Meer kans?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Klopt 't nou echt dat je meer kans hebt om zwanger te raken, als je minder vaak klust? Want ik lees/hoor van veel mensen hier die pas zwanger zijn, dat ze juist dachten deze ronde verspild te hebben doordat ze amper geklust hadden in de vruchtbare periode. Maar juist diegene zijn zwanger geworden en degene die elke dag of vaak geklust hebben, zijn ongi geworden.. Heb je dan teveel zaad of heeft dat een andere oorzaak?
    Want ik hoor ook dat bijv. om de dag klussen meer effect kan hebben als elke dag.
    Wat is daar de reden van dan?
    Want ik dacht altijd, hoe meer klussen hoe meer kans..
    En volgens mij heb je ook meer kans om zwanger te raken als je t de eerste of 2e dag doet van je vruchtbare dagen, dan op je eisprong.. Want de zwemmers hebben tochwel even de tijd nodig om naar je ei te zwemmen. Klopt dat?
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

    Het schijnt niet echt uit te maken of je elke dag vrijt of om de dag volgens statistieken althans. Maar onze gyn heeft geadviseerd om de dag te vrijen, zodat de kwaliteit van het zaad beter wordt omdat bij elke dag vrijen niet veel tijd zit om weer nieuw zaad aan te maken. Mocht je al een partner hebben met verminderde zaadkwaliteit is het helemaal beter om niet elke dag te klussen. Je moet ook altijd voordat je een sperma onderzoek doet min. 3 dagen van te voren geen zaadlozing hebben.

    Hoop dat ik het een beetje goed en duidelijk heb uitgelegd. Succes in iedergeval. En gewoon lekker vrije als je er zin in hebt dat werkt het beste denk ik.

    liefs vruchtje

    Weet niet precies hoelang sperma er over doet om naar eitje te zwemmen maar volgens mij zijn ze met 10 minuten daar ergens in de buurt!
     
  3. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Bij goede zwemmers schijnt de kans op bevruchting bij elke dag klussen zo'n 33% te zijn en bij om de dag 35%, dus het maakt weinig uit...

    Maar inderdaad, als de kwaliteit van het zaad minder is is het belangrijk dat dat weer goed 'aangevuld' kan worden en kan je dus beter om de dag klussen.
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Oww oke, dus daarom is het in sommige gevallen beter om de dag of om de 2 dagen te klussen.
    Ik wist eigenlijk nooit waarom..

    Maar waarom raken dan toch veel mensen zwanger terwijl ze niet echt goed hebben geklust in de vruchtbare periode?
    Is het soms ook een deel psygisch? Dat als je er teveel mee bezig bent, je lichaam het dus niet doet. En dat als je denkt dat je toch geen kans maakt, het wel raak is?
    Ik hoor ook veel mensen zeggen, dat wanneer ze alleen op de eisprong dag hadden geklust, ze dus niet zwanger waren.
    Hoe kan dat dan, als zaad maar 10 min. nodig heeft? Dan moet 't toch bij 't eitje komen als je die voelt en dan seks hebt?

    En hoe zit 't dan met de tijd na een positieve ovulatietest? Want zoals jullie in me album kunnen zien was mijn eerste test gelijk positief. Toen hebben we dus ook geklust. Alleen daar zat wel tijd tussen. Ik deed hem om 11 uur s'ochtends en pas rond 5 uur s'avonds gingen we klussen.
    Kan ik dan in die tussentijd dus al een eisprong hebben gehad en dat ie daarom niet bevrucht is geraakt?
     
  5. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Je ei leeft wel een paar uur en als die positieve ovu-test aan het begin van je LH-piek was, houdt dat in dat het nog 24-48 uur vóór je eisprong is. Heb je de dag erna weer getest?

    Stres is wel een factor, maar er speelt zoveel meer mee. Ik heb meegedaan aan een onderzoek van het UMCU. In de informatie die ik daarvoor kreeg stond dat 60% (!) van de 'zwangerschappen' uiteindelijk niet eindigen in een baby. Alleen meestal gaat het al ver voor je NOD mis en heb je dus helemaal niet door 'zwanger' geweest te zijn.

