autisme? Ik ben voor mijn schoonzusje op zoek naar een gedichtje over autisme. Mijn schoonzusje heeft een dochtertje met zeer waarschijnlijk PDD nos, dat is voor haar natuurlijk heel zwaar (ook omdat mijn zwager ws. ook een aan autisme verwante stoornis heeft, en mijn kleine neefje een hele slechte gezondheid heeft) Ik heb veel bewondering voor haar en wil haar graag een hart onder de riem steken met een positief gedicht over autisme, zodat ze weet dat haar kind ook uniek is in haar bestaan, ook al is ze anders dan 'doorsnee' kinderen. Wie kan me helpen?
Voel wat ik voel voor jou Jouw leven is bijzonder, soms verward, De wereld oordeelt meestal spijkerhard, In andere ogen ben jij heel apart, Voel wat ik voel voor jou. Soms kan jouw wereld kort de mijne zijn Iets samen delen is ontzettend fijn Uniek, gescheiden door die starre lijn Voel wat ik voel voor jou. Ik weet jij bent een heel bijzonder kind Autisme is een diepe wond En jij die telkens weer de strijd aanbindt, Met een wereld die je niet doorgrondt. Als iemand openstaat voor wat jij voelt Zou hij snappen dat jij 't zo goed bedoelt Dat jouw beperking je steeds hersenspoelt Dan voelt hij wat van jou Jij bent mijn kind, uniek en wonderbaar Jouw wereld zal de mijne zijn. Soms heftig, soms volstrekt onhandelbaar Maar geen beperking krijgt ons klein Als 's morgens vroeg de nieuwe dag begint Voel ik jouw warmte, mijn bijzonder kind Voelen wij vaak een harde tegenwind k Houd mateloos van jou k Houd mateloos van jou Dit is geschreven door een vader met een autistisch kind. Gezongen door Paul de Leeuw. YouTube - Paul de Leeuw "Voel wat ik voel voor jou...."
er staan mooie gedichten in het boek Geef me de 5, wat handvaten geeft over het begeleiden van iemand met autisme. maar daar staat copyright op dus kan ik hier niet plaatsen. er is ook een website van Autisme, Asperger, PDD-nos, Rett, Desintegratiestoornis Autistisch spectrum. Auti-shop