Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad deel 7

Discussion in 'Miskraam' started by Alf, Jul 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjol

marjol Fanatiek lid

Nov 14, 2009
    1,881
    3
    36
    Gelderland
    @Alf: Gefeliciteerd! Lekker genieten nu van je mooie meisje.
    Prachtige naam trouwens.
    Sterkte trouwens met bijkomen van de KS, want de eerste paar dagen zijn toch echt wel pijnlijk met name met uit je bed komen.

@tammy: succes morgen. Wat goed dat je al zo snel terecht kan.

@lolababy: ik haat zwangeren die zo dom zijn om door te roken en alcohol te drinken. Ik kan hen ook echt geen baby meer gunnen, terwijl ik al die dames hier met zoveel ellende zo een baby gun. Gelukkig wordt de groep met babietjes hier groter :) en onze tijd komt ook nog wel voor (nog) een baby.

2. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Heel logisch Lola en ik snap het volkomen. Heb het ook en ik vind het ook niet leuk om zo te denken. Maar het is echt niet vreemd vooral als je vrouwen ziet die het zo voor lief nemen lijkt het wel terwijl wij er zoveel moeite voor moeten doen. Het is echt niet eerlijk verdeeld. Dikke knuffel!

3. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

Dec 12, 2012
    1,642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    ALF van harte gefeliciteerd met Sarah!

4. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    ALF, gefeliciteerd!!! Mooie naam, inderdaad.

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Mykelti, kan me goed voorstellen dat je eerst de verzekering goed wil hebben uitgeplozen. Ik zit bij Menzis en ben toen voor een eerste consult naar Gent geweest en toen kreeg ik niets vergoed omdat ik éérst Menzis toestemming had moeten vragen via allerlei formulieren :) En lief dat je eraan denkt. Ik ben best zenuwachtig maar niet meer zo erg als 3 weken terug. Ik baal dat ik nog 1 á 2 weken op de uitslag moet wachten maar ben ook wel heel benieuwd wat hij wil gaan doen m.b.t. medicatie! Nog een weekje maar :D

Lolababy, je gevoel herken ik ook wel hoor. Als ik een zwangere roker zie dan wordt ik ook KWAAD! Zeker met alles wat wij moeten laten is het extra frustrerend! Knuf!!!

6. Tammywynet

Tammywynet Fanatiek lid

May 25, 2012
    1,224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens. Zwangeren horen niet te roken of te drinken. Zij zijn een hotelfaciliteit voor een VIP. Die behandel je met alle honneurs en anders houd je ze buiten de deur! Of leg je ze bij mij voor de deur als je er toch niet (goed) voor wilt zorgen!

Bumbaa, fijn dat alles goed is en dat je even naar binnen hebt mogen spieken!

7. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    Vind ik ook. je geeft een baby toch ook geen sigaret of alcohol?? komt op hetzelfde neer.

Maar ik ken iemand die moeite had met zwanger worden, had geen eisprong. 1e ronde met Clomid was ze gelijk zwanger maar ze kon het niet laten om door te paffen en wijntjes te drinken. En ja volgens haar was er niets aan de hand wat haar kind was gezond geboren (hoe kan je dat zeggen als je de binnenkant en de hersenen niet kan bekijken! van buiten gezond is net persé van binnen ook gezond)

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Die jaloerse gevoelens zijn mij ook echt niet vreemd, zo erg dat ik op een gegeven moment wel heel erge dingen dacht, gewoon uit verdriet. Niet dat ik ooit iemand daadwerkelijk kwaad wenste, maar zo voelde het wel. Laatst werd ik daar door iemand mee geconfronteerd en dat was best gênant. :)
    Maar goed, verdriet laat zich niet altijd sturen.

Nu ook wel verdrietig nu mijn nichtje en een vriendin ook weer zwanger zijn, maar gelukkig minder heftig dan vroeger omdat we al gezegend zijn met een mooie prins. Dat gun ik hier iedereen zo ontzettend!

Ken via via ook iemand die maar doorrookte. Bleef wel lekker slank en de kindjes waren ook fijn klein...veel te klein dus...om verdrietig van te worden. :(

Jordan, hopelijk kunnen ze je goed helpen en mag je snel weer verder.

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Alf: gefeliciteerd meid! Nu lekker genieten!

