Wie heeft een (vroege) kale man?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lientje13, 15 jul 2019.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    hoi mama's
    Ik ben eens erg benieuwd, heb je een kale man? Reageer dan graag even, ik moet het even kwijt

    Ik ben een beetje huiverig voor mijn kleine boy die nogal het hele dunne haar van zijn papa lijkt te hebben (16mnd) bijna nog geen haar.

    Vaders werd al heeel vroeg kaal, heb me er nooit zo aan gestoord. Maar nu mijn kleine jongen vind ik het toch wel kut de kans voor hem is ook erg groot.

    Ben benieuwd naar andere moeders die hiermee te maken hebben.
    Maken jullie je er helemaal niet druk om? Hoe relativeer je het wanneer het je "overvalt".

    Alvast bedankt
     
  2. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Hier hebben 3 van de 4 amper tot geen haar gehad tot ze ruim 2 waren. Heb me der nooit vragen bij gesteld. Ook geen zorgen om gemaakt. Kan je uiteindelijk toch weinig aan veranderen
     
  3. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dat had onze zoon ook. Nu een mooie bos. Ook in het begin dat dunne vlassige haar. Is goed gekomen.
     
  4. minniemouse25

    minniemouse25 VIP lid

    31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Mijn ex-man (de vader van mijn tweeling) was al ergens rond zijn 25e a 30e kaal. Onze zoon lijkt gruwelijk op mijn ex-man ook qua uiterlijk als we Kinderfotos vergelijken. Kans is dus groot dat Sem net als zijn papa al vroeg kaal wordt. Ik maak me er niet zo druk om. Is het zo dan is het zo. En zo niet dan niet.
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  6. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
  7. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ook best laat inderdaad!
    Maar het is meer dat ik het link aan zijn vader. En daardoor ben ik een beetje van de leg. Is jouw man ook kaal?
    Als de kleine dit had en mijn man niet geheel kaal was zo vroeg had ik me er ook geen zorgen om gemaakt..
     
  8. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Mijn ex (de vader van de kindjes) was niet Kaal maar had wel heel dun haar. Zijn vader was wel vroeg kaal.
     
  9. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja precies dat zo vlassig!! Hij heeft bovenop een paar krul sprietjes die zijn echt mega lang!
    Is jouw man kaal? Dat is een beetje waar mijn angst nu ligt. Ik zie vaker kale vaders maar dan hebben die kids eigenlijk altijd gewoon normaal haar...

    Je weet natuurlijk nooit zeker of het kind kaal wordt later, of het nu veel of weinig haar heeft. Maar het lijkt exact op dat van zijn vader toen hij klein was. En die had ook al als kind flinke inhammen en dun haar.
    Voor nu kan ik het bij de kleine nog niet zo Zien omdat vanboven vooraan sws amper nog wat zit....
     
  10. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Ja precies... is toch flink ingewikkeld he! Toen ik me er nog niet zo druk om maakte dacht ik ook altijd dat moeders kant belangrijker was. Maar nu ik mij erin verdiep......
     
  11. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Dan heeft je ex dat toch niet helemaal van zijn vader. Genen zijn vreemde dingen....
    maar dan maak je je er vast ook niet druk over als hun vader toch nog haar had
     
  12. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Mijn man is ook kaal maar mijn schoonvader dus totaal niet ondanks chemokuren en weet ik veel allemaal heeft hij nog een goede kop met haar.

    Nu had mijn man dus enorm dik en veel haar tot het dunner werd en hij heeft het nu gewoon tondeuse kort/kaal. Zijkanten zijn nog vol als hij het zou laten groeien alleen klein stukje bovenop is dun geworden dus daarom alles eraf.

    Maar nu klopt het wel dat zijn opa van moeders kant ook kaal was dus mogelijk dat het van die kant is afgekomen.

    Mijn zoon heeft ook echt dik haar en mijn dochtertje van 2,5 jaar heeft een enorme bos wat al bijna op haar billen hangt als het nat is en haar krullen dus uitgekamd zijn.
     
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dat jouw man kaal is zegt niks en dat je zoon nu weinig haar heeft ook niet.

