wie heeft er ervaring met primen voor een inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daantje57, 19 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hallo allemaal,

    Inmiddels ben ik overtijd, en vandaag is in het ziekenhuis afgesproken dat ze me woensdag gaan inleiden. Eigenlijk zouden ze dit al eerder doen omdat ik bloedverdunners gebruik, maar ik ben steeds niet inleidbaar. Daarom is nu woensdag afgesproken. Als ik dan nog niet inleidbaar ben moeten ze me eerst primen. Dat doen ze door middel van orale tabletjes. Ik ben erg benieuwd of hier mensen ervaring hebben met primen. Hoe snel had je voldoende ontsluiting? ... ik heb nu wel een half verstreken baarmoedermond en een heel klein beetje ontsluiting dus er is wel al een begin.
     
  2. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    niemand? :(
     
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Ja ik, kreeg 's morgens om 8u de eerste tabletjes en om 12.00 u. braken mn vliezen. Ze is om 1.00 u. 's nachts geboren (wel een spoedkeizersnee helaas). Succes hoor hopelijk gaat alles goed!
     
  4. mausi

    mausi Fanatiek lid

    22 jul 2009
    2.686
    568
    113
    Gelderland
    Geen ervaring met tabletjes, maar wel met gel... zelfde effect misschien? Om 13:00 uur eerste dosis, veel harde buiken, deed niks verder. Te veel harde buiken voor nieuwe dosis, volgende ochtend weer gel, deed weinig, 's middags weer, deed weer weinig, tegen de avond wel wat harde buiken weer, om 18:00 uur toch 3 cm ontsluiting, vliezen gebroken en 4 uur later bevallen. Bevalling zelf was prima te doen, het waaaaachten met de gel vond ik heel lang duren en saai. Succes.
    Volgens mij gebruiken ze nu geen gel meer in de meeste ziekenhuizen. Daarbij was ik 38 weken, iets anders wellicht als overtijd.
     
  5. mamavjulia

    mamavjulia Fanatiek lid

    13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier met de eerste ingeleid met gel maar had zelf bijna drie cm ontsluiting. Na ongeveer een klein uurtje kwam ik in een weeenstorm terecht en ben tien uur later bevallen.

    De meeste ziekenhuizen gebruiken geen gel meer omdat het vaak een weeenstorm teweeg brengt.
     
  6. Lumiere

    Lumiere Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik zat met 41+2 nog potdicht, ben ge-primed (?)
    Met een ballonkatheter. Eerst enkele uren aan de ctg, toen werd de ballon ingebracht. Dat was pijnloos. Daarna echo om te beoordelen of hij goed zat. Verder geen last van gehad, ik moest aan het ctg blijven behalve bij douchen. Alleen hing de slang van de katheter tussen mijn benen te bungelen, nadat ik tijdens afdrogen na douchen er per ongeluk aan trok.

    Hij viel er na 18u uit, toen had ik 3cm ontsluiting. Helaas was dat niet het startsein voor vorderende ontsluiting, want ondanks wee-opwekkers en flinke weeen bleef ik tot 23.30 op 3cm hangen. Daarna 1cm per uur erbij.
     
  7. lise87

    lise87 Bekend lid

    4 dec 2012
    808
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ik had een heel verhaal getypt.. Toen afgeleid door zoonlief en m'n hele tekst weg.. Even een verkorte versie;

    Met 37 weken ben ik geprimed ivm inleiden door hoge bloeddruk.
    S ochtends rond 9 uur 1cm voordat we begonnen. 1 tablet, rond 12 uur 2cm maar nog iets stugge baarmoedermond. Weer een tablet omdat ik de volgende dag pas aan het infuus zou gaan omdat ze bang waren voor overstimulatie.
    Na elke ctg door het ziekenhuis gewandeld en lekker gegeten in het restaurant! Was een ontspannen dag!
    Tegen de avond had ik ruim 2 cm en een verstreken baarmoedermond. In de hoop dat het door zou gaan nog een derde tablet.
    Uurtje daarna begon het te rommelen, 1,5 uur daarna was m'n zoon er!
    Heftige maar snelle bevalling. In 15 minuten van 4 naar 10 cm. 11 min persen en hij was er. Top bevalling! 😉

    Heel veel succes woensdag! Fantastisch om
    Straks je kleintje in je armen te hebben!

    Ik heb een hele goede ervaring met primen!
     
    Fultimemommy vindt dit leuk.
  8. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Bij mij na het eerste tabletje gelijk de 3cm die nodig was voor ik de wee-opwekkers zou krijgen (in 3uur van 0 naar 3cm).

    Met wee-opwekkers in 6uur van 3cm naar 10 cm. Na 1,5uur persen mbv knip en vaccuum mn zoontje geboren. (Werd om 11.30 opgenomen, om 12.30 eerste tabletje en om 23.30 was ik bevallen)
     
  9. Baby Love

    Baby Love Fanatiek lid

    25 aug 2014
    1.113
    0
    36
    Hier ook gel gekregen, niet de tabletten.

    Kreeg gelijk weeen (mijn vliezen waren gebroken) en na een paar uurtjes infuus aangezet, deze heeft ongeveer een uurtje open gestaan en daarna kwam ik in een storm omdat mijn lichaam zelf ook mee ging doen. Infuus is toen uitgezet en vlot daarop ben ik bevallen.

    Ze hadden bij mij al wel infuus gezet voordat ik gel kreeg. Ze moest zo in zo die dag komen (was 32 wkn en dochter had het moeilijk). Ik heb dus geen ervaring met het lange wachten zoals hierboven wel omschreven en ik kreeg ook geen tweede dosis gel, toen gelijk infuus aan.
     
  10. Jezz84

    Jezz84 Actief lid

    30 dec 2012
    455
    111
    43
    Ik ben met 37 weken opgenomen en geprimed ivm hoge bloeddruk. Ik heb op zaterdag 3x een tablet gehad en zondag ook. Uiteindelijk zondagmiddag bijna 2 cm ontsluiting en het plan was om maandagochtend aan het infuus te gaan om in te leiden maar ineens braken mijn vliezen spontaan en kwam de bevalling vanzelf op gang. Maandagochtend was ze er ;) Ik vond het best spannend, de inwendige onderzoeken en het primen maar het is me erg meegevallen. Hoop dat het jou ook meevalt!
     
  11. Daantje57

    Daantje57 Fanatiek lid

    18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt allemaal. gelukkig heeft onze zoon nog net op tijd besloten om zelf te komen en is de bevalling helemaal vanzelf gegaan in 9 uurtjes tijd!
     

Deel Deze Pagina