@Bumbaa: fijn dat de combinatietest goed was!

10. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

May 24, 2012
    2,188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo herkenbaar. Als je zelf zo graag zwanger wil zijn doet het gewoon pijn als zoveel mensen om je heen wel zomaar zwanger lijken te worden.
    Dat er dan ook nog mensen zijn die gewoon roken en of drinken terwijl ze zo'n kostbaar bezit dragen is meer dan schandalig. Daar wordt je alleen maar bozer van. .en terecht.

Ik gun het heel veel mensen om zwanger te worden. Maar geloof me ,jullie hebben absoluut een paar streepjes voor ;)

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

Alf, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Grote broer vindt het vast geweldig :).

12. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    #1652 Jordan, Sep 9, 2014
    Last edited: Sep 9, 2014
    Nog even terug komen op het roken en zwanger worden/zijn. Een collega van mij raakte ongepland zwanger. Ze had er al 2 in een wat hogere leeftijd maar ze besloten om toch voor deze nieuwe mini te gaan. Maar zij rookt dus ook. Dus lekker in de pauze, sigaretje opsteken, na werktijd weer en mijn man kent haar man dus thuis ging dat ook nog wel 4 keer in de tuin staan paffen. Volgens haar omdat de dokter had gezegd dat de stress die het niet roken haar zou opleveren voor een kindje ongezonder zou zijn dan door roken (yeah right). Afijn, kindje werd geboren, 4 weken te vroeg! En moest met ademhalingsproblemen vlak na de geboorte worden opgenomen in het ziekenhuis, het jongetje liep groen aan. Maar lekker doorroken allemaal. Als ik een zwangere vrouw op straat zie roken dan draai ik echt ff mijn raampje open om er wat tegen aan te roepen hoor :D

En qua zwangere vrouwen waarbij het zo makkelijk lijkt. Het nichtje van mijn man riep steeds dat als zij en haar inmiddels man getrouwd waren dan zouden ze een kind 'nemen' (argh). Ze waren getrouwd en bam, 3 maanden later was ze zwanger op het moment dat wij eindelijk verder werden onderzocht. De dag dat onze eerste terugplaatsing van zwangerschap toch een miskraam bleek te zijn is hun zoontje geboren. Over vervelend toeval gesproken maar toen heb ik wel een flink potje zitten janken. Het is héél erg maar ik heb het jochie alleen op foto's gezien en nog steeds niet in real life (inmiddels al 2 jaar oud).

En een kennis van mijn moeder ging aan ICSI beginnen en vroeg mij op Facebook van alles en nog wat m.b.t. de behandelingen. Vlak na haar eerste tp, tijdens de wachtweken bleek haar man vreemd te gaan met meerdere vrouwen. Auw. Ze was niet zwanger en ging scheiden. 2 maanden later! had ze een nieuwe vriend en een maand later was ze zwanger. Dat was ook erg heftig toen ik dat hoorde.

Verder heeft zusje van 4 jaar jonger er 4 en is mijn beste vriendin zwanger van nummer 2. Toch voelt het bij hen anders. Denk dat we allemaal zulke situaties kennen en moeten doorstaan. We gunnen het iedereen maar sommige gevallen steken gewoon echt.

...heel verhaal weer geworden :D Ik praat veel hahaha.

13. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Goedemorgen allemaal,

ALF als eerste van harte gefeliciteerd hoor, lekker genieten nu.

Over het roken en drinken, heb gister avond even goed kunnen praten met mijn mannetje. De afgelopen weken lopen we flink langs elkaar heen.
    En ik heb behoefte om te praten, alleen vlucht hij juist. Heel moeilijk allemaal hoor.
    Kan mijn moeder niet meer bellen, en toen ik gisteren bij mijn stiefvader was met mijn zus brak ik even, het bespreken van de tekst op de steen Pfff, wil ik helemaal niet maar het moet.

Dat roken slecht is dat is natuurlijk heel duidelijk, maar stress is nog erger, ik heb hier de grootste vermoeden dat dit Bij mij het geval is waarom het hier mis gaat.
    Zoveel wat er hier gebeurt is gewoon te veel voor me.
    Ben echt blij dat deze site er is en ik kan lezen haha al is het soms moeilijk om te zien dat er zoveel zwangere zijn, maar voelt goed.
    Hoop ook echt dat het hier weer lukt en ik mijn hoofd leeg kan maken en het goed uit kan lopen zeg maar.
    Iedereen maakt heel veel mee in zijn of jaar leven, dat besef ik heel goed. Is het alleen een plaatsje geven dat heeft tijd nodig. Werk zelf veel, kinderen vent Blah Blah zoals iedereen, midden in een verhuizing. Word gewoon lichtelijk gestoord haha. Maar ga er nog steeds voor om een klein kindje te krijgen.

Lieve meiden thanks dat jullie er zijn, ook jullie hebben genoeg aan je eigen hoofd.

14. Nandanovember

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    van mijn 1e zoontje was ik gelijk 1e ronde zwanger. Ik merkte jaloezie bij 1 vriendin die een miskraam had gehad. Ik begreep haar volkomen maar het deed ook zeer dat ik mijn blijheid niet kon delen. (en de vriendschap is kapot gegaan toen hij 1,5 jaar oud was omdat ze hem nog steeds niet wilde zien. zelfs niet op kraambezoek oid)

Daardoor dacht iedereen ook gelijk maar dat ik in no time zwanger kan raken.

Ja, dat zwanger raken dat lukt op zich ook wel. Maar het is al 3 x fout gegaan in 8 maanden tijd. Niks om jaloers op te zijn toch.

15. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Nee dat klopt hoor als ze hier bevallen is zal ik echt wel op kraambezoek gaan. Zou mijn vriendschap er niet voor opgeven.
    Als ze niet is komen kijken dan vind ik dat wel een beetje egoïstisch maar goed iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om toch.

16. Jordan

Jordan Fanatiek lid

Apr 17, 2012
    3,395
    1
    36
    Den Haag
    Ik voel wel jaloezie als ik een vrouw zie lopen met een zwangere buik van 8 maanden. En natuurlijk weet ik haar voorgeschiedenis niet maar het is wel iets wat ik graag zou willen. Qua vriendinnen en familie is het niet per see jaloezie, althans, zo voel ik het niet. Ook niet misgunnen maar meer op de feiten worden gedrukt van iets wat voor ons misschien nooit zal gaan gebeuren. Dat is wat zeer doet. Voor mijn zusje en vriendin ben ik overigens wel heel blij hoor. Gun het ze van harte, gun ze gezonde kindjes en een fijne zwangerschap :)

17. Nuage

Nuage VIP lid

Mar 12, 2008
    9,020
    659
    113
    Hebben jullie mijn andere topic al gelezen? Dat is ook zoiets...

18. Nandanovember

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0

Ja dat klopt. Maar ik moest het al mijn zwangerschap negeren. Mocht er niet over praten haar haar, geen foto's op Facebook plaatsen, etc. Vanaf week 30 wilde ze mij ook niet meer zien. Toen ie geboren is heb ik geen kaartje niks gekregen. Ze wilde ook niet op kraambezoek komen. Ik heb dat allemaal geaccepteerd omdat ik haar verdriet begreep. Ik ging altijd bij haar op visite, want ze wilde niet bij mij thuis komen. Want dan zag ze mijn kind. Toen hij 1,5 jaar oud was en ik nog steeds moest doen alsof hij niet bestond was ik er wel klaar mee. Toen vond ik dat ik genoeg begrip had opgebracht.

Want ik snap het heel goed hoor. Ik heb ook jaloerse gevoelens als anderen vertellen dat ze zwanger zijn of ik zie iemand met een dikke buik. Of iemand die oopsie zwanger is geworden en twijfelt of ze het wel zou houden. 2 vriendinnen van mij zijn pas bevallen. En oh wat zou ik ook graag zo een klein frummeltje weer willen. Maar ze negeren? nee dat gaat me te ver.

19. Nandanovember

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0

hoe heet het topic?

20. lolababy

lolababy Fanatiek lid

Jul 28, 2014
    1,403
    1
    0
    Zelfstandige
    Dat meen je niet zeg, nou je heb dat toch wel gewoon gedaan hè. Dat is geen positieve jaloezie meer hoor, zo noem ik dat bij me zelf. Je gunt het een ander maar jezelf ook.

Nee die vriendin heb Jij duidelijk niet nodig.

Share This Page