Wie heeft de tip voor een soort zijligging met puckababy?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Doom8, 8 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doom8

    Doom8 Bekend lid

    7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Onze zoon heeft niet echt een voorkeurshouding en ligt netjes op beide kanten. echter legt hij zijn hoofdje niet plat maar ligt hij wat schuin. hierdoor begint hij een plat achterhoofd je te creëren wat ik erg zonde vind. Hij moet nu van het consultatie bureau overdag in de deltababy en snachts in de puckababy.

    echter word hij in de delta zo driftig omdat hij zich zelf wakker houd met zijn handjes dat zijn gezicht onder het bloed zit van de krassen die hij met zijn nagels zet. nagels zijn niet scherp maar hij duwt ze echt in zijn gezichtje.
    ook tref ik hem vaak op zijn rug aan en slaapt hij nu korter zonder de puckababy.

    ik vind dit dus eigenlijk geen succes wie heeft er een ander idee waarbij hij in de puckababy kan blijven ?
     
  2. jumphola

    jumphola Fanatiek lid

    3 jan 2014
    2.185
    488
    83
    Zuid Holland
    Wij deden hem gewoon met puckababy enal erin.
     
  3. Nahla2013

    Nahla2013 VIP lid

    4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De Puckababy heeft toch handschoentjes? Werkte hier perfect.
    Ik legde m'n dochter zelf een beetje op d'r zij. Ze kon gewoon echt niet slapen op d'r rug
     
  4. miepje1983

    miepje1983 Fanatiek lid

    13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Ingebakerd in een zijligkussen is volgens mij niet vertrouwd.

    Je zou een babydorm kussentje kunnen aanschaffen, dat is een kussentje tegen de afplatting. Met zo'n kussentje kan je zoontje wel in de puckababy (uiteraard niet als hij kan omdraaien). Dit hebben wij ook gedaan toen mijn zoontje een afplatting had, op advies van de fysio.
     
  5. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.719
    803
    113
    Wij ook.
     
  6. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    Hier ook, zelfs in pacco. Extra opgerolde handdoek onder het korte deel van het deltakussen en hij lag helemaal "klem". Ik ben eerlijk gezegd nog nooit bang geweest dat hij zou doorrollen.
     
  7. Eki

    Eki Fanatiek lid

    20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Wij ook, en nu weer.
     
  8. CindyJessie

    CindyJessie Bekend lid

    21 mei 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochter lag in de puckababy met 2 opgerolde handdoeken, een in d'r ruggetje en bij d'r buikje. Alleen overdag, 's nachts lag ze op d'r ruggetje.
     
  9. wendy424

    wendy424 Fanatiek lid

    24 aug 2013
    1.293
    14
    38
    Hier ook in de zijslaper met puckababy aan, zorgde er altijd voor dat de handjes boven het bovenste blokje van de zijslaper waren.
     
  10. LindsayS

    LindsayS Bekend lid

    26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou ook zoiets kunnen aanschaffen:
    Bo Jungle B-Cosy Taupe | Veiligheid | Baby-Dump
    Wij hadden iets soortgelijks en heeft goed geholpen. Daarna nog wat fysio gehad en de afplatting valt nu binnen de norm. Zonder Puckababy was destijds voor ons ook geen optie ;) en een zijligkussen wilde mevrouw niet...
     
  11. Doom8

    Doom8 Bekend lid

    7 aug 2013
    807
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tip deze is ook leuk geprijsd!

    tot op heden ligt hij gelukkig op de kant Hoe hij het beste kan liggen om de afplatting de kans te geven weer wat boller te worden dus dat is positief!
     
  12. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Doom8,

    VeiligheidNL raadt het gebruik van stabilisatierolletjes in het bed af. Van de stabilisatierolletjes (om het kind op de zij te laten slapen) is geen degelijk wetenschappelijk onderzoek bekend naar de effectiviteit en veiligheid. Uit buitenlands onderzoek blijkt wel dat kussens in bed tot problemen kunnen leiden als een baby daar met zijn gezicht tegen komt te liggen. Een stabilisatierol kan vergeleken worden met een kussen.

    Ook de andere kussens die afplatting van het hoofdje zouden tegengaan, raden wij af, aangezien een kussen een risicofactor is voor wiegendood.

    In principe wordt het vastleggen van een baby in bed afgeraden. Hierbij wat tips om een afgeplat hoofdje te voorkomen:

    - Leg je kind in rugligging afwisselend met het hoofdje naar links en naar rechts te slapen.
    - Neem je kind afwisselend links en rechts op de arm, ook bij de voeding.
    - Baby’s kijken graag naar het daglicht. Draai het bedje af en toe eens andersom zodat het raam zich aan de andere kant bevindt.
    - Zet in de box of de kinderwagen het favoriete knuffeltje de ene keer links en de andere keer rechts van je baby.
    - Wissel de manier waarop je kind in de box ligt.
    - Leg je baby regelmatig op de buik, maar alleen als je erbij bent.

    Indien ouders er toch voor kiezen om hun kind te willen vastleggen, dan is een slaapwikkel een optie. Kijk voor meer informatie op VeiligheidNL l Vastleggen van kinderen in bed

    Ik hoop dat je hier verder mee kunt, veel succes!
    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina