tja ik zat gister op een verjaardag en ik ben sinds ik een goede vriend heb gehad die zich de afgrond heeft ingewerkt met leningen en credit cards zo erg anti lening terwijl ik ook wel besef dat dat niet eerlijk is want je moet er op de juiste manier mee om kunnen springen... die persoon op verjaardag zei dat ik me zou vergissen aan aantal mensen die een lening zouden hebben dat zouden er echt giga veel zijn... nou had ik zoiets van ja tuurlijk....zal wel.... ik heb dus geen lening, alleen een hypotheek... heb al helemaal geen credit cards mijn instelling is sparen en dan kopen, lekker ouderwets maar wie heeft er een lening? hoe hoog en hoeveel heb je aan maandlasten?
poeh gelukkig niet meer! en mijn advies voor iemand die er aan denkt is ook niet doen! Nu is het bij mij gelukkig niet zo ver gekomen, maar het scheelde niet veel! idd credit cards, leningen ze helpen je alleen nog maar verder in de shit en ik ben blij dat ik er vanaf ben en het helemaal heb kunnen aflossen! voor mij nooit meer!
ik heb zelf geen leningen maar ken wel mensen die een lening hebben of gesloten! sommige mensen sluiten vaak zo'n dure lening om alleen een auto te kunnen kopen ,terwijl je auto alleen maar in waarde zakt! kijk als je gemakkelijk een lening kan betalen dan is er niks aan de hand maar als je krom moet liggen voor een lening is het niet okey! ik heb zelfs een oude vriend die sluite een lening af van 4000 euro om zijn telefoon rekening te kunnen betalen en van het geld wat hij over hield heefd hij drugs gekocht en zitten vergokken kijk dan ben je heel dom bezig , heb hem ook ff flink de waarheid verteld!
Ik ben het helemaal met je eens hoor Iggylover. Wij hebben alleen een hypotheek en een creditcard maar die gebruiken we nooit. Ik vind het wel een prettig idee als je op vakantie bent en er gebeurt iets, dat je hem bij je hebt. Het wordt ook maar gedaan alsof een lening zo geweldig is. Wil je een nieuwe auto/keuken/badkamer... ach neem je toch een lening?! Maar ze vertellen er niet bij dat je van de regen in de drup wordt geholpen.
In de kleine lettertjes staat dan geschreven: 15.000 euro lenen, als je dat in 146 (da's meer dan 12 jaar ) afbetaalt, dan heb je bijna 22.000 euro betaald... dat is bijna de helft meer als wat je geleend hebt! Schandalig gewoon. Idd, als je iets wilt kopen, wat niet onder hypotheek valt, dan kun je er beter voor sparen. Het voorbeeldje auto, je koopt 'm nu met een lening voor 15.000, na 12 jaar is hij afbetaald met maar liefst 22.000 euro (en alle onderhoudskosten er nog bovenop) en met een beetje pech is de auto na die 12 jaar helemaal niks meer waard en is-ie rijp voor de sloop. Groet van Kiki PS maar dat was de vraag niet Ja, wij hebben ook een consumptief crediet gehad en ik was blij dat we eraf waren. Met de zelfde vaart zijn we aan het sparen geslagen en dat is toch beter.
Hallo, Ik en mijn vriend hebben nu een persoonlijk krediet van op dit moment rond de e 11000. Ik ben altijd gewend om veel spaargeld te hebben gehad. Maar wij wilden een auto, trouwen, huis schilderen, voortuin aanleggen, schutting, dakramen en weet ik al wat meer. Ik maak me helemaal geen zorgen want ik trek hier de broekriem heel strak aan en over een jaar hebben wij het alweer afgelost. We lossen elk jaar 12000 af ongeveer. Zijn sinds 4 jaar nog maar 1 keer op vakantie geweest. Elke maand lossen wij zowizo 225 vast af en dan nog 125 en alles wat er over blijft nog meestal tussen 600 en 800 per maand. Daarnaast gaat ons spaargeld er direct naartoe en mijn bonus aan het eind van het jaar. Je kunt jezelf wel voor de gek houden als je bijv. de bonus krijgt en daarvan heel veel andere dingen koopt maar dan ben je niet goed bezig. Je hebt immers dat geld al afgegeven. We hebben nu de grootste uitgaven gehad en sparen nu voordat we dingen uit gaan geven. Heb dus alleen een lening als je ermee om kunt gaan!
