wie heeft ervaring met de Matcare ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Katje2, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Ik heb gisterenavond op CD5 een ovulatietest gedaan van Matcare, ik begin vrij vroeg met testen tijdens mijn cyclus, omdat ik nogal onregelmatig ben.
    Nu had ik een heeeel licht 2de streepje na 10 à 15 minuten, een tijdje later keek ik naar de cassette en was het 2de streepje echt veel duidelijker, in feite mag je na een half uur het niet meer interpreteren, maar ik vind dit toch maar raar, als de test negatief is, kan er na een tijdje toch ook geen 2de streepje te voorschijn komen?
    Heeft hier iemand ervaring mee?
    Alvast bedankt.

    Groetjes.
    Katje
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    bij ovulatie testen kan je bijna altijd een 2de lijntje krijgen, dus gek us het niet ;)
     
  3. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Net als wat natasja zegt.

    In de gebruiksaanwijzing staat ook dat de test streep even donker of donkerder moet zijn om de test positief te noemen
     
  4. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik sluit me bij de dames hierboven aan. :D.
     
  5. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ja dat is wel waar, dat de controlestreep even dik moet zijn of dikker dan de teststreep dat wist ik wel, maar ik vraag mij gewoon af dat je eigenlijk elke dag het controlestreepje dikker en dikker moet zien worden toch, k ben al blij dat ik al een dun lijntje heb, dat wilt dan toch wel zeggen dat ik toch wel LH aanmaak?
    Enfin, hopelijk krijg ik binnen de komende dagen een dikke vette testlijn!
     
  6. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Nee hoor, hij wordt niet elke dag dikker en dikker.
    Kijk maar even in mijn album voor een voorbeeld.
     
  7. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Daisy, proficiat met je zwangerschap!

    Heb je album bekeken, inderdaad de streep wordt nie steed dikker en dikker.
    Ik zie wel, ik vind het eigenlijk wel spannend!

    Groetjes
     
  8. mieke66

    mieke66 Lid

    22 jul 2007
    36
    0
    0
    Gelderland
    hoi katje, in het begin had ik ook gewone testen en vond die streepjes letterlijk en figuurlijk een beetje vaag. om te kijken hoe mij cyclus verliep ben ik toen de clearblue ovulatietests gaan gebruiken. er zitten 7 losse staafjes in die je het apparaatje stopt en verder gaat het als anders. het enige verschil is dat je een smiley :) krijgt als je vruchtbaar bent, piekt dus, en een leeg rondje als het niet zo is. dan hoef je het niet zo zelf te interpreteren. het is wel wat duurder, maar ik had mijn cyclus al snel regelmatig en dus steeds maar twee tot drie staafjes per ronde nodig. kosten zijn ong. 30 euro per pak van zeven. misschien heb je er wat aan... succes, he? mieke
     
  9. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    ok, bedankt mieke.

    dat kan ik eventueel es proberen ja, ik ga deze maand nog die van matcare opgebruiken en als ik er niet wijs uit geraak, ga ik mss wel die clearblue test gebruiken.
    alvast bedankt voor de goede raad!
     
  10. wieffie

    wieffie Fanatiek lid

    26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik gebruik ze ook. Eerst heb ik die digitale gebruikt maar die vind ik wel erg duur. Nu neem ik de testen van Mate Care en ik heb mijn ei vorige ronde ook prima mee gevonden. De positieve test staat wel in mijn album... Ik merk wel dat de streep donkerder word vlak voor mijn piek... ik verwacht hem nu ook elk moment...
     
  11. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had ook eerst de digitale gebruikt. En ik moet zeggen, die vond ik eigenlijk veel prettiger.
     
  12. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Ah zo wieffie jij gebruikt die ook, echt wel goedkoop, en als ze goed werken is het helemaal leuk, die digitale vind ik toch wel wat te duur hoor.

    ik wacht rustig af, elke avond rond 7 uur doe ik de ovulatietest.
     
  13. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik vind die digitale echt belachelijk duur. Die van matcare werken ook prima, je moet alleen wel geduld hebben. Het kan zijn dat je dagen nauwelijks een streepje hebt en dan opeens een vet-posi test. Overigens heb ik vorige maand mijn ei er niet mee gevonden. Gelukkig temp ik ook, dus ik wist toch dat hij wel geweest was.
     
  14. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik heb er gisteren ook 1 gebruikt. En die gaf 1 duidelijke streep de controlestreep.. En 1 super lichte streep, de T.
    En de 2 dagen ervoor had ik getest met Predictor.. En die waren super positief en erna ookal afnemend positief.
    Dus die van Matcare werken wel volgens mij hoor..
     
  15. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Bedankt MissyZuilen, ik denk wel eerlijk gezegd dat Matcare zo slecht niet is, ik krijg toch ook altijd een goede controlestreep, maar nog steeds geen 2de dikke streep te zien, vanavond misschien.

    Groetjes
    Katje
     
  16. Katje2

    Katje2 Actief lid

    20 jul 2007
    312
    2
    0
    medisch management assistant
    Aalst
    Joepie! Vanavond heb ik een positieve ovulatietest gehad.
    Gisteren en eergisteren geklust, hopelijk levert het iets op.
    Dus inderdaad, de testen van Matcare werken degelijk wel.
     

Deel Deze Pagina