Wie heeft ervaring met tarwekiemolie en zwanger worden?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eendje86, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ik heb een korte (9 a 10 dagen) LF.
    Nu overweeg ik om tarwekiemolie te gaan slikken, alleen ik lees verschillende verhalen.

    Iemand ervaring? en wanneer begin je ermee?

    Alvast bedankt!!
     
  2. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Ik heb het 3 keer geslikt om een eventuele innesteling te bevorderen. Ik heb normaal een of 14 dagen maar door de tarwekiem werd hij paar dagen langer. Ook kreeg ik paar dagen eerst veel bruin verlies. Mijn cyclus raakte ervan door de war vond ik. Maar voor jou zouden die paar extra dagen goed zijn natuurlijk.
     
    Clur26 vindt dit leuk.
  3. Chocoladetaart

    Chocoladetaart Niet meer actief

    Ik heb van mijzelf ook een LF van zo'n 9/10 dagen. 1 maand tarwekiemolie gebruikt vanaf de eisprong maar kreeg een dag eerder al bruinverlies en werd dus ook vroeger ongesteld. Dus nee, ik raad het je niet aan. Je hoort vaker dat het bij mensen de cyclus in de war schopt. Ik geloof echt niet dat je eerder zwanger raakt met dit soort middeltjes. (Tarwekiemolie, granaatappelsap en die hele mikmak) Het is echt puur geluk hebben. Ik gebruik nu utrogestan om mijn LF te verlengen, maar dat heb ik via de gynaecoloog.
     
  4. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb het gebruikt samen met nog een ander middel wat aangeraden werd. Ik kan zo even niet op de naam komen. De ene was om cyclus regelmatig te krijgen en na de eisprong moest dat andere spullen om de innesteling te bevorderen.
    Cyclus werd korter en menstruatie minder pijnlijk. Ik was bij beide Kids bij de 1e ronde zwanger. Geluk? Toeval? Wie zal het zeggen.
     
  5. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ok, ik lees er idd verschillende verhalen over, ik ga me er nog even verder in verdiepen...
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.402
    3.952
    113
    noord holland
    Ik had ook een korte LF, ongeveer 9 dagen. Ik kwam ook tarwekiemolie op het spoor, na ronde 1 al, en ben dit gaan gebruiken in ronde 2. Die ronde was het gelijk raak!
    En natuurlijk weet ik niet of dat daarvan kwam. Maar het voelde zeker oké.
    Bij mijn eerdere kinderen, toen overigens een normale LF, was ik na een langere tijd pas zwanger.
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Tarwekiemolie heeft mijn hele cyclus ontregeld. Die was gewoon mooi en regelmatig, dus ik snap eigenlijk niet van mezelf dat ik die troep ben gaan slikken, maar mijn luteale fase werd ineens een stuk korter (hij ging van 13 naar 9 dagen) en ik ben er in de desbetreffende rondes ook niet zwanger mee geworden. Dus nee, voor mij nooit weer.
     
  8. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik heb het geprobeerd. Hele ronde slikken en ook alleen na eisprong. Heb een LF van gemiddeld 10 dgn. Bij mij deed het niets noppes nada. Niet positief en niet negatief.
     
  9. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Maar zo te zien ben je wel zwanger geworden dus! Mijn LF was de afgelopen 3 rondes 9 dagen. Van wat ik lees is 10 of langer goed en onder de 10 wordt het lastig, maar ik lees ook wel 8 dagen....
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wel zwanger maar niet dankzij de tarwekiemolie. Die had ik toen allang weer het raam uitgekieperd ;). In bijna twee jaar tijd probeer je nog wel eens wat... uiteindelijk zwanger in een ronde waarin ik niets van dat alles deed behalve een cyclusanalayse bij het ziekenhuis.

    Mag ik vragen hoe je je eisprong vast stelt en dus je LF berekent? Op zich zou 9 niet problematisch hoeven te zijn.
     
  11. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik ga het deze ronde proberen, ik hou je op de hoogte van mijn ervaring.