Oh ik bedoelde trouwens dat ons vakantiegeld ernaartoe ging en niet ons spaargeld ha haha (spaargeld, haha, dat hebben we 'nog' niet)
Hier geen lening wel een hypotheek (bijna) en ik moet zeggen heb zelfs daar al nachtmerries van gehad! Ik zie het als een torenhoge schuld en niet als investering in ons nieuwe huissie. En de credit kaart gebruiken wij op vakantie voor de tolpoortjes naar spanje toe verder eigenlijk nooit
Wij hebben een lening gehad, en ik ben BLIJ dat we die nu helemaal afgelost hebben! Voor mij nooit geen lening weer! We hebben nu alleen een hypotheek, en zelfs dat voelt een beetje raar voor mij.... Brrr....
wij hebben alleen een hypotheek en dat vind ik al erg. Heb vroegen ook nooit aan lenen gedaan ook niet in me studie tijd. Ben ook zo opgevoed zorg dat je geen lening neemt en leef niet boven het gene je kan betalen. Ik spaar jiust elke maand een bedrag en nu helemaal als er een kleine gaat komen. We hebben wel een creditcard maar dat is meer omdat we soms online dingen bestellen zoals dvds reizen enz enz maar dan boeken we gelijk het geld weer over als er iets gekocht is zodat we gewoon weeer op 0 staan
Hier ook een hypotheek, geen lening. Wel gehad in het verleden, maar nu dus gelukkig niet meer en ook nooit meer! Wel een credit card, die gebruiken we ook alleen tijdens de vakantie voor de tolpoortjes, gaat zo ontzettend veel sneller..Onze credit card is gekoppelt aan de betaalrekening, dus ik zorg dat daar dan voldoende opstaat en dan wordt het daarvanaf geschreven (rond de 15e van de maand), zodat er verder nergens een bedrag blijft openstaan..
Wij moesten plots verhuizen en hebben daarom een lening af moeten sluiten om iets te kopen. Een lening van 5000 euro + verzekering (verplicht, bijna 1000 euro) Een enorm dure lening, want mn man had nog een bkr notering staan (nu niet meer, is inmiddels 5 jaar geleden) Wij betalen 114 euro per maand af. En de looptijd was iets van 72 maanden ofso. Heb hem binnen een half jaar afbetaald, want die rente was echt abnormaal. Je betaalde meer rente dan dat je afbetaalde. Ik heb me er absoluut niet de afgrond mee ingewerkt. Zal ook nooit een cc nemen of wat dan ook. Koop nooit iets zonder ervoor gespaard te hebben. Alleen nu moest het dus wel, anders hadden we geen onderdak en dat is een levensbehoefte. Ken trouwens meerdere mensen die wel een lening hebben maar dat het absoluut niets negatiefs is. Ze betalen netjes wat ze moeten betalen en zitten verder niet in de schulden. Het is dus net waarvoor je een lening afsluit en hoe je met je geld omgaat.
Hypotheek en lening zijn 2 verschillende dingen, maar vallen allebei onder dezelfde noemer. Een lening is vrij te besteden, hypotheek is enkel voor een gebouw. Maar beide is idd een lening van een bank.
hypotheek is investering van een huis... der zijn maar weinig mensen die een huis kunnen kopen zonder hypotheek
Alleen een hypotheek. Een vriend van me had een lening voor zn auto afgesloten bij de dealer waar hij hem kocht. Nu zit ie zo ver in de problemen, de auto is te duur, niemand wilt hem kopen en hij moet wel elke maand 230 euro betalen voor die auto. Domste wat je kan doen, lenen voor een auto.
Wij hebben een lening moeten nemen omdat onze auto plotseling kapot was, we hebben toen een lening van 4000 euro genomen. hiervan lossen we iedere maand 96 euro af. Ik ben helemaal niet van leningen maar ben wel blij dat we het toen hebben kunnen afsluiten anders hadden we een groot probleem!
Wij hebben een doorlopend krediet van 5000 euro. We hadden besloten met zijn 2e te trouwen in Curacao. Dit besloten we in Januari en we wilde graag op 10-10 datzelfde jaar trouwen. Dit zou ons ongeveer 3000 euro gaan kosten...makkelijk op te brengen voor ons. Toen bleek dat toch heel veel familie mee wilde...en wij konden het niet over ons hart verkrijgen om nee te zeggen. We zijn uiteindelijk met 13 man gegaan. Iedereen heeft zijn eigen reis betaald...ook zijn eigen hotel maar de kosten daar werden toch veeeeeel hoger. Ook wilde we nu een echte bruiloft doen ook met trouwjurk etc. Uiteindelijk ging het ons 12000 euro kosten...dat was gewoon niet haalbaar om in 9 maanden zoveel te sparen. We hebben dus 5000 euro bijgeleend. Er staat nu nog 700 open en dan is het afgelost. Wij loste elke maand zoveel mogelijk af...dat is het voordeel van een doorlopend krediet. Maar vond het vreselijk...maar het was het wel waard we hebben een top bruiloft gehad