... dat afvallen met behulp van HCG-injecties niet werkt en moreel verwerpelijk is? mijn vader probeert me over te halen dit te gaan doen (ik ben dik) maar 1: ik vind het stom dat ze de HCG die voor vrouwen met een onvervulde kinderwens bedoeld is, op deze manier gebruiken 2: ik vind het stom dat beautyfarms er belachelijk veel geld voor vragen terwijl zwangere vrouwen gratis in de pot piesen om een ander te helpen 3: ik heb gelezen dat het niet bewezen is dat het werkt, en crash-dieten zijn slecht. Daarnaast baal ik er van dat pa er blijkbaar zo'n probleem mee heeft dat ik dik ben. Ik ben 35 en dop al 17 jaar mijn eigen boontjes. Neem me nou es zoals ik ben! PS: wie vrolijkt me op
meid, allereerst moet je pas met afvallen beginnen als je het zelf graag wilt (of bijv om medische redenen) ik zou zeker niet om een ander gaan afvallen. als jij tevreden bent met je zelf, laat je dan niet kisten door een ander zelfs niet door je vader..
ik wil je best opvrolijken, maar zo te zien help je jezelf al een aardig handje door even lekker los te gaan in de lounge 1. ik vind het ook stom 2. dat vind ik ook stom 3. waar maar: heeft jou vader recht van spreken nu hij opeens zelf een dieet volgt? come on! je bent mooi zoals je bent en dat weet je loopy! *gaat even lekkere magere receptjes voor je zoeken*
Och meis, wat vervelend dat je vader jou verteld dat je af moet vallen. En dan nog wle met HCG-injecties ook! Ik heb idd begrepen dat ze niet werken en ik vind het idd ook verwerpelijk dat het hormoon voor die doeleinden wordt gebruikt. Maar wat ik nog belangrijker vind is het feit dat je zwanger probeert te worden. Bas* en Pippy*'s afwijkingen waren min of meer hetzelfde en hierbij zijn vitamines heel belangrijk om dat in de toekomst te voorkomen. Wij hebben veel foliumzuur en B12 nodig! Wanneer je afvalt, dan verlies je deze vitamines snel en dat kun je nu echt niet gebruiken. Ik heb ook overgewicht, maar mocht onder geen beding afvallen voor en tijdens de zwangerschap. En misschien moet je ook even tegen je vader zeggen dat je wle belangrijkere dingen aan je hoofd hebt dan je gewicht. Bas* zijn dag komt eraan en je wil heel graag een brusje voor hem. Dat is prioriteit nu en meid, jij bent mooi zoals je bent!
Belachelijk zeg dat je vader zich met jou bemoeit over dat jij zou moeten afvallen. Bah bah. En dan ook nog op zo'n manier. :x Maar ja... heb even gegoogled en zo en kon niet echt een gerichte site vinden maar heb wel gelezen dat die HCG-injecties en dan in combinatie met afvallen een dieet vereisen van niet meer dan 500 cal. per dag! Ja geen wonder dat je dan afvalt. Slaat natuurlijk nergens op zeg. :thumbdown:
Op internet is een clandestiene handel ontstaan in zwangerschapsmedicijnen die worden gebruikt om af te slanken. Jojanneke van den Berge Arjan Terpstra AMSTERDAM ... De honderden zwangere vrouwen die jaarlijks urine afstaan om er vruchtbaarheidsmedicijnen van te laten maken, moesten eens weten. Het middel waaraan zij meewerken, Pregnyl van Organon, wordt op internet door malafide aanbieders als afslankmedicijn verkocht. Er wordt goed geld aan de hCG-kuren verdiend: een hoeveelheid Pregnyl van 5 euro wordt verkocht als 23-dagenkuur, voor liefst 95 euro. De sites van postorderbedrijfjes flirten uitbundig met de merknamen Pregnyl en Organon, om hun eigen flinterdunne merites te verhullen. Wij voegen de bijsluitertekst toe, zodat u precies weet waar u aan toe bent, schrijft HCG Europe. Wie erachter zitten is niet te zien. Die wereld is zo zwart als de neten, zegt afslankarts