Hoi, Ik heb het volgende probleem en weet echt niet wat ik ermee aan moet. Mn kleine uk heeft een hele zware ademhaling. Ik heb vaak het gevoel dat zn neusje bijna dichtzit. Nu heb ik neusspray (met xylo nogwat) geprobeerd, maar dat doet dus helemaal niks. Daarmee is dus ook verkoudheid uitgesloten. De arts dacht aan koemelk-allergie, maar hij krijgt nu zelfs Nutramigen, maar ook dit helpt niet. Soms ademt hij ook prima, maar dan ineens slaat het om en krijg ik het er gewoon benauwd van! Verder hebben we het volgende gedaan: - bedje aan hoofdeinde omhoog - eerst pepti gegeven (nu dan nutramigen) - luuf - goed ventileren van zn kamer Zn flessen drinkt hij wel goed. Af en toe hapt hij naar adem via zn mond, maar dat is alles. Ook zijn speen houdt hij redelijk binnen, maar we moeten er toch nog een paar keer per nacht uit om hem in zn mondje te doen. (her)Kent iemand dit? Alvast bedankt!
Heeft jullie arts al gecontroleerd op bronchitis bijvoorbeeld? Of misschien is er nog een andere allergie in het spel? Sterkte!
Bedankt voor de tip, maar ik heb begrepen dat een baby met bronchitis ook veel hoest, dit doet hij nauwelijks. Een allergie zou best kunnen. Moeten ze daar bloef voor afnemen? Mn kleintje is overigens 5 maanden jong.
Naar wat ik heb begrepen heeft een bloedtest weinig zin bij een baby. Hebben jullie katten bijvoorbeeld? Ik zou anders gewoon eens met je arts overleggen, want zo benauwd zijn, is niet echt normaal lijkt me.
Nee, we hebben geen katten. Hij heeft wel vloerbedekking in zijn slaapkamertje. As donderdag gaan we naar de kno-arts en weer naar de kinderarts. Ik hoop dat ik dan wat wijzer ben en zo de juiste vragen te kunnen stellen...
mitchell heeft dit ook al vanaf zijn geboorte en geregeld roggelt hij heel hard enzo we gebruiken nu ventolin een aantal weken maar dat helpt ook niet en nu hebben we er een ontstekingsremmer erbij gekregen en dan helpt een beetje nu roggelt hij nog maar af en toe en echt benauwd is hij niet meer, piepen doet hij ook niet meer ps, mitchell gebruikt ook nutramigen, maar dat heeft nooit geholpen voor zijn luchtwegen. de huisarts hier weet niet wat het precies is wat hij heeft, evt astmatische aanleg, of bronchitis maar echt precies weet hij het niet. morgen moeten we weer terug naar de huisarts om te laten horen of de ontstekingsremmer werkt. ik zou anders toch even terug gaan naar de huisarts en zeggen dat het niet over gaat. ik had ook die neusspray gehad en die werkte idd niet. veel succes meid!