    Maar: het zou mij ook niet boeien. Mijn man verliest steeds meer haar (wat door de zwaartekracht dan op zn rug gaat zitten geloof ik) en ik ben hem retesexy.
    Hij heeft er zelf ook weinig last van.
     
  14. kaaskroketje

    kaaskroketje Fanatiek lid

    20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Genen zijn inderdaad hele vreemde dingen. Ben benieuwd naar ons ventje nu. Mijn man nu is wel al kalend en heel zijn familie. Mama papa zus hebben maar amper haar en heel dun. Ik daar en tegen. Mijn haar is enorm dik en mega veel dus meteen een coupe ontploft en laat het flink uitdunnen zeker als ik het kort heb
     
  15. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.537
    3.932
    113
    Als het zo is, dan kun je het toch niet veranderen, dus ik maak me er niet druk om.
    Mijn vader is al mijn hele leven nagenoeg kaal. Rond zijn 25ste had hij duidelijk weinig haar.
    Mijn beide opa’s hadden weinig haar. Ik ken alleen maar ooms met weinig haar. Mijn broer is 34 en heeft nog relatief veel haar. Zeker wel inhammen maar nog een volle bos vergeleken met familie!
    Mijn man zijn familie heeft hele volle bossen. Dus als er kaalheid is, zal dat bij mij vandaan komen.
    Maar voor mijn 2 zonen kan ik het niet veranderen, ik hoop dat ze het zelf niet erg vinden, maar dat zien we over 20-30-40 jaar wel;)
     
  16. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.495
    6.197
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn man was op zn 23e al kaal, ik ken hem alleen maar kaal. Maar hij zit er echt totaaaal niet mee .. en ik dus ook niet en mijn kinderen dus ook niet:thumup:
    Er zijn echt ergere dingen in de wereld hoor... mooi glimmend bruin hoofd met een gespierd afgetraind lijf eronder, ik kan het echt niet lelijk vinden:D
     
    kaaskroketje vindt dit leuk.
  17. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.250
    2.163
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Mijn dochter was echt heel lang kaal. Met ongeveer een jaar begon het te groeien. Ondertussen kennen we geen kind met zoveel haar als zij. Ze heeft het afgelopen week gedoneerd en dat was meer dan 1 vlecht omdat het anders teveel was qua dikte. Geen zorgen om maken zomaar + je kan er niets aan veranderen.
     
  18. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Bedankt voor je reactie!
    Dan klopt het in die zin bij jouw man wel dat het van moederskant komt.
    Fijn dat de kids een lekkere bos met haar hebben! Al weet ik relativerend dat dat echt niet t belangrijkste is. Maar zo hebben we allemaal onze dingen waar we om kunnen piekeren. En deze blijf ik even flink in hangen. Meer om het feit dat ik het heel verdrietig zou vinden als hij in de pubertijd haarverlies zou hebben. Met alles wat daarbij komt kijken voor zon jonge knul.
     
  19. Lientje13

    Lientje13 Actief lid

    13 jul 2017
    103
    43
    28
    Vrouw
    Socialworker
    Zeeland
    Het is wel erfelijk belast, dus het is niet zo dat het niets zegt. Het is een kwestie van pech of geluk wat je ervan mee krijgt. Ik zijnde control freak plus wat bagage van de afgelopen 1.5 jaar kan dit even niet goed laten aarden...

    vind het wel erg fijn om feedback te krijgen op mijn hersenspinsels. Enne zeker niet gezegd dat kaal niet sexy is. Maar als puberjongen wil je dat nog echt niet meemaken.
    Geniet van je kale man mét rughaar
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.975
    5.807
    113
    Allevier mijn kinderen waren kaal bij de geboorte en zijn pas rond 2 jaar naar de kapper geweest voor een eerste knipbeurt. En mijn vent heeft toch nog een beste bos haar op z'n kop.
    Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt eigenlijk, als het straks zo is is het zo.
    Ik vind het ook zeker niet minder aantrekkelijk eerlijk gezegd, een vent mag best een kale kop hebben hoor, niks mis mee :p
     

Deel Deze Pagina