Marcel Menko. Hij schaft Pregnyl bij de apotheek aan en waarschuwt op zijn site voor internetaanbieders. Zijn zorg ligt bij cliënten die hun klachten over internetkuren bij hem uiten. Pregnyl moet tussen de twee en vijftien graden Celsius worden bewaard. Daar is bij postorderbezorging geen kans op, daarmee verandert de werking van het hormoon. Pregnyl mag alleen onder supervisie van een arts worden gebruikt. Begeleiding via mail is standaard, maar wie je begeleidt is mistig. Pregnyl is nooit bedoeld voor afslanken maar velen zien het als ideale methode: injecties met hCG bevorderen vetverbranding en onderdrukken hongergevoel. Organon keurt dit ten zeerste af, omdat het niet werkt, maar zegt weinig te kunnen doen zolang oneigenlijk medicijngebruik niet strafbaar is. De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft zich tegen hCG als afslankmiddel uitgesproken, maar treedt niet op. Organon haalt het hCG-hormoon voor Pregnyl uit urine van zwangere vrouwen, die wordt ingezameld via Moeders voor Moeders. Vrouwen in de eerste zestien weken van hun zwangerschap staan gratis urine af om anderen te helpen zwanger te worden. Ampullen met Pregnyl worden verkocht aan groothandels en apotheken. In Nederland is het alleen op recept te verkrijgen, maar waarvoor de artsen het product aanschaffen wordt niet gecontroleerd. Op de vraag of Organon nagaat wat met de bijeengeplaste hCG gebeurt, blijft men het antwoord schuldig. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor de indicatie van Pregnyl als zwangerschapsmiddel. Uit eigen onderzoek zou blijken dat slechts een half procent van de productie in verkeerde handen valt. Lees meer op pagina 6 ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Afslankkuur Illegale handel
Op internet is er een handel ontstaan in zwangerschapsmedicijnen die worden gebruikt om af te slanken. De honderden zwangere vrouwen die jaarlijks urine afstaan om er vruchtbaarheidsmedicijnen van te laten maken, moesten eens weten. Het middel waaraan zij meewerken, Pregnyl van Organon, wordt op internet door onbetrouwbare aanbieders als afslankmedicijn verkocht. Er wordt goed geld aan de hCG-kuren verdiend: een hoeveelheid Pregnyl van 5 euro wordt verkocht als 23 dagen kuur, voor liefst 95 euro. De sites van postorderbedrijfjes flirten uitbundig met de merknamen, om hun eigen flinterdunne verdiensten te verhullen. Wij voegen de bijsluitertekst toe, zodat u precies weet waar u aan toe bent schrijft HCG Europe. Wie er achter zitten is niet te zien. Die wereld is zo zwart als de neten, zegt Marcel Menko, hCG-kuur arts. Hij schaft Pregnyl bij de apotheek aan en waarschuwt op zijn site voor internetaanbieders. Zijn zorg ligt bij cliënten die hun klachten over internetkuren bij hem uitten. Pregnyl moet tussen de 2-15C bewaard worden. Daar is bij postorderbezorging geen kans op, daarmee verandert de werking van het hormoon. Pregnyl mag alleen onder toezicht van een arts worden gebruikt. Begeleiding via mail is standaard, maar wie je begeleid is onduidelijk. Pregnyyl is nooit bedoeld voor afslanken maar velen zien het als ideale methode: injecties met hCG bevorderen vetverbranding en onderdrukken hongergevoel. Organon keurt dit absoluut af, omdat het niet werkt, maar zegt weinig te kunnen doen zolang oneigenlijk medicijngebruik niet strafbaar is. De inspectie van de gezondheidszorg heeft zicht tegen hCG als afslankmiddel uitgesproken, maar treedt niet op. Organon haalt het hCG-hormoon voor Pregnyl uit urine van zwangere rouwen, die worden verzameld via