Wie heeft er een stacaravan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door spruitjes, 22 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Wij dit jaar voor het eerst!

    Ik vroeg me af of jullie tips en tricks hadden mbt de winter. Zoiezo leidingen afsluiten en gordijnen open laten begreep ik.
    Maar wat doen jullie met de tv ? En dingen zoals handdoeken en shampoo? Gaat alles mee naar huis ?
    Nog wat andere dingen waar ik aan moet denken ?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Wij hebben geen sta caravan (hou niet van elk jaar zelfde camping) maar gewone caravan en wij hebben beddengoed, handdoeken en keukentextiel apart gekocht en blijft ook in de caravan. Ideaal! Geen gesjouw :) Hebben ook andere kleur dan we in huis hebben dus komt ook niet door elkaar als we het wassen voor het nieuwe jaar.

    Schoonmaakmiddelen blijven er ook standaard in. Shampoo niet, bij mijn ouders overigens wel.
     
  3. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    wij hebben een normale caravan overgenomen en gaan al het beddengoed, hoofdkussens, en handdoeken etc mee naar huis nemen.als er niet gestookt wordt is het snel vochtig. Onze caravan blijft buiten staan, en dan heb je vocht, Vorst en dergelijke. TV gaat eruit. alle watertanks leeg, watertoevoer, slangen leeg laten lopen en gas goed afsluiten.
    Ook shampoo/douchegel en keuken voorraad gaat mee.
    bestek, kopjes, glas/plastic etc dat blijft wel, netzoals eventuele meubels kun je natuurlijk gewoon laten staan, en matrassen ga je ook niet mee slepen.
    Ik weet niet hoe oud jullie sta caravan is, en hoe goed/slecht geisoleerd het is, met goede isolatie heb je minder last van Vorst, en nattigheid, dan kun je je beddengoed prima daar laten.
    verder zou ik de TV en andere waardevolle dingen zeker mee nemen. men weet vaak dat zo'n park leeg is, dus makkelijker spullen jatten kan bijna niet.
     
  4. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja we hebben alles wat we nodig hebben er in zitten. Als we er naartoe gaan nemen we alleen wat kleren mee en verse boodschappen.
    En de schone was :)
     
  5. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ja het is wel een oudje maar in mei gekocht. Geen idee hoe de staat in de winter is. Maar het interieur is nog super netjes en ook oud dus denk dat het wel okay is
     
  6. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Mijn ouders hebben een sta caravan.
    In de winter wordt gas/ water/ elektriciteit op het park afgesloten.
    Alle etenswaren gaat mee naar huis. Koelkast en vriezer open ( voor de luchtjes) en alle deuren open.
    Meubels/ apparaten/ linnengoed blijft daar.
    We zet mijn moeder overal vochtvreters neer.
    Zodra de camping weer open gaat in april vindt eenmalig de grote schoonmaak plaats ( mijn moeder binnen, mijn vader buiten) en ze kunnen er weer maanden van genieten!
     

Deel Deze Pagina