    Op het goede moment klussen is dus zéker geen garantie voor een zwangerschap. Dan zou het hier denk ik wel heeeeel rustig zijn ;)
     
  6. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Me vriend & ik gaan het eens uittesten.
    We gaan nu pas weer donderdag klussen, het begin van me vruchtbare periode dus. Dan leven vast de zaadjes nog wel als ik zondag me ei heb. Dat betekend dus dat de zaadjes nu tot donderdag hebben om actief te worden in de bal. ;)
    En dan proberen we zaterdag nog een x te klussen voor me ei. En dan wachten we rustig af wat er gebeurd.
    Want we denken inderdaad dat hij wel zwakker zaad heeft. Hij is al bijna 30 en rookt al vanaf zijn 14e zware shag. Dus denk niet dat zijn zaad net zo gezond is als normaal. :p

    Als we die 2 dagen klussen, maak ik wel kans toch?
     
  7. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Ja, in principe wel. Weet je zeker wanneer je je ei hebt, of hou je de banner aan? Dat is namelijk meer een indicatie; meestal is de eisprong 14 dagen voor je volgende NOD, maar het kan ook al 16 dagen ervoor of maar 12 dagen ervoor zijn...
     
  8. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik doe ovulatietesten.. Maar het is inderdaad meer een gok vanaf de banner. Die heb ik zo gezet als mijn vorige cyclus was afgelopen ronde.
    Dus hopelijk heb ik wel zondag mijn ei.
     
  9. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    O, ok. Heel veel klusplezier!

    [​IMG]
     
  10. Niet meer actief

    goedemorgen

    zaadcellen kunnen 5 dg overleven in je baarmoeder terwijl een eicel tussen de 12/24 u leeft mijn arts zei al zou je ver voor je vruchtbare dagen klussen een zaadcel leeft langer dus kun je ook zwanger worden en je kunt 2 dg na je eisprong ook nog zwanger raken

    weet het dus uit betrouwbare bron

    su6 met klussen

    liefs kaley
     
  11. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Wij hebben in ronde 4 voor het eerst om de dag geklust en rond mij ei zaten er zelfs 2 dagen tussen en zie het resultaat! Terwijl we andere keren elke dag klusten. Maar ik weet natuurlijk niet of het daardoor komt! ;)
     
  12. dandy

    dandy Lid

    4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    Hoi, mijn man en ik hebben vanaf de 9de dag bijna elke dag geklust en gisteraovnd heb ik een dikke vette positieve test gekregen.
    Je moet maar net geluk hebben of er een zaadje bij het eitje komt.
    Het zal denk ik niet veel uitmaken.

    Groetjes Irina 4 weekjes
     
  13. sanneke

    sanneke VIP lid

    3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    ja, en of het een goed zaadje is; op het juiste moment klussen is echt lang niet altijd garantie dat je ook zwanger raakt.
     
  14. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    bij Ed is in November 2006 vastgesteld dat zijn zaad ontzettend slecht was en dat de kans op "normale" bevruchting bijna nihil zou zijn....

    we zijn op een gegeven moment doorgestuurd naar het UMC Utrecht en daar zijn de onderzoeken opnieuw gedaan en zouden we halverwege mei te horen krijgen hoe verder te gaan (iui) en hadden er totaal geen erg meer in wbt klussen e.d.

    maar juist in de week dat Ed thuis was en het hier weer als "vanouds" was....wbt klussen....(broer konijn is er niets bij) ben ik toch zwanger geraakt....

    toen bij de andere 2 kids deden we het destijds ook nog echt "elke" dag...zo ook nu die week dat hij thuis was, dus tja voor zijn zaad zou het zeg maar beter zijn geweest een onthouding van 1-2 dgn er in te houden zodat zijn zaad zeg maar op zijn best zou zijn volgens de medici..

    maar de werkelijkheid wees dus wederom anders uit...

    dus denk niet dat het veel verschil uitmaakt...wij zijn in ieder geval alle 3 de keren nu zwanger geworden bij "veel sex"..... :)
     
  15. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Oke.. ja, klinkt misschien stom omdat ik pas in ronde 2 zit. Maar hoor zoveel verhalen in onze omgeving die het maar 1 of 2 x deden in de vruchtbare periode en het gelijk raak was.
    Die zeiden zelfs tegen mij dat ze t raar vonden, ik niet zwanger was in de 1e ronde. Omdat ik me cyclus wist en me ei had gevoeld.
    Maar misschien helpt het bij mijn vent om zijn zaad eerst even te laten zitten een paar dagen, voor het eruit mag. ;)
    We zullen het deze ronde merken of het geholpen heeft hihihi..
    Ondertussen blijf ik door testen met me ovu testjes om zo te ontdekken of ik inderdaad weer een ei heb. En dan klussen we gewoon 1 á 2 x in de vruchtbare periode en we zien wel waar het schip strand. :D
    Heb er weer wat vertrouwen in gekregen! Ook misschien doordat ik 't wat meer van me af heb gezet deze ronde.. Vorige ronde zat ik al de kamer in te richten bij wijze van spreken. En nu heb ik zoiets van: dat komt allemaal wel, eerst daadwerkelijk zwanger raken. ;)

    Mijn moeder is van mij en me zusje zwanger geraakt door alleen maar te klussen toen ze der ei voelde. Dat hoor je toch niet vaak.. Want meestal ben je dan al te laat toch? Want je ei leeft veel minder lang dan het zaad..
     
  16. Iwish

    Iwish Niet meer actief

    Ik gebruik ook de ovutesten en had gisteren een dikke positieve ovutest.
    We hebben gisterochtend en vanochtend geklust. Onze gyn zei dat dat de beste tijd was om te klussen. Dus we hebben haar advies eerst maar even opgevolgd.

    Volgens mij verschilt het zo vreselijk bij ieder mens dat er pijl op te trekken is. Mensen worden op zoveel verschillende manieren zwanger. Er komt gewoon ook een flinke dosis geluk bij kijken denk ik.

    Veel succes allemaal meiden!
     
  17. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Denk dat we toch vanavond als we zin hebben gaan klussen, want hopelijk overleven de zaadjes dat tot me eisprong zondag.
    En dan willen we zaterdag (dus 1 dag voor de eisprong) klussen als we zin hebben.
    Dan zit er dus ook weer 2 dagen tussen om zo het zaad wat actiever te maken. ;)

    Iemand enig idee of om de dag ook voldoende is om het zaad te laten "rijpen"? Of dat 2 dagen of meer echt beter is? Of dat het om de dag hetzelfde kwaliteit is als om de 2 of meer dagen?
     
  18. Joycie02

    Joycie02 Bekend lid

    12 apr 2007
    635
    0
    16
    Om de dag is het beste volgens mijn gyn. En dat lees je ook het meest!
     
  19. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok! Dan gaan we in de vruchtbare dagen om de dag proberen. Vanaf morgen is dat.. dus ben dan zeer benieuwd wat de "uitslag" dan word van deze ronde.
    Vorige ronde hebben we 't onderhand de hele cyclus elke dag gedaan.. Me vent dacht dat we zo meer kans hadden.
    Maar blijkbaar hadden zijn zaadjes dus dan steeds geen kans echt "rijp" te worden. En om de dag dus wel?
     
  20. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Hoi MissyZuilen.
    Wij zitten in ronde 6 en deze ronde gaan we voor het eerst om de dag klussen.
    Vrijdag heb ik mijn ei.
    ik hoop zo dat het dan nu wel lukt!
    Misschien extra leuk dat mijn moeder vrijdsag jarig is!
    Nou veel succes,over 2 dagen kan het lange wachten voor mij en mijn vriend weer beginnen...
    Groeten Linda!
     

Deel Deze Pagina