Wie heeft het invulboek "Dagboek voor mijn zoon/dochter"?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Spikkeltje, 6 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Zelf heb ik voor beide kinderen "Pap en mam vertellen over jou". Ik vind dit een heel leuk invulboek maar mis soms wat ruimte voor anekdotes, eerste woordjes, grappige versprekingen etc. Nu zag ik laatst dat er ook een "Dagboek voor mijn zoon" boek uit dezelfde serie is. Mijn vraag is wie dat boek heeft en wat voor vragen erin staan, want dat moeten natuurlijk niet dezelfde vragen zijn als in het andere invulboek.
     
  2. MarloesK85

    MarloesK85 Actief lid

    5 feb 2016
    273
    415
    63
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik ze ook allebei. Ik schrijf nu het meest in het dagboek voor mijn dochter.

    Dit boek bestaat uit bijna allemaal bladzijdes met bovenaan een plek om een datum in te vullen, daaronder driekwart aan lege regels die je dan zelf kunt vullen met alles wat je maar wilt.

    Helemaal onderaan staan er onder een stippellijntje korte invulzinnen als: je lievelingsknuffel is: , woorden die je vaak gebruikt: , jij lacht als: , dit kun je heel goed: , dit doe je graag: , je favoriete plek in huis is: enzovoort. Er tussendoor zijn enkele pagina's met een paar vragen, maar dit zijn echt maar enkele. De rest kun je invullen met wat jij wilt. Ik vind dat echt heel fijn, probeer alle leuke dingen, mijlpalen etc te noteren. Zo wordt het echt een dagboek om later nog eens terug te lezen en aan nijn dochter te geven!
     
    Spikkeltje vindt dit leuk.
  3. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.177
    522
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zelf heb ik het boekje 'one line a day' voor kinderen.
    Het is een compact boekje waarin je elke dag één tot twee regels kunt schrijven. En dat 5 jaar lang.
    Erg leuk dat je op dezelfde bladzijde kunt lezen hoe het de jaren ervoor was.

    Met 3 kinderen vind ik het soms wel een hele verplichting hoor. Elke dag eraan denken een stukje te schrijven in hun boekjes. Ik zet nu leuke uitspraken of gebeurtenissen meteen in de agenda van mijn telefoon. Dan schrijf ik het wekelijks in de boekjes.
     
  4. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik heb een soortgelijk boekje bijgehouden het eerste jaar bij alle drie kinderen.

    Met het idee om deze later aan ze te geven als waardevolle herinnering. Later is inmiddels gekomen en ze hebben echt 0 interesse.
    :roflmao:
     
  5. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    914
    899
    93
    Dat komt nog wel, als ze zelf kinderen krijgen ;)
     
  6. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Ah super, er staan in dit boek weer heel andere vragen dus! Dan ga ik deze er bij kopen. Echt heel erg bedankt voor je reactie, ook namens mijn man want die wist niet wat ie me voor mijn verjaardag moet geven :):)
     
    MarloesK85 vindt dit leuk.
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.713
    32.574
    113
    Niet bij iedereen. Ik geef er ook niks om en man ook niet.
     
  8. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    443
    63
    Vrouw
    Ik heb boekjes van Pauline Oth. Eerste jaar geloof ik en dan tot 4. Nu wil ik de volgende ook bestellen. Voor versprekingen enzo heb ik een gewoon klein photoalbum gekocht en dan maak ik zelf collages met photo's en de versprekingen. Maar ik scrapbook best veel dus heb daar ook veel materiaal voor liggen.
     

Deel Deze Pagina