Wie heeft ervaring met de AMEDAKOLF ( electrisch/dubbel )

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Gwennie, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwennie

    Gwennie Lid

    18 apr 2006
    63
    0
    0
    Hallo Dames,

    Over 2 weken moet deze moeder weer aan het werk en mijn Medela mini electric lijkt het bijna te begeven. Bovendien maakt deze enorm veel herrie. Ik ben aan het orienteren geslagen en twijfel nu over een dubbele bostkolf van Medela ( mini electric plus ) of de AMEDA Lactaline Personal. Laatstgenoemde is nu gunstig geprijsd bij prettymum+tas e.d. ( € 199,- )Hij lijkt dan heel erg op de Medela Pump in Style ( PIS, € 295,- ), maar is veeeeeel goedkoper.
    Mijn vraag is dan ook: heeft iemand ervaring met de AMEDA dubelle electrische kolf en wat zijn je ervaringen?
    Klopt het dat de Ameda kolf minder lang mee gaat dan de Medelakolf, qua duurzaamheid motor?

    Alle ervaringen zijn welkom!

    Thanx Gwennie
     
  2. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aangezien je schrijft 'alle ervaringen zijn welkom' toch een berichtje van mij.

    Ik heb namelijk de 'Pump in style', ja het is een dure kolf dat zeker maar hij is super fijn in gebruiksgemak. Inderdaad dubbel kolven in 10 min klaar. Je krijgt er gelijk 4 flesjes een koeltasje en een koelelement bij. Hij kan op stroom en op baterijen en je krijgt er een handkolf bij. (Nog nooit gebruikt overigens) Ik kolf zelf zo'n 4 a 5 keer per dag (afhankelijk of ik 's nacht wakker word) In eerste instantie had ik ook de mini electric maar vanwege de hoeveelheid kolven overgegaan op een dubbel kolf. Ik hoop dan ook dat hij niet vlug afgeschreven is. Maar volgens de LK is hij inderdaad erg duurzaam. (Dus hoop op weer kunnen gebruiken een volgende keer)

    Ik ken de AMEDA niet dus kan niet zeggen wat het verschil in ervaring is. Alleen de verschillen tussen de mini electric en de pump in style maarja dat verschil is ook zo groot!
     
  3. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik heb de mini electric plus (dubbel dus) Heb 'm gekocht via MP (voor 25 euro met 14 flesjes erbij!) en gewoon alles gesterliseerd. Hij bevalt mij goed. Ben nog niet aan het werk dus kolf nog niet superveel maar als ik kolf ben ik met 10 min klaar. Hij maakt wel veel herrie maar leg er meestal iets overheen (handdoek of zo) en dat scheelt wel.
    Ik heb trouwens de kolftas van Medela ook 2e hands gekocht (hoop 'm morgen binnen te hebben).
    Misschien dus een tip om evt de pump-in-style 2e hands te kopen want er staan er genoeg op MP. ;)
     
  4. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ik heb de Ameda, en die bevalt me heel erg goed! Hij maakt bijna geen geluid (met de deur dicht horen je collega's je echt niet!) en alle onderdelen kunnen in de vaatwasser en in de magnetronsterilisator... Alle goedkope flessen met een smalle hals passen er onder, dus ook de flesjes van bijv. de Hema! Ik heb er niet zo'n tas bij maar ik heb gewoon een shopper-tas gekocht en een klein koeltasje bij de Blokker!

    Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen, ik gebruik 'm nu bijna vier maanden, drie dagen per week drie keer per dag en merk nu nog niets van slijtage of wat dan ook! Maar goed, zelfs al zou de Ameda minder lang mee gaan, zonder tas kun je twee Ameda's kopen voor de prijs van 1 Medela...
     
  5. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb ook de Ameda en ik vind het een geweldig ding. Weinig geluiden en hij geeft bij mij meer opbrengst dan de Medela. Bovendien is hij handig schoon te maken en kan er geen melk in de motor komen, terwijl dat met de Medela wel gebeurt.
     
  6. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    hoi

    geen ervaring met ameda
    maar wel met de pisa

    ik had eerst de mini electric plus, maar die kon het niet aan met mij ( ik kolf fultime)
    daar kolfde ik ontzettend veel en snel mee
    toen de pisa gehaald en ik heb er aan moeten wennen, want ik was een hele andere kolf gewend :) dus zakte het eerst even en kwam later weer helemaal goed :D
    dat is gelukkig dus allemaal goed gekomen, vind hem heel gemakkelijk nu, haast geen geluid, de tas waar hij in kan met koel elementen en flesjes
    alleen de prijs, maar als je bv geeft haal je dat er weer uit, kijk wat kunstvoeding kost :(
    maar in het ziekenhuis kolfde ik met 2 verschillende kolven en met de 1 lukte me het goed met kolven en met de andere niet.

    en melk in de motor kan alleen met de mini elelctric plus, daarom wordt die ook afgeraden om 2de hands te kopen.
    met de pisa kan dat niet, want er zit bescherming voor.
    en de opbrengst, dat kan verschillen per persoon, want de 1 kolft met de pisa beter dan met de ameda, en visa versa

    ik zelf heb goeie ervaring met medela
    ook omdat ik dus eerst de mini electric plus had en die heb ik na 4 maanden mogen omruilen voor de pisa omdat ik fultime kolf en hij kon dat niet aan en wat ik voor de mini had betaald is van de pisa afgegaan
    dus daar was ik heel blij mee :D
     
  7. liefzonnetje

    liefzonnetje Fanatiek lid

    17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    Ik heb de Medela Pump in Style. een super kolf. In 10 minuten klaar, weinig geluid, al diverse keren door kolven een borstontsteking voorkomen. :)

    Ik ken diverse mensen die deze kolf hebben en sommige hebben hem al jaren (3 kids) dus hij gaat zeker lang mee!

    voor mij is achteraf die 300 euro dubbel en dwars waard!
     
  8. Gwennie

    Gwennie Lid

    18 apr 2006
    63
    0
    0
    Joehoe, als een kind zo blij ben ik met mijn nwe aankoop! Via marktplaats een PISA weten te bemachtigen die een week is gebruikt, met bon en garantie erbij! Een prachtig prijsje betaal ik er voor.

    Duss.. ik ben eruit en ben benieuwd naar mijn nieuwe aanwinst!

    Groetjes en thanx!

    Gwennie
     
  9. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    en hoe bevalt de nieuwe kolf?
     
  10. Gwennie

    Gwennie Lid

    18 apr 2006
    63
    0
    0
    Hij is helemaal SUPER! Ik ben helemaal in mijn nopjes met mijn nwe aanwinst!

    Volgende week weer werken en morgen oefenen met mijn band en dus gaat ie voor het eerst mee op pad!

    Groetjes Gwennie
     
  11. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb ervaring met beiden. De Ameda is stiller en weegt minder.
    Bij de Firma Vos kost ie trouwens 137,50 en dan kun je 'm eerst nog in huurkoop krijgen.

    De PIS is ook fijn, vooral handig in die tas, maar wel wat zwaarder en rumoeriger.
     
  12. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    ik heb ook de ameda en ik ben zeer tevreden.
     

Deel Deze Pagina