Korte menstruatie na stoppen met de pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Greeneyes91, 17 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greeneyes91

    Greeneyes91 Actief lid

    6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Sinds eind juli ben ik gestopt met de pil i.v.m. onze kinderwens.
    Na een tijd gedacht te hebben dat ik zwanger was en veel negatieve testen later, ben ik afgelopen zondag ongesteld geworden.
    Dit is alleen sinds dinsdagochtend alweer over. Het heeft iets langer dan twee dagen geduurd.

    Is dit wel goed of normaal na het stoppen met de pil?
    Ik maak me een beetje zorgen.

    Voordat ik de pil slikte ruim 10 jaar geleden duurde mijn menstruatie ongeveer 8 dagen.

    Alvast bedankt.
     
  2. Orchid24

    Orchid24 VIP lid

    19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Kan zeker nog van het ontpillen zijn, 2 dagen menstruatie is niet veel maar volgensmij nog niks aan de hand. Zou me er zeker nog geen zorgen over maken, wie weet is het volgende maand alweer heel anders!
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ontpillen kan helaas erg lang duren en dit kan er gewoon bij horen.
     
  4. Parvati

    Parvati Lid

    14 aug 2020
    75
    50
    18
    Vrouw
    Lijkt er op dat je aan het ontpillen bent. Je lichaam kan er maanden over doen om je lichaamseigen cyclus weer te vinden waardoor het nogal kan schommelen in het begin.

    Het is misschien wel een goed idee om te beginnen met de BBT methode en wellicht ovulatietesten gaan doen.

    Ik was vroeger trouwens ook altijd een week lang zwaar ongesteld (inclusief 2 dagen in bed liggen). Na 12 jaar pil slikken en 3 jaar een spiraal te hebben gehad is mijn cyclus nu 29 dagen en ben ik max 4 dagen ongesteld. Je menstruatie verandert naarmate je ouder wordt, daar zou ik me geen zorgen om maken!

    Ik hoop dat je snel een gezonde zwangerschap mag hebben!
     
  5. Iemand1991

    Iemand1991 Bekend lid

    25 apr 2019
    893
    981
    93
    Vrouw
    Ik ben al ruim 3 jaar van de pil af. Mijn menstruatie duurt ook maar amper 2 dagen.
     
  6. Room92

    Room92 Lid

    30 aug 2020
    84
    45
    18
    Vrouw
    Je menstruatie met de pil moet je eigenlijk niet vergelijken met je menstruatie tijdens de pil, het is zeker niet vreemd als het nu korter of juist langer wordt. Ik ben nu ruim 9 maanden gestopt met de pil, cyclusduur is nog steeds variërend (zie hieronder) duur van menstruatie is tussen de 4-7 dagen.

    Heel vervelend omdat je niet weet wat nu dan "normaal" is maarja... Ze zeggen dat ontpillen wel een jaar kan duren. Ik heb ongeveer 15 jaar aan de pil gezeten en ook langdurig doorgeslikt, dus geloof dat mijn lichaam wel ff in de war was:roflmao:
     
  7. Greeneyes91

    Greeneyes91 Actief lid

    6 sep 2020
    125
    27
    28
    Vrouw
    Bedankt voor jullie fijne reacties!
    Stelt me wel gerust dat twee dagen niet per se zorgwekkend is.

    Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet uitkijk naar de zware en lange menstruaties die ik had voor het slikken van de pil. Dus ik hoop dat m'n volgende menstruaties ook niet heftig zullen zijn!
    Ovulatie testen zit ik over na te denken. Denk dat ik eerst de BBT methode ga proberen. Hopelijk snel met resultaat!
     
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier precies hetzelfde.
    Gynaecoloog zegt dat het lichaam alles dan heel efficiënt opruimt.
    Dus zelfs als het zo blijft bij je, is het niet iets afwijkends
     
  9. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hier ook al zo raar! Normaal zonder pil ook een goede week flink ongesteld. Bij mijn dochter 5 jaar geleden kwam dat ook mooi op gang en heel regelmatige menstruatie, nu 5 jaar later ineens super korte cyclussen (ook nog eens) en 2 dagen menstruatie. Af en toe met nog een dagje een heel stuk minder heftig eraan vast. Maakte ik me ook wel zorgen over! Maar in ronde 5 zwanger geraakt en inmiddels alweer bijna 18 weken onderweg:) dus lekker klussen en zien of het lukt.

    Moet wel zeggen dat doordat ik mij er zorgen over maakte, tarwekiemolie na de eisprong heb geprobeerd in de hoop dat de doorbloeding wat beter zou zijn (want dat soort gekke dingen ga je dan doen hè) en het was meteen raak.... maar kan heel goed ook toeval zijn geweest!

    Succes de komende tijd! Hoop dag het snel raak mag zijn
     

Deel Deze Pagina