wie herkent dit over fibromyalgie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel Eyes, 31 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik weet niet zo goed waar ik dit het beste kan plaatsen waardoor ik de juiste reacties krijg.

    Sinds mijn bevalling heb ik ontzettende gewrichtspijnen die met name de laatste weken met de dag erger worden. als ik sochtends opsta heb ik 30 minuten nodig om normaal te kunnen bewegen. heb de laatste tijd verschillende ontstekingen gehad aan mijn pols en schouders.

    Ik moet 17 september naar de reumatoloog, maar nu sprak ik gisteren iemand die geen borstvoeding kan geven omdat haar fybromyalgie dan ontzettend gaat opspelen en zich uit in dezelfde klachten als ik. DIt zou komen door het hormoon relaxine wat in principe verdwijnt als je geen borstvoeding geeft.

    Heeft een van jullie dit weleens eerder gehoord? Ik geef namelijk volledige borstvoeding en ben nu heel bang dat het daarmee te maken heeft.
     
  2. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow, nee nog nooit van gehoord.

    heb zelf ook fibromyalgie en geef volledige borstvoeding.
    moet wel zeggen dat ik echt enorm veel pijn heb en heb dagen dat ik amper op kan staan van de pijn.

    maar niemand heeft me ooit verteld dat door borstvoeding geven de fibro dan erger zou worden.

    Dacht dat de extra pijn gewoon aan de inspanning van de bevalling lag en het meer tillen ( beebje ) en het weer :-k
    En natuurlijk ook omdat ik met borstvoeding niet mijn normale pijnstillers in kan nemen.


    Succes iig alvast bij de reumatoloog!
     
  3. kira89skye

    19 aug 2007
    54
    0
    0
    bijna moeder
    Amsterdam
    hejj hejj ...

    mijn moeder, schoonmoeder en tante hebben alle drie fibro, en geen last gehad met de borstvoeding.

    xxx kira
     

Deel Deze Pagina