Wie heeft ervaring met Davitamon mama compleet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xeva, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xeva

    xeva Actief lid

    30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

    De 1e week nadat ik wist dat ik zwanger was was ik totaal niet misselijk. Ik begon daarna met het slikken van Davitamon mama compleet met visolie. Daarna was ik elke dag misselijk en moest ik overgeven, maar tot op gister niet de link gelegd.. Dacht dat het gewoon zwangerschapsmisselijkheid was en het erbij hoorde. Tot ik gister dus die pil vergeten ben te slikken en vandaag kiplekker wakker word!! Helemaal niet misselijk gewoon.

    Zijn er meer mensen die dit herkennen?
    Zou toch een giller zijn als het daardoor kwam... Dan stap ik per direct over op alleen foliumzuur!

    Groetjes!
     
  2. Rannie

    Rannie Actief lid

    21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Ik slik deze ook sinds ik weet dat ik zwanger ben, maar geen last van misselijkheid. Ik neem hem altijd met een heel glas water een half uur na het avondeten. Wanneer neem jij hem?
     
  3. xeva

    xeva Actief lid

    30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam hem smorgens na het eten, en dat viel nooit zo lekker dus daarna heb ik hem savonds geprobeerd maar ook dat hielp niet..
     
  4. mamalap

    mamalap Niet meer actief

    Ja had ik ook last van vooral in de ochtend. Toen ben ik hem tijdens de lunch gaan nemen. Echt tussen boterham 1 en 2 en geen last meer van gehad. (Dus bodem eronder en erop) ;)

    Anders ander merk proberen.
     
  5. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb er ook last van. Heb ondertussen ook al de Kruidvat Vitaal Zwanger tabletten geprobeerd maar ook daarvan moet ik overgeven. In overleg met de verloskundige slik ik dus nu al enkele maanden enkel foliumzuur. Waarbij het zich gek genoeg niet voordoet.

    Nu moet ik wel erbij vertellen dat ik sowieso weken lang vaak en veel heb moeten overgeven. Maar door de tabletten werd het alleen maar erger. Het is dus wel mogelijk dat je er slecht op reageert.
     
  6. xeva

    xeva Actief lid

    30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat apart he! Ik ga ook maar een tijdje alleen foliumzuur proberen en kijken of dat helpt. Nu ik jouw verhaal lees denk ik helemaal dat het door die pillen kwam
     
  7. cheshire

    cheshire Actief lid

    13 okt 2015
    144
    2
    18
    Drenthe
    Ik slik ze ook. En dag en nacht misselijk. Misschien toch eens kijken wat er gebeurt als ik iets anders neem.
     
  8. expectful2009

    expectful2009 Niet meer actief

    Heel herkenbaar! Ik heb tot 11 weken zwangerschap foliumzuur op recept geslikt, daarna ben ik overgegaan op Davitamon Compleet Mama met visolie. Bij mij valt het ook niet goed en daarom durf ik het eigenlijk ook niet meer te nemen. Nou moet ik wel zeggen dat ik sowieso al erg misselijk was en veel moest overgeven (nu bij bijna 17 weken zwangerschap overigens nog steeds)
    De tip om het tussen 2 boterhammen in te proberen, ga ik zeker eens proberen toe te passen!
     
  9. xeva

    xeva Actief lid

    30 aug 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik had het echt sinds ik ze slikte, maar ik dacht toen, het is ook week 5 dus dat kan gewoon zwangerschapsmisselijkheid zijn. Maar nu ik er een ben vergeten en het meteen weg is... Toch apart
     
  10. MamaDeluxe5

    MamaDeluxe5 Fanatiek lid

    26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ja hier nog 1, maar komt bij mij omdat er ijzer in zit en daar word ik misselijk van. Misschien eens op een ander tijdstip nemen?
     
  11. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Klinkt mij ook bekend hoor! Al heb ik dan Etos zwanger worden plus nog extra ijzer en foliumzuurtabletjes van de gyn.. Bij mij kwam het er de afgelopen weken ook steeds weer uit.. nu lijkt het een beetje beter te gaan :)
     
  12. StrayCat

    StrayCat Fanatiek lid

    2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik reageerde overgevoelig op al die vitamines. Ik werd er chagrijnig en agressief van. Echt geen pretje. Ik ben er ook mee gestopt. Ik reageer sowieso altijd al overgevoelig op vitamine dingen helaas.
     
  13. Kitty01

    Kitty01 Actief lid

    30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik slik ze ook en heb totaal geen last van misselijkheid...
     
  14. Ongeduldig26

    Ongeduldig26 Fanatiek lid

    7 jul 2015
    1.520
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik ze ook en nergens last van gehad :)
     
  15. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Ik heb er ook geen problemen mee.. Wel van mijn schildklier pillen pfff
     
  16. silvana81

    silvana81 Fanatiek lid

    12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ik slik alleen foliumziuur....die grote pillen krijg ik echt niet weg.
    Maar ben zo misselijk dat zelfs deze pillen er al gelijk weer uitkomen
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Misschien Gravitamon proberen?
     
  18. Wiskagirl

    Wiskagirl Bekend lid

    6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hahahaha iedere x als ik jou tegen kom in een topic lig ik helemaal in een deuk vanwege jou onderschrift Hoe kom je er op hahaha.

    Ik slik ook die mama compleet vis gevallen en heb er gelukkig geen last van ik slik ze wel pas na 12 weken omdat ik daarvoor ook erg misselijk was en dus alleen foliumzuur zuigtabletten innam misschien ook wat voor jullie dames?
     
  19. Roos02

    Roos02 Fanatiek lid

    24 sep 2013
    2.021
    1.067
    113
    Ik slik deze al de hele zwangerschap en dan zou ik nu ook nog misselijk moeten zijn (35 weken zwanger nu). Bij mij begon de misselijkheid zich pas te ontwikkelen in week 6 tot week 18. Je kan het altijd uittesten door over te stappen op een andere foliumzuur. Misschien helpt het en misschien heb je gewoon een goede dag gehad :) Fijne zwangerschap verder!
     
  20. Sara84

    Sara84 Lid

    2 nov 2015
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo wat gaaf! Die slik ik ook en ben ook misselijk! Gauw proberen dus
     

Deel Deze Pagina