slecht slapen op nr 1! Hierna gaat t bij veel kindjes ineens een stuk beter,
    Als je kindje al moeite heeft met de avond fles zit hij dan niet gewoon veel te vol?
     
  15. Luckyme96

    Luckyme96 Bekend lid

    22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    +1. Zou ik ook zeggen. En je dochter zal er waarschijnlijk echt doorheen slapen!
     
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Zijn het geen nachtangsten?
    Vroeg in de avond begint het zei je en dat is kenmerkend en ook dat je hem niet kunt troosten.
    Je zou eens moeten googelen op ‘nachtangsten’ en kijken of je er wat van herkent.

    Mijn zoontje heeft het ook, slaapt wel door al vanaf kleins af aan, maar kan soms na een drukke dag of nieuwe situatie ineens een nachtangst krijgen.
    Vroeger uitte dat zich inderdaad in onrust tijdens de eerste helft van zijn slaapje, maar hij huilde niet.
    Vanaf 1 jaar slaat en schopt hij om zich heen...troosten kan niet want dan raakt hij helemaal in paniek.
    Ernaast zitten en zachtjes praten helpt hier het best.

    Door de de niet volledig ontwikkelde hersendelen schijnen sommige kindjes hier last van te kunnen hebben...ze blijven dan steken ergens tussen de rem slaap en wakker worden wat enorm eng kan zijn.
    Ze slapen dus wel en kunnen zich niks herinneren de volgende dag.
    Naarmate ze ouder worden gaat het beter..ik merk nu al in een jaar tijd dat het een stuk beter gaat dan op het begin.
     
  17. Tann

    Tann Fanatiek lid

    25 mrt 2015
    1.309
    682
    113
    Ja hier had ik inderdaad ook van gelezen. Klinkt wel herkenbaar. Vannacht ook elk uur wakker en mopperen. Toch flesje 90 gegeven en een extra deken en eindelijk nog van 4 tot 7 geslapen aan 1 stuk
     
  18. kim90

    kim90 Actief lid

    8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ooh frustrerend he.:(
    Op een geve moment ben je ook gewoon op.

    Onze dochter ( is nog heel klein ) was een aantal keer wakker midden in de nacht, tot dat ze voor de nacht ( 23.00) een flesje kreeg van 90 cc. Ik geef bv op verzoek en schijnbaar had ze dus gewoon te weinig voeding om een iets langere nacht te maken.. nu slaapt ze ongeveer 5 uurtjes door.( joepie!!)
    Misschien heeft je kindje gewoon honger en is een papflesje een optie?

    Als zij begin van de nacht geluidjes maakt of ligt te kreunen, laat ik haar tegenwoordig gewoon liggen en ga ook niet haar kamer in om te kijken(dit vind ik echt heel moeilijk:rolleyes:, ik ben geneigd direct dr kamer in te hollen om te kijken of alles wel goed gaat. Overdreven , ik weet het, maar daar kan ik niks aan doen :D) 9 cd 10 keer slaapt ze uiteindelijk gewoon verder..

    Met onze zoon hebben wij het 1e jaar problemen gehad. Ook van alles geprobeerd maar die kwam maar niet in slaap. Erg onrustig en veel huilen..wilde echt niet in zijn ledikant. Hij sliep wel naast ons in bed redelijk ( misschien een veilig gevoel).
    Tot dat hij met 1 jaar een éénpersoons bed kreeg. Toen sliep hij ineens in 1 x door. :roflmao:

    Probeer niet alles volgens de "regeltjes " te doen maar kijk wat voor je kindje , maar ook voor jullie prettig is. Het moet wel leefbaar zijn, encje moet geedurende de dag ook. Og een beetje kunnen functioneren ;)Je kindje ( en jijzelf)heeft er niets aan als hij met een bloed chagrijnige en gefrustreerde moeder zit omdat ze bijna geen slaap krijgt.

    Heel veel succes
     
  19. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.082
    113
    Weet je zeker dat je kindje het niet koud heeft? Misschien kijken of een extra laagje /dikkere slaapzak helpt?
     

Deel Deze Pagina