Wie heeft ervaring met 2e keer cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sab88, 18 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Hoi ,

    15 december heb ik al een keer cytotec genomen om onze zwangerschap (missed abortion) van 9 weken te beëindigen.
    16 december kwam alles op gang ... Dezelfde week een echo gehad en het vruchtje met vruchtzak was er al uit. 2 weken geleden weer voor een echo gehad , toen zagen ze nog een stolsel zitten en wat vocht. Kreeg de keuze of weer de tabletten of wachten op m’n menstruatie en 2 weken later weer een echo. Ik heb voor het laatste gekozen. Nu moest ik gister weer voor een echo en het is nog steeds niet schoon (nog geen menstruatie gehad ook).
    Ik heb weer de cytotec meegekregen.
    Zal dit evenveel pijn doen , als de eerste keer ?
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Bij mij hetzelfde, maar t heeft bij mij niets gedaan. Wel wat lichte krampen en beetje bruinverlies. Mijn zkh geeft het eigenlijk nooit bij een restje nog een keer, het werkt meestal niet, maar op mijn verzoek toch gekregen. Ik wacht nu mijn menstruatie af, dan heb je op zich wel een kans dat het meekomt. Mochten de pillen bij jou wel iets doen, dan zal het waarschijnlijk niet zo’n pijn doen als de eerste keer.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb 3x cytotec gehad, weinig pijn en bloed gehad en werd helaas alsnog een curretage.
    Hopelijk komt de rest bij jou nu wel mee.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  4. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel voor je reactie ... En wat balen dat het niks voor jou heeft gedaan.
    Ik hoop natuurlijk dat het laatste beetje er alsnog uitkomt. Al heb ik er ook een hard hoofd in
     
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Gelukkig heb je er niet veel pijn aan ondervinden. De eerste keer dat ik ze nam was echt hels!!
    Gelukkig was het na een paar uur over , anders had ik het denk ik niet eens getrokken. Hoop idd dat ik er nu minder last van zal hebben
     
  6. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk het eigenlijk niet... maar ik heb niet de ervaring die jij hebt. Ik zal je uitleggen waar ik mijn mening op baseer. Ik heb ook twee keer cytotec ingenomen. De eerste keer had ik wel kramp. Maar niet heel erg. Er gebeurde ook verder niks. De tweede keer cytotec was 2 weken later. Ik moest sowieso beide keren 2 keer 4 pillen innemen. Nadat ik de de eerste 4 pillen van de tweede reeks had ingenomen kwam de miskraam wel op gang. Ik heb toen behoorlijke krampen gehad, tot het vruchtje eruit was. De tweede 4 pillen heb ik nog wel ingenomen maar brachten niet meer hetzelfde heftige effect omdat het vruchtje al weg was. Wel kreeg ik iedere keer wat kramp bij het verliezen van een stolsel. Maar dat was zelfs na 2 weken nog zo. Daardoor wist ik op een gegeven moment ook dat ik weer wat zou verliezen.. door de kramp vooraf.

    Hoe dan ook. Het meeste ben je al kwijt. En dit zal dus denk ik wel voor wat kramp zorgen, maar ik denk zelf niet voor hevige pijn. Uitzonderingen daargelaten gaat de pijn denk ik gepaard met het verliezen van weefsel.
     
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Bedankt voor het vertellen van jou ervaring.

    Ik heb de tabletten gisteren rond 12.00 uur ingebracht. Het duurde dit keer wel langer als de vorige keer , voordat ik last kreeg van kramp. Rond een uur of 5 kreeg ik last. Het was gelukkig niet zo erg als vorige keer , maar wel wat erger als menstruatiekramp. Dit heeft een paar uur geduurd. Maar ben tot nu toe nog niks verloren helaas , dus heb er een hart hoofd in
     
  8. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Bij mij ging het hetzelfde. Idd later wat kramp maar het bracht helaas niets op gang...
     
  9. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.840
    1.675
    113
    Vrouw
    Had bij de 2e MA cytotec genomen en vervolgens kwam alles een paar uur later eruit. Dag later opnieuw cytotec maar toen gebeurde er niks behalve wat krampen. Bij mij kwam beide keren na ca. 2/3 weken alsnog het restje los vanzelf, 2 weken daarop eisprong en dus ongi wederom 2 weken verder. Kon dus pas ongi worden na dat het restje eruit was.
     
  10. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ik heb na de 2e keer de tabletten ingenomen te hebben toch een paar dagen erna bloedverlies gehad.
    Alleen afgelopen week op de echo te zien dat er nog steeds vocht of een stolsel zit. Moet volgende week donderdag weer voor een echo en als het dan niet weg is volgt er alsnog een curretage pff
     
  11. MamaLayenNo

    MamaLayenNo Actief lid

    30 dec 2018
    104
    149
    43
    Vrouw
    Ik heb begin november een miskraam moeten opwekken met cytotec ik kreev 2x 4 pillen mee.. Ik vond de tweede keer minder erg.. Bloeden stopte ook na 2u.. Hier helaas niet alles eruit... Moest ook wacbten op een ongi tot mu toe niet gehad.. Vorige week donderdag een kuur om mn ongi op te wekken... Kuur van 5dgn... Nu nog niet gebloed.. Volgende week vrijdag een hysteroscopie staan... Hoop daarna dit hoofdstuk te kunnen afsluiten... Vraag of je ipv een curretage een hysteroscopie kan krijgen.. Heb je minder kans op complicaties. Sterkte x
     
  12. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Wat vervelend dat het bij jou ook zo’n lange nasleep heeft gehad.
    Bij mij hebben ze overlegd een hysteroscopie of een curretage en het is toch het laatste geworden alleen doen ze het wel samen met een echo , om er zeker van te zijn dat ze zo voorzichtig mogelijk te werk gaan.

    Ik wens jou alvast heel veel sterkte !! Hoop dat je het zo snel mogelijk kan afsluiten xx
     

Deel Deze Pagina