Wie heeft er wel eens moedervlek(ken) weg laten halen in gezicht?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vollutto, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vollutto

    Vollutto Niet meer actief

    Ik heb heel veel moedervlekken op mijn lichaam. Al een aantal keren heb ik er een aantal weg laten halen, maar dat was op plaatsen die niet echt heel zichtbaar waren (buik/rug/onder hoofdhaar)
    Op dit moment heb ik 3 moedervlekken in mijn gezicht die veranderd zijn van vorm. Die wil ik dus weg laten halen. In de 1e plaats omdat ik dat veiliger vindt, maar ook omdat ik van die 'wrat'achtige moedervlekken absoluut niet mooi vindt.

    Wie heeft dit wel eens laten doen? En waar? Hebben ze het weggesneden of weggebrand. Hebben jullie littekens over gehouden?

    Bij de moedervlekken die ik al weg heb laten halen is er na een tijdje een soort verdikt stukje huid als litteken teruggekomen. Dat schijnt een naam te hebben, maar die weet ik niet meer. Ik ben bang dat ik dat ook in m'n gezicht krijg en dat is niet echt de bedoeling natuurlijk... Het kan natuurlijk ook komen omdat ik deze moedervlekken heb laten wegbranden bij een dermatoloog en niet onder behandeling ben geweest bij een plastisch chirurg. (volgens mijn HA moet ik voor moedervlekken in mijn gezicht naar een plastisch chirurg)
     
  2. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Geen ervaring mee, heb wel ergens anders een grote die ik weg wil laten halen....maar durf niet zo goed hihi
     
  3. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb een moedervlek laten weghalen in mijn hals (omdat de huisarts het een verdacht moedervlek vond, gelukkig bleek er na nader onderzoek niets aan de hand te zijn.)

    Hij is weggesneden, volgens de huisarts was hij namelijk te groot om te branden, en daarna met een paar steekjes gehecht. Ik heb er een klein litteken aan over gehouden.

    Het snijden is trouwens gewoon door mijn huisarts gedaan (tegelijkertijd met een paar plekjes die ik heb laten wegbranden). Ik ben wel tevreden met het resultaat. Ik denk eigenlijk dat je altijd wel een litteken(tje) zult blijven zien. Hoe groot dat is, hangt vooral af van de grootte van de moedervlekken.

    Is het misschien een idee om er eerst één te laten weghalen en daarna te beslissen of je de andere 2 ook wilt laten weghalen?
     
  4. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    `mijn moeder heeft zo een moedervlek ( wratachtig) bij haar mondhoek weg laten halen. dat deed gewoon de chirurg in het ziekenhuis meen ik. hij is weggesneden en gehecht. het litteken viel erg mee vond ik. ze sturen het ook op trouwens dan.

    ik heb hem ook maar bij mij is hij veel kleiner , ik heb besloten hem niet weg te laten halen na wat er met haar gebeurd is.
     
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat is er met jouw moeder gebeurd dan?
     
  6. Sensea

    Sensea Niet meer actief

    de uitslagen kwamen terug dat alles goed was en een kleine 2 jaar later is ze gestorven aan een zeer agressieve vorm van longkanker. toen ze het ontdekte was ze al terminaal. sommige mensen zeggen dat moedervlekken weghalen dit in de hand werkt. ik durf hem dus niet weg te laten halen.
     
  7. k3lly

    k3lly Fanatiek lid

    1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Mijn vriend heeft er 1 weg laten halen op zijn neus. Deze is weg "geschraapt" hij hield er eerst gewoon een schaafwondje aan over en nu zie je er helemaal niets meer van. Dit is overigens door de dermatoloog gedaan, omdat deze vondt dat het er verdacht uitzag. Tegelijkertijd zijn er ook 2 verwijderd op zijn rug, deze zijn gewoon weggesneden en gehecht.
     
  8. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik heb, toen ik klein was, een grote moedervlek op mijn weg laten halen! Is nu een litteken, doordat ik huilend uit de narcose kwam en het wondje dus iets opengegaan is toen! Zelf merk ik er niks van, het hoort gewoon bij mij.

    Soms komen mensen die ik al jaren ken opeens vragen of ik door een kat gekrabbeld ben (wijzend naar mijn wang). Kan je nagaan hoe het opvalt haha
     
  9. MaRita

    MaRita Actief lid

    18 okt 2008
    465
    10
    18
    En wat zijn de kosten? Moesten jullie alles zelf betalen of valt het onder verzekering?
    Ik heb een wratachtige moedervlek op mijn gezicht en wil deze weg laten halen.
     
