Wie herkent dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirjanne, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Hallo allemaal!


    Mijn meisje is de afgelopen dagen een beetje ziekies geweest... ze had ineens zondagochtend een heleboel vlekken op haar gezicht, haar armpjes en haar beentjes, rompje was nagenoeg schoon. De vlekjes zagen er uit als 1e tot 2e graadsbrandwonden, beetje vurig en soms ook als een plakkaatje op de huid.
    Ze heeft normaal een lichaamstemperatuur van 36,4; nu was het de afgelopen dagen 38 graden. Voor haar dus echt koorts. Ze was verder niet overdreven hangerig of dreinerig, eigenlijk gewoon haar vrolijke ikje. Alleen wat sneller moe.
    Het heeft al met al 2 dagen geduurd, en nu heeft ze geen koorts meer en geen vlekken meer.
    Ik snap er niets van, ik kan niet echt een kinderziekte vinden waarvan ik zeg 'Ja, dat was het!' .. Het komt het dichtst in de buurt van de 5e ziekte, maar was dat het ook? Maak me verder geen zorgen, maar zou toch graag weten wat het is geweest.

    Er staat een foto met de naam 'vlekjes' in mijn album.. Weet iemand wat dit was?
     
  2. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    het ziet eruit alof ze de twaalfde of dertiende ziekte heeft ff naar de dokter zou ik zeggen.
     
  3. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Volgens mij is het de 6e ziekte. De dochter van een vriendin van mij had het ook en dat zag er precies hetzelfde uit. Zij was naar de huisarts geweest. Haar dochter had geen koorts trouwens, maar wel dezelfde vlekjes. Ook op haar rug.
     
  4. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz heeft het met 10 maandjes gehad en was dus de 6de ziekte.
    Ze zijn er zelf niet echt beroerd van overigens het zijn alleen maar vlekken.
    Ik ben wel naar de dokter geweest want vond het maar vreemd maar die zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken het trekt vanzelf weg.
     
  5. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Maar ik dacht dat ze met de zesde ziekte eerst een paar dagen flinke koorts moesten hebben en daarna pas vlekjes? Bij Isabelle begon het met de vlekken, en daarna wat lichte koorts.. dat klopt dan weer niet in het plaatje..

    En 12e of 13e ziekte? Bestaat dat ook dan? Nooit van gehoord..
     
  6. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Nee ook nooit van gehoord. Bel even de ha en laat het even zien.

    Ze hoeven niet perse koorts te hebben. Lynn heeft nooit koorts. Heeft lage temp van zichzelf.

    Sterkte en laat het even weten.
     

Deel Deze Pagina