Moeders voor Moeders. Vrouwen in de eerste zestien werken van hun zwangerschap staan gratis urine af om anderen te helpen zwanger te worden. Ampullen met Pregnyl worden verkocht aan groothandels en apotheken. In Nederland is het alleen op recept te verkrijgen, maar waarvoor de artsen het product aanschaffen wordt niet gecontroleerd. Op de vraag of Organon nagaat wat met de bijeengeplaste hCG gebeurt, blijft men het antwoord schuldig. Wij zijn alleen verantwoordelijk voor Pregnyl als zwangerschapsmiddel. Uit eigen onderzoek zou blijken dat slechts een half procent van de productie in verkeerde handen valt. http://valtaf.nl/index.php?pxd=.g&pxc=2 ... &item=2670
ik heb het artikel naar hem toe gestuurd, thanks Nu ik zie dat pregnyl van Organon is ga ik ook es op die site kijken. Misschien hebben ze er ook nog wel info
idd guppie... nu weeg ik 114 kilo dus ik weet dat ik dik ben maar ik ben er nog niet aan toe om te dieten. heb genoeg aan mijn hoofd dat voorrang nodig heeft
Meid, laat je vader maar kletsen. Als je er zelf niet klaar voor bent lukt het toch niet. Komt vanzelf! En anders maar niet..
Mijn nichtje werkt bij Organon, en ze zegt dat het dikke onzin is.. Als een medicijnontwikkelaar dat al zegt.. Vind het overigens belachelijk dat je vader zegt dat je moet afvallen.. hij zou kunnen zeggen dat je overgewicht niet goed voor je is.. maar je verplichten een dieet te gaan doen..
moet je kijken, 2 vragen op zo'n 'afslanksite' en 2 antwoorden: V. Is HCG legaal? A. Ja, ons product is volledig legaal. U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele importrestricties. V. Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar? A. Nee, u kunt ons alleen per email bereiken. ik geef mijn urine daar niet voor, en MvM verteld ook niet dat het voor een ander doeleinde gebruikt word dan pregnyl. wie is dan verantwoordelijk uiteindelijk?
MvM is onderdeel van Organon. De moederorganisatie heet Schering-Plough. Daarom vind ik het ook altijd wel grappig als vrouwen zo blij zijn met hun cadeautjes... die bedrijven verdienen dik aan onze urine, dus een lullig kleinigheidje (gegeven door een vrijwilliger) is het minste wat ze kunnen doen
Als ik t zo lees dan ontwikkelt organon dit ook alleen voor mensen die zwanger willen worden. En wordt het medicijn door die "afslank boeren" gekocht voor verkoop aan te dikke dames. Dus zowel Organon als MvM kunnen hier niet veel aan doen denk ik. Ze kunnen niet nagaan waar hun geproduceerde product voor gebruikt wordt. Zeker niet als t legaal blijft medicijnen voor andere doeleinden te gebruiken als dat ze bedoeld zijn. Erg schandalig zeg verder... En idd die vader van je loopy, die moet zich niet zo moeien met jou gewicht. Datie maar fijn op zichzelf let. Dan let jij wel op jouzelf. Toch? Hoe haalt hij t in zn hoofd om zon kwakzalvers spulletje aan te raden ook. Als ik me al zou bemoeien met mensen die te zwaar zijn (en dat doe ik niet want ik ben zelf te zwaar dus geen recht van spreken hier) dan zou ik zeggen ga naar een dieetiste. Of doe mee met weight watchers. Dat schijnt ook goed te werken en dan verander je je eet patroon wat on the long run veeeeel meer doet dan n lap middeltje...laat staan eentje zoals deze die gewoon NIET werkt!(en daarbij nog eens onbeschoft veel geld kost!)
Je moet dit dus echt niet gaan doen omdat je vader dit wilt! En volgens mij heb je dit zelf ook drommels goed door! Je vader moet je maar accepteren zoals je bent (daarvoor is hij toch je vader)! En gewoon beginnen met afvallen als je hier zelf aan toe bent.