  10. san84

    san84 Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ,

    ik had er 1 bij mijn oog zitten aan de buitenzijde en zat er altijd aan te pulken toen besloten hem weg te halen hij is weggebrand en je voelt het iets maar niet erg en hij valt bij mij in de plooi dus ook geen litteken zichtbaar .

    werd gewoon vergoed hoor als huisarst bezoek
    groetjes san84
     
  11. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik had een vrij grote moedervlek (op de huid liggend) naast mijn mond. Die heb ik laten weghalen omdat ik ging trouwen (ijdel, he..?). Wilde later geen spijt krijgen dat ik het niet had gedurfd.
    HA durfde het niet zelf aan, dus ben naar de plastisch chirurg gestuurd en je ziet er echt nauwelijks meer iets van. Alleen als je het weet kun je zien dat er een littekentje zit.
    Zal straks ff kijken of ik foto's voor je heb.
    Kosten waren voor de zorgverzekeraar, omdat de HA ook wilde dat de moedervlek werd onderzocht (gelukkig goede uitslag).
     
  12. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Ik heb niet alles gelezen maar ik heb er een weg laten snijden in mijn nek... door een plastisch chirurg! alleen het is er echt lelijk op geworden. De moedervlek had een doorsnede van ruim 2.5 cm. Nu ben ik gezeged met een litteken van ik schat 15 cm! Heel lelijk met veel litteken weefsle. het vreemde weefsel was wel goedaardig gelukkig. Ik heb wel in mijn litteken wel eens een haartje wat ook op de moedervlek zat. Verder is hij gewoon groot en lelijk alleen mensen reageren er niet op, littekens zijn 'normaal'. Moet wel zeggen dat dit wel vrij extreem was en dat mensen mij in het begin vroegen of ik me keel had willen doorsnijden.

    suc6 met je keuze
     
  13. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @TS: Overigens is het belangrijk te weten dat de huis van je gezicht heel anders kan reageren op een ingreep dan de rest van je lichaam. Ik heb ook een moedervlek op mijn borst laten verwijderen (leek op de moedervlek die ik op mijn gezicht had), maar dat litteken is vele malen zichtbaarder en voelbaarder dan het litteken op mijn gezicht.

    Ik heb een beetje geknipt en geplakt om te laten zien hoe het bij mij eruit ziet. Ik hoop dat het een beetje duidelijk te zien is. Zo niet, dan mag je me PB'en en mail ik je de gewone foto's ff. ;)
    Ik merk trouwens wel dat de moedervlek kleiner was dan ik in mijn hoofd had. Hij leek altijd zo enorm, maar nu ik 'm terugzie valt dat best nog mee :)
     
  14. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Ik heb er 3 weg laten halen in mijn gezicht.
    2 vlakbij mijn neus en 1 bij mijn oog.

    Ik heb het laten doen in het ziekenhuis. Het verdoven vond ik het vervelendste. Je voelt die prik echt wel even. Daarna is het pijnloos.
    Bij mij zijn ze gehecht en kreeg ik van die pleistertjes erop.
    Het heeft bij mij wel even geduurd eer het geheeld was en het bleef nog redelijk lang rood.

    De plaats waar ze hebben gezeten is nu de huid wat lichter.
    Ik heb er nog steeds geen spijt van!
     
  15. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    ik heb er 1 weglaten halen in de buurt van mijn slaap iets meer naar beneden en richting mijn neus. moeilijk uit te leggen

    huisarts heeft het zelf gedaan. ze zijn verdooft en weggebrand. aan het begin toen het geheeld was zag je een klein kuiltje maar was niet diep nog geen millimeter. later is dit bijgetrokken.
    het enige wat ik er nu nog van merk is dat dat stukje niet zo goed bruin wil worden. maar ik ben niet iemand die graag bruin wil worden of enorm verkleurt in de zomer dus valt niet op.
     
  16. Arti13

    Arti13 Niet meer actief

    Ik heb toen ik een jaar of 13 was 3 moedervlekken laten weghalen in mijn gezicht. 1 rechts naast mijn oog, 1 op en 1 onder mijn kin.
    Eerder al een weg laten halen boven mijn linkerborst (dor gewone chirurg) en later nog op mijn rug (door de huisarts).

    In mijn gezicht zijn door een plastisch chirurg gedaan en volgens mij werd het toen niet vergoed, maar hebben mijn ouders het zelf betaald. Ik meen dat ik bij een particuliere kliniek ben geholpen.

    De prikken waren verschrikkelijk. 15 in totaal, 5 rondom elke moedervlek. Heel plaatselijk dus. Ik heb een week niets mogen doen, niet praten, alleen vloeibaar eten en drinken nuttigen. Dat is minder leuk als je 13 bent.
    Je ziet af en toe een licht litteken. Ook heb ik altijd een rood puntje op mijn kin overgehouden.
    Maar zeker als je vlekken diep in de huid zitten, kan je beter iemand aan het werk zetten die echt cosmetisch kijkt. De moedervlek die bij mij is weggehaald door de gewone chirurg heeft een enorm litteken achter gelaten. Het is waarschijnlijk niet diep genoeg gehecht, waardoor het opengesprongen is.

    Zo lekker plastisch allemaal ;):p

    De rest laat ik maar mooi zitten. Heb er vrede mee dat ik nou eenmaal onder de vlekjes zit en er nog steeds bij krijg. Ik hou het wel een beetje in de gaten of alles er rustig uit ziet.

    Succes met je beslissing!
     

Deel Deze Pagina