Wie heeft er advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door schorpioentje82, 21 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schorpioentje82

    schorpioentje82 Actief lid

    13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Hallo dames,

    Lang getwijfeld of ik dit zou paatsen,maar misschien heeft er hier iemand raad.
    Ik zie door de bomen het bos niet meer.

    Mijn relatie gaat al heel lang slecht. Ik denk eigenlijk al vanaf de geboorte van onze zoon. Die wordt bijna 4.
    Daarnaast heb ik nog een dochter van 11waarvan hij niet de biologische vader is,maar wel officieel. Zij heeft ook zijn achternaam.
    We zijn 7 jaar samen.

    Elke dag is t hier strijd. Veel ruzies. Sta voor veel dingen alleen.
    Zoontje heeft lang niks van zijn vader willen weten,waardoor ik alles met hem moest doen.
    Nu is dat iets beter,maar zoontje walst nog steeds over hem heen. Naar mij alleen luisterd hij wel,maar met mn vriend erbij is t soms echt drama.
    Ik doe de financien,administratie,grootste gedeelte huishouden,zorg voor kids en werk 4 dagen.
    Vriend werkt 5 dagen en wil daarnaast alle tijd voor zichzelf. Savonds veel weg,weekend vissen.
    Financieel hebben we niet veel ruimte om zomaar geld uit te geven. Al helemaal niet aan onzin dingen ( als veel bier kunnen drinken als hij weer eens weg gaat)
    Hij denkt niet na en geeft t geld zo uit. Betekend dat t hele gezin daarna op moet letten en er amper geld meer is.
    Smorgens vroeg gaat hij al gelijk de strijd aan met iedereen en is er weer ruzie.
    Het is totaal niet meer gezellig in huis.
    Maar het is wel hun vader,die ze ook niet willen missen.
    Hebben vorig jaar net verbouwd,kids hebben nieuwe kamer gekregen.
    Dit kan ik toch ook niet zomaar opgeven?
    Zitten nu voor de 2de x in therapie. Daar zeggen ze dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Tot nu toe nog geen verandering.

    Ik zie het vaak niet meer zitten,maar blijf doorgaan voor de kids.
    Wat moet ik anders?

    Pff vind t allemaal maar lastig. Misschien iemand raad zodat ik weer een opening zie om door te gaan?
     
  2. nanette77

    nanette77 VIP lid

    11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    weet je..
    Jij kunt in je eentje jullie relatie niet redden.
    Ik begrijp dat jullie al in relatie therapie zitten.Dat is al een hele stap.
    Maar hij moet beslissen wat hij wil. Hij moet mee gaan vechten.
    En jij moet beslissen of jij zo door wilt gaan. Want het klinkt bijzonder eenzaam als ik eerlijk ben.
    Denk je dat het tot hem doordringt hoe ernstig jij het vind als je gewoon je spulletjes pakt en een tijdje bij ej ouders, vriendin oid gaat zitten? Want waarom zou hij veranderen als het toch geen consequetie heeft (klinkt cru, maar zo bedoel ik het niet hoor)
    Sterkte!
     

Deel Deze Pagina