    Ben deze ronde pas begonnen met ovutesten dus 100% weten doe ik het niet, maar ik heb een sterk vermoeden dat mijn lf ook rond de 8 a 9 dagen ligt. Afgelopen ronde denk ik dat het spreekwoordelijke kind met het badwater is weggegooid. Voelde echt een innesteling op 9dpo maar helaas met lf van 9 had het geen kans om op tijd genoeg hcg te produceren. In de ronde waar het wel lukte was het een zeer vroege innesteling (vermoed 4dpo). Ik hoop op deze manier zelf de lf met een dag of liefst langer te kunnen verlengen. En anders begin ik hierna ook met teunisbloem om te zien of ik ei eerder kan krijgen (ei nu rond 18-20.. heb nu nog geen positieve ovutesten gehad dus wordt iig ook na cd 17)
    En dan dus teunisbloem tot ovulatie en tarwekiem na ovulatie.

    Veel succes en hopelijk werkt het voor ons beiden!
     
  12. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ovutesten en heb echt heel veel pijn voor/tijdens eisprong.
    Zo had vorige cyclus op woensdagochtend een knaller op ovutesten en diezelfde dag enorm veel pijn. Ik ben er dus vanuit gegaan dat ik donderdag mn eisprong had. Die week erop zaterdag werd ik ongesteld.
    Dus vr dpo 1, za dpo 2, zo dpo 3, ma dpo 4, di dpo 5, wo dpo 6, do dpo 7, vr dpo 8, za dpo 9 en dus ei. Dus LF van 9 dagen, of is het dan 8?
     
  13. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Succes ermee, dat is extra zuur voor jou dan zeg afgelopen ronde!
    De eerste 2 rondes waren nog wat langer voor mij, maar toen was mn lichaam zich nog aan het resetten van de spiraal denk ik.
     
  14. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    @Plusje Ik hoor idd graag je ervaringen! Ik denk dat ik deze ronde nog niet ga beginnen.
     
  15. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Nee 9 inderdaad en zo zou ik hem ook berekenen.
     
  16. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ja dat was aan de ene kant zuur, aan de andere kant ook heel blij dat het iig werkt; er wordt wat bevrucht.
    Hoop dat je cyclus snel stabiel is en ik hoop eigenlijk ook dat de korte lf puur daarvan is en dus uiteindelijk ook naar een goede waarde toegaat!
     
  17. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Nou, ik weet niet zeker of het aan de tarwiekiem heeft gelegen, maar ik heb vanochtend positief getest!
    Op 10dpo. De vorige ronde had ik bij 7 dpo al wat gekleurde afscheiding maar deze keer dus niet.
    Ik heb tarwekiem geslikt vanaf de eisprong (dus vanaf cd 18, had cd16 positieve ovutest). Ik heb de koudgeperste olie van holland&barret gebruikt, 2x per dag een dessertlepel.
    Hoop dat je ook positieve ervaringen krijgt met tarwekiem TS!
     
  18. Eendje86

    Eendje86 Fanatiek lid

    29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Wat goed! In mijn vorige NOD lijst ook een positief verhaal over TKO!
    Wat was je LF voordat je hiermee begon?
    Gefeliciteerd!

    Ik verwacht morgen of overmorgen mn ei, dus ik ga het toch maar halen denk ik... waar koop je zoiets?
     
  19. Plusje

    Plusje Bekend lid

    1 apr 2017
    709
    285
    63
    Ik vermoed dat het 8 a 9 was.
    Ik heb het gekocht bij holland&barrett (voorheen de tuinen). 2 toetjeslepeltjes per dag.
    Hieronder fotootje van de fles.
    Dankjewel. Ik hoop dat het jou ook kan helpen!
    [​IMG]
     
  20. Bolleke12

    Bolleke12 Niet meer actief

    Ik heb het 3x gebruikt en 3x vrij snel zwanger geraakt. Helaas is 1 zwangerschap uitgedraaid op een mk, maar ik denk niet dat de tarwekiemolie daar iets mee te maken had.
    Ik ben er dus positief over. Tot mijn eisprong heb ik teunisbloemolie geslikt en na de eisprong tarwekiemolie. Mijn ervaringen waren dus goed!

    Ik had trouwens capsules gekocht bij de apotheek/drogist. Online kun je ze ook bestellen van a.vogel
    Succes!!
     

Deel